Ο Caroll Shelby έλεγε πως «η ιπποδύναμη πουλάει αυτοκίνητα και η ροπή κερδίζει αγώνες». Με βάση αυτή τη φιλοσοφία, ας δούμε ποια είναι τα κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η φύση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι λίγο-πολύ γνωστή σε όλους: Άμεση απόκριση του γκαζιού με όλη τη ροπή να έρχεται στο δευτερόλεπτο.

Αλλά όταν αυτά τα στοιχεία συνδυαστούν με ασύλληπτα νούμερα, τότε το αποτέλεσμα είναι μία ελεύθερη πτώση με οριζόντια βαρύτητα.

Υπό αυτό το πρίσμα, το newsauto εντόπισε τα 5 +1 ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής που έχουν βάσει αριθμών την υψηλότερη ροπή. Μάλιστα, είχαμε την τύχη ένα από αυτά να το έχουμε δοκιμάσει και πρόκειται για το 5ο της μικρής μας λίστας.

Όμως, πριν από αυτό, αποτίνουμε φόρο τιμής σε ακόμα ένα αριστούργημα από Γερμανία μεριά…

Θέλοντας να πιάνει συνεχώς νέες κορυφές, η Porsche κατασκεύασε την Taycan Turbo GT και την παρουσίασε τον περασμένο Μάρτιο, με έναν γύρο-ρεκόρ στη Laguna Seca.

Οι Γερμανοί προσπαθούν συνεχώς να καταρρίπτουν ρεκόρ σε εμβληματικές πίστες ανά τον κόσμο για να εδραιώνουν τη θέση τους στην κορυφή. Η Taycan Turbo GT αποτελεί την επιτομή αυτού του οράματος και δικαίως.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Porsche, η πανίσχυρη Taycan έχει μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύ 1.108 ίππους με τη χρήση του συστήματος Launch Control (για δύο δευτερόλεπτα) και μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή 1.340 Nm.

Όταν περάσει το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα η μέγιστη ισχύς της Taycan Turbo GT είναι 1.034 ίπποι, πάντα με ενεργοποιημένο το Launch Control οι οποίοι προέρχονται από δύο ηλεκτροκινητήρες.

Επίσης, διαθέτει το σύστημα Attack Mode το οποίο όταν ενεργοποιηθεί από τον οδηγό αυξάνει τη μέγιστη ισχύ κατά 163 ίππους για χρονικό διάστημα 10 δευτερολέπτων. Οι μπαταρίες είναι οι εξελιγμένες που ονομάζονται Performance Battery Plus και έχουν χωρητικότητα 105 kWh.

Με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά και με το εξοπλιστικό πακέτο Weissach, η νέα Porsche Taycan Turbo GT ολοκληρώνει το sprint των 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,2 δευτερόλεπτα.

Το Tesla Model S Plaid παρουσιάστηκε τον Ιούνιο του 2021. Έκτοτε, η ανάρτηση έχει αναθεωρηθεί, όπως και το σύστημα πέδησης και φυσικά οι ηλεκτροκινητήρες.

Η έκδοση Plaid του Model S παραπέμπει στις επιδόσεις. Με τρεις ηλεκτροκινητήρες, αντί για δύο της αρχικής έκδοσης και μπαταρία 100 kWh, το 5μετρο σεντάν της Tesla αποδίδει 1.020 ίππους και 1.420 Nm ροπής!

Με αυτά τα νούμερα, την τετρακίνηση και τους τρεις ηλεκτροκινητήρες, ολοκληρώνει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,1 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 322 χλμ./ώρα!

Βάζεις το προφίλ οδήγησης «drag strip» και σβήνεις σχεδόν οποιοδήποτε όχημα παραγωγής κυκλοφορεί εκεί έξω. Τόσο απλά…

Η Lotus Evija είναι η πρώτη Lotus που κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την μέτοχο Geely, φέρνοντας έτσι μία νέα… ηλεκτρική προσέγγιση για την βρετανική μάρκα.

Τα νούμερα του hypercar της Lotus είναι συγκλονιστικά, αφού αποδίδει 2.040 ίππους και 1.704 Nm ροπής, χάρη στους τέσσερις ηλεκτροκινητήρες του και την μπαταρία 70 kWh.

Με αυτά τα νούμερα, η Evija μπορεί να ολοκληρώσει τα 0-300 χλμ./ώρα σε μόλις 9,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 350 χλμ./ώρα.

Η παραγωγή της καθυστέρησε και το λανσάρισμα αναβλήθηκε αρκετές φορές, συνεπώς το 2024 είναι η χρονιά που επιτέλους έφτασε στα χέρια των εύπορων που την είχαν παραγγείλει. Υπενθυμίζουμε, ότι θα διατεθούν μόλις 130 μονάδες.

Θέλοντας από την απαρχή της να ανταγωνιστεί την Tesla, ως ένας Αμερικανός κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Lucid κατασκεύασε το Air, παρουσιάζοντάς το επίσημα ως το πρώτο της μοντέλο παραγωγής.

Πέραν από πανάκριβο με τιμή που αγγίζει τις 250.000 δολάρια, η απόλυτη έκδοση, το Lucid Air Saphirre έχει τρεις ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 118 kWh και αποδίδουν 1.251 ίππους και 1.939 Nm ροπής!

Με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, το απόλυτο Lucid Air ολοκληρώνει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε μόνο 1,9 δευτερόλεπτα και τα 0-400 μέτρα σε κάτι παραπάνω από 9 δευτερόλεπτα. Από την άλλη, η τελική του είναι στα 333 χλμ./ώρα.

Η Pininfarina δεν είναι μόνο η εταιρεία σχεδιασμού αυτοκινήτων που είχε αναλάβει κάθε ναυαρχίδα της Ferrari από το 1951 μέχρι το 2011.

Πριν μερικά χρόνια που η ινδική πολυεθνική Mahindra αγόρασε την ιταλική εταιρεία, πάρθηκε η απόφαση να λανσαριστεί η Pininfarina Automobili. Η νέα αυτοκινητοβιομηχανία έχει έδρα τη Γερμανία και έχει αναλάβει να κατασκευάζει ηλεκτρικά μοντέλα επιδόσεων.

Το πρώτο της προϊόν ονομάστηκε Battista και αποτέλεσε φόρο τιμής στον ιδρυτή της εταιρείας. Η σχεδίαση έγινε αποκλειστικά από την Pininfarina, αλλά στο μηχανολογικό κομμάτι, η ειδική σε ηλεκτρικά hypercars, Rimac έπαιξε σημαντικό ρόλο.

Το αποτέλεσμα ήταν το Battista να μοιάζει πολύ σε τεχνικά χαρακτηριστικά με το Rimac Nevera. Συγκεκριμένα, έχει τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 120 kWh και η ισχύς ανέρχεται στους 1.927 ίππους με 2.340 Nm ροπής με το πεντάλ go-fast.

Όπως θα έχετε ήδη συνειδητοποιήσει, μιλάμε για το ισχυρότερο ιταλικό μοντέλο παραγωγής στην ιστορία και μάλιστα με διαφορά από το δεύτερο.

Το κορυφαίο της λίστας μας δεν έρχεται ως έκπληξη, αφού δεν είναι άλλο από το προαναφερθέν Rimac Nevera, το ηλεκτρικό hypercar των… πολλών ρεκόρ.

Οι καινοτομίες και οι ιδέες του Mate Rimac σε ένα γκαράζ στην Κροατία αποτέλεσαν το εφαλτήριο για κάτι μεγαλειώδες που τότε ούτε ο ίδιος φανταζόταν.

Ένα από τα πολλά αποτελέσματα του ταλέντου και της δουλειάς του Rimac, ήταν η κατασκευή του κορυφαίου μέχρι σήμερα ηλεκτρικού hypercar, του Nevera.

Είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το Pininfarina Battista, μόνο που αποδίδει ελαφρώς λιγότερους ίππους, αλλά έχει μεγαλύτερη ροπή.

Συγκεκριμένα, το Rimac Nevera αποδίδει 1.914 ίππους και 2.360 Nm ροπής, το μεγαλύτερο νούμερο σε αυτόν τον τομέα στην ιστορία της αυτοκίνησης!

Έχει κατακτήσει 22 παγκόσμια ρεκόρ, μεταξύ των οποίων το ταχύτερο αυτοκίνητο στην… όπισθεν! Επίσης, πρόκειται για το ταχύτερο ηλεκτρικό παραγωγής που έχει περάσει από την περιβόητη πίστα του Nordschleife Nurburgring.

Φυσικά, και εδώ έχουμε τέσσερις ηλεκτροκινητήρες οι οποίοι τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 120 kWh. Ολοκληρώνει τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 1,85 δευτερόλεπτα και η τελική του αγγίζει το ασύλληπτο νούμερο των 412 χλμ./ώρα!

Βρίσκεται στην κορυφή της λίστας μας με διαφορά και δεν αναμένουμε να πέσει από εκεί πολύ σύντομα.