Το MotoGP αλλάζει ριζικά από το 2027 με την είσοδο νέων τεχνικών κανονισμών που θα ανακατέψουν ξανά την τράπουλα.

Η τελευταία γενιά των πρωτότυπων αγωνιστικών μοτοσικλετών του MotoGP είναι χωρίς αμφιβολία ότι πιο προηγμένο τεχνολογικά έχουμε δει μέχρι τώρα σε δύο τροχούς. Παρόλα αυτά, η ταχύτητα των μοτοσικλετών έχει αυξηθεί τόσο πολύ που πλέον τίθεται ζήτημα ασφάλειας. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που η Dorna σε συνεργασία με την Liberty Media και την FIM αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μια γενναία αλλαγή στους κανονισμούς από το 2027.

Οι αλλαγές περιλαμβάνουν από τη χωρητικότητα του κινητήρα μέχρι την ελάττωση των αεροδυναμικών, ενώ στο παιχνίδι πλέον μπαίνουν και τα βιώσιμα καύσιμα.

Κινητήρες

Ίσως η πιο σημαντική αλλαγή στις μοτοσικλέτα του 2027 έχει να κάνει με τους κινητήρες. Πλέον, από τα 1.000 κ.εκ. οι κινητήρες των MotoGP θα έχουν μέγιστη χωρητικότητα 850 κ.εκ. Η μέγιστη διαδρομή του πιστονιού μειώνεται από τα 81 χιλ. στα 75 χιλ. ενώ οι διαθέσιμοι κινητήρες για κάθε αναβάτη από επτά γίνονται έξι.

Καύσιμα

Για τα καύσιμα γνωρίζαμε ήδη ότι από το 2027 όλες οι μοτοσικλέτες MotoGP θα πρέπει να χρησιμοιούν καύσιμα 100% από μη ορικτά υλικά. Επιπλέον, το ρεζερβουάρ καυσίμου μειώνεται από τα 22 λίτρα στα 20 λίτρα για το Grand Prix και από τα 12 λίτρα στα 11 λίτρα για τον Αγώνα Sprint.

Συσκευές αλλαγής ύψους

Ίσως η πιο ευχάριστη αλλαγή για όσους αγαπούν το θέαμα στο MotoGP είναι η πλήρη απαγόρευση της χρήσης συσκευών αλλαγής ύψους της μοτοσικλέτας. Ταυτόχρονα, απαγορεύεται πλέον και η χρήση συσκευής υποβοήθησης της εκκίνησης με χαμήλωμα των αναρτήσεων.

Αεροδυναμική

Από το 2027 το MotoGP επεμβαίνει και στη χρήση αεροδυναμικών βοηθημάτων. Πλέον το εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας δεν μπορεί να είναι μακρύτερο από 50 χιλ. από την βάση του τιμονιού, ενώ και το πλάτος των πλευρικών αεροδυναμικών επίσης μειώνεται στα 50 χιλ. Στο πίσω μέρος θα επιτρέπεται η χρήση μίας αναβάθμισης ανά αναβάτη μέσα στη χρονιά και μειώνεται το μέγιστο ύψος της ουράς για να μην τοποθετηθούν επιπλέον αεροδυναμικά πτερύγια.

GPS Data – Παραχωρήσεις

Όλα τα δεδομένα παρακολούθησης μέσω GPS θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους αναβάτες ανά πάσα στιγμή. Η κάθε ομάδα θα μπορεί να μάθει την ταχύτητα και το σημείο που βρίσκεται στην πίστα οποιοσδήποτε αναβάτης, χωρίς όμως να μπορεί να δει άλλα τεχνικά δεδομένα.

Οι παραχωρήσεις στα εργοστάσια σβήνονται για όλους από το 2027 με την έλευση των νέων κανονισμών. Η κατάσταση θα αξιολογηθεί μετά το πρώτο μισό του πρωταθλήματος για να ερευνηθεί το ενδεχόμενο παραχωρήσεων. Αν κάποιος νέος κατασκευαστής εισέλθει στο MotoGP από το 2027 θα έχει τις παραχωρήσεις επιπέδου Β που ισχύουν τώρα (ελεύθερη εξέλιξη κινητήρα, περισσότερες έκτακτες συμμετοχές και δοκιμές χωρίς όριο).