Μία και μοναδική προσφορά κατατέθηκε στον διεθνή διαγωνισμό που προκήρυξε ο ΟΣΕΘ για τις περιαστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης της επόμενης χρονιάς.
Η διαγωνιστική διαδικασία ολοκληρώνεται αύριο, Πέμπτη 27 Νοεμβρίου, στις 10 πρωί, με την ηλεκτρονική αποσφράγιση του φακέλου, ώστε στη συνέχεια να γίνει η ανακήρυξη του αναδόχου.
Το έργο, προϋπολογισμού 41.075.500 ευρώ, αφορά την κάλυψη των συνολικά 52 περιαστικών λεωφορειακών γραμμών -και 17.000.000 οχηματοχιλιομέτρων- για διάστημα δέκα μηνών, από την 1 Μαρτίου 2026 έως το τέλος του έτους, με δυνατότητα παράτασης δύο επιπλέον μηνών.
Βάσει των όρων του διαγωνισμού τα δρομολόγια των συγκεκριμένων γραμμών θα καλύπτονται από τουλάχιστον 220 λεωφορεία (200 οχήματα και άλλα 20 εφεδρικά), ιδιόκτητα ή μισθωμένα, τύπου και είδους πρόσφορου για αστική συγκοινωνία, με δυνατότητα εξυπηρέτησης ΑμεΑ και με σύστημα τηλεματικής συμβατό με το σύστημα τηλεματικής που τηρεί σήμερα ο ΟΣΕΘ/ΟΑΣΘ. Τα λεωφορεία μπορεί να είναι απλά (δωδεκάμετρα), αρθρωτά, midi αλλά και τα μικρότερης χωρητικότητας (19-24 θέσεων).
Στα αξιοσημείωτα του διαγωνισμού είναι η υποχρέωση του αναδόχου, σύμφωνα και με την εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική, να παρέχει τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες με λεωφορεία που σε ποσοστό κατ’ ελάχιστον 40%, δηλαδή τουλάχιστον 88, θα είναι ηλεκτρικά. Αποδεκτά είναι και τα ηλεκτρικά οχήματα που θα είναι ηλικίας μικρότερης του ενός έτους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να μεριμνήσει για τη δημιουργία σταθμού φόρτισης σε αμαξοστάσιο. Σε ό,τι αφορά τα θερμικά λεωφορεία, θα πρέπει να είναι περιβαλλοντικών προδιαγραφών εκπομπών ρύπων EURO 5 ή νεότερων.
Κατά την διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης ο ΟΣΕΘ θα έχει το δικαίωμα να καθορίσει εκ νέου γραμμές και δρομολόγια που έχουν ανατεθεί στον ανάδοχο, εντός πάντοτε των ορίων των συνολικών οχηματοχιλιομέτρων που προβλέπονται από τον διαγωνισμό και χωρίς επαύξηση του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης. Η ρήτρα αυτή κρίθηκε πολύ σημαντική, προκειμένου να καλυφθούν τυχόν βελτιωτικές προσθήκες, ρυθμίσεις, ανάγκες ή προβλέψεις εξέλιξης του συγκοινωνιακού έργου, κάτι που θεωρείται πολύ πιθανόν, δεδομένου ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή του Flyover και πρωτίστως επίκειται η παράδοση της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, που αναμένεται να φέρει σημαντικές ανακατατάξεις στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης.
