Διάπλατα έχει ανοίξει πλέον ο δρόμος για την διάνοιξη της οδού Ψελλού, της αναγκαίας αυτής παρέμβασης για την εξυπηρέτηση του τερματικού σταθμού του μετρό Θεσσαλονίκης στη Νέα Ελβετία.

Στις αρχές της εβδομάδας άρθηκε και το τελευταίο εμπόδιο, καθώς ολοκληρώθηκε η διαδικασία απαλλοτρίωσης ενός σπιτιού, η οποία παρέμενε τυπικά σε εκκρεμότητα, καθώς το ποσό της αποζημίωσης είχε κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Ταυτόχρονα δόθηκε η χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και για την υπόλοιπη έκταση πέριξ του σταθμού, η οποία είχε ανακοινωθεί από τον Ιούλιο του 2022. Η απόφαση που φέρει την υπογραφή του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα αφορά το έργο με τίτλο «Απαλλοτριώσεις στην περιοχή του τερματικού σταθμού μετρό της Νέας Ελβετίας, Θεσσαλονίκης», το οποίο εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας 4.10 «Πολυτροπική και αστική κινητικότητα» του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης του υπουργείου.

Η διάνοιξη της οδού Ψελλού περιλαμβάνεται στο έργο «Συνοδά υποστηρικτικά έργα του Σταθμού Νέας Ελβετίας του Μετρό Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτηση και μετεπιβίβαση των μετακινούμενων επιβατών». Ήδη η Ελληνικό Μετρό, η οποία ανέλαβε με νομοθετική ρύθμιση που εγκρίθηκε από τη Βουλή λίγο πριν από τα Χριστούγεννα όλες οι παρεμβάσεις που αφορούν στο οδικό δίκτυο και στον περιβάλλοντα χώρο, έχει αρχίσει τις πρόδρομες εργασίες που είναι κρίσιμες για την πρόσβαση στον τερματικό σταθμό.

Συνολικά θα διανοιχθούν τα περίπου 500 μέτρα του δρόμου από τον κόμβο σύνδεσής της με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών μέχρι την οδό Παπαναστασίου, όπου θα διαμορφωθούν αντίστοιχα δύο ισόπεδοι κόμβοι. Ο δρόμος που θα έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση θα διευκολύνει σημαντικά τη σύνδεση του σταθμού του μετρό με περιοχές όπως η Πυλαία και η Καλαμαριά, αλλά και με τη Χαλκιδική, ενώ εκτιμάται ότι θα αποσυμφορήσει και άλλες οδικές αρτηρίες της πόλης.

Η ανάπλαση της Νέας Ελβετίας

Παράλληλα με τη διάνοιξη της Ψελλού και τη διαμόρφωση της περιοχής γύρω από τον σταθμό, είχε ανακοινωθεί και η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής της Νέας Ελβετίας στη Χαριλάου, με τη δημιουργία ενός πνεύμονα πρασίνου που θα αναβάθμιζε στο σύνολό της την ανατολική είσοδο της πόλης. Ο σχεδιασμός προέβλεπε την επέκταση του άλσους της Νέας Ελβετίας και στην περιοχή όπου σήμερα λειτουργεί ο τερματικός σταθμός του ΟΑΣΘ, ο οποίος αναμένεται να καταργηθεί μετά τη λειτουργία του μετρό, η δημιουργία χώρων πρασίνου και πάρκων, καθώς επίσης η ανάπλαση της οδού Υψηλάντου, για την οποία εξεταζόταν το ενδεχόμενο να διαμορφωθεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Για τη μελέτη είχε εξασφαλιστεί χρηματοδότηση μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων με τη συνδρομή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ωστόσο, αγκάθι αποτελούν και σε αυτήν την περίπτωση οι απαλλοτριώσεις, για τις οποίες δεν έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση. Όπως ανέφερε η κ. Αγκαθίδου, για τις απαλλοτριώσεις τμήματος της συνολικής έκτασης αναμένεται -πιθανότατα μέχρι τέλος του χρόνου- χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο. Ωστόσο, υπολείπονται κι άλλα τμήματα, για τα οποία ο δήμος θα αναζητήσει χρηματοδότηση.