Με συγκέντρωση διαμαρτυρίας κλιμάκωσαν την κινητοποίησή τους οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, οι οποίοι εξέφρασαν έξω από τα γραφεία του Οργανισμού στην οδό Παπαναστασίου, στην ανατολική Θεσσαλονίκη, τις ενστάσεις τους στην πολιτική της κυβέρνησης που αφορά τις συγκοινωνίες.

Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη προβεί σε τετράωρη στάση εργασίας από τις 10:00 το πρωί της Παρασκευής, ενώ στους δρόμους της Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορούν μέχρι τις 14:00 μόνο λεωφορεία τα οποία εξυπηρετούν οι γραμμές ΚΤΕΛ.

Κύριο αίτημα των εργαζόμενων είναι να μην ιδιωτικοποιηθούν οι λεωφορειακές γραμμές.

Το παραπάνω, όπως υποστηρίζουν, αποτελεί απόρροια της πρόσφατης τροπολογίας που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών, με την οποία όπως τονίζουν θα παραχωρηθούν επιπλέον γραμμές του ΟΑΣΘ σε ιδιώτες παρόχους συγκοινωνιακού έργου, την ώρα που τα ΚΤΕΛ εκτελούν ήδη περισσότερα από 35 δρομολόγια τα οποία πριν εκτελούσε ο ΟΑΣΘ.

Τονίζουν, μάλιστα, ότι η συγκεκριμένη τροπολογία προβλέπει πως, με χρήματα του κράτους, ΟΑΣΑ ΚΑΙ ΟΣΕΘ θα αποκτούν οχήματα τα οποία στη συνέχεια θα παραχωρούνται δωρεάν σε ιδιωτικές εταιρείες που θα εκτελούν τα δρομολόγια.

«Όχι στο ξεπούλημα της συγκοινωνίας σε ιδιώτες», αναγραφόταν στο πανό που κρατούσαν έξω από τα γραφεία του ΟΑΣΘ οι διαμαρτυρόμενοι, ενώ, όπως δήλωσε το μέλος του ΔΣ του σωματείου εργαζομένων και οδηγός λεωφορείου του ΟΑΣΘ, Νικήτας Τσαρίδης, «η κυβέρνηση διατηρεί μία αδιάλλακτη στάση σχετικά με το επερχόμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την οριστική ιδιωτικοποίηση της συγκοινωνίας στην πόλη μας».

Όπως είπε, οι εργαζόμενοι θέτουν το ζήτημα ως εξής: «Είναι απαράδεκτο ο λαός να πληρώνει συγκοινωνία που εκτελούν τα ΚΤΕΛ, ενώ η παροχή της υπηρεσίας τους αποζημιώνεται ήδη με περίπου 24 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το ποσό αυτό, με το νέο νομοσχέδιο, θα απογειώνεται στα 65 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Θα έχουμε δηλαδή έναν τριπλασιασμό του ποσού της αποζημίωσης. Δεν γίνεται με χρήματα του ελληνικού λαού να αναλαμβάνουν το συγκοινωνιακό έργο διάφοροι ιδιώτες».

Όπως υπογράμμισε, το παραπάνω θα εντείνει το πρόβλημα με τους εργαζόμενους δύο ταχυτήτων. «Είναι άλλο το καθεστώς των εργαζόμενων στον ΟΑΣΘ με σύμβαση αορίστου χρόνου, άλλο το καθεστώς στα ΚΤΕΛ και ισχύει κάτι άλλο για όσους μπήκαν στον ΟΑΣΘ πρόσφατα, οι οποίοι είναι εργαζόμενοι Β’ κατηγορίας και δεν τους αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία τους, με αποτέλεσμα να εργάζονται με οκτάμηνες συμβάσεις ορισμένου χρόνου», δήλωσε συγκεκριμένα ο κ. Τσαρίδης.

Επιπλέον, στην ατζέντα των διεκδικήσεων των εργαζόμενων βρίσκονται σταθερά και οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας για τις οποίες όπως τόνισε ο οδηγός λεωφορείου του ΟΑΣΘ και εκπρόσωπος των εργαζόμενων, «η κυβέρνηση κωλυσιεργεί εδώ και μήνες με αναβολές από εβδομάδα σε εβδομάδα και από μήνα σε μήνα, με αποτέλεσμα να έχει λήξει η μετενέργεια και να μην έχουμε σήμερα συλλογική σύμβαση».

Οι εργαζόμενοι ανέφεραν ότι θα συνεχίσουν να παλεύουν για τα αίτηματά τους, ενώ θα επιστρέψουν στα τιμόνια στις 14:00, όταν τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης κυκλοφορήσουν και πάλι στους δρόμους.