Δεν πέρασε το μέτρο της διαφοροποίησης ορίων ταχύτητας για τις μοτοσικλέτες στην Ε.Ε.

Μια τροπολογία που κατατέθηκεστην επιτροπή για θέματα οδικής ασφάλειας στο συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης είχε να κάνει με τα όρια ταχύτητα στις μοτοσικλέτες.

Η εισήγηση ανάφερε ότι ανάλογα με την κατηγορία διπλώματος του αναβάτη θα ίσχυαν αντίστοιχα όρια ταχύτητας τα οποία με τη σειρά τους θα ήταν εντελώς ανεξάρτητα από τα όρια ταχύτητας των αυτοκινήτων.

Αυτά τα όρια ορίστηκαν στα 90 χλμ./ώρα στην κατηγορία διπλώματος Α1, στα 100 χλμ./ώρα στην κατηγορία διπλώματος Α2 και 110 χλμ./ώρα στην κατηγορία διπλώματος Α. Ένα παρόμοιο σύστημα έχει εφαρμοστεί στην Ινδία όπου τα όρια ταχύτητας σε ορισμένες περιπτώσεις πλησιάζουν εκείνα των λεωφορείων.

Η τροπολογία που κατατέθηκε ήρθε με τη δικαιολογία την μείωση των ρύπων (!) και όχι το ζήτημα της ασφάλειας στους οδικούς άξονες. Οι βουλευτές της επιτροπής μεταφορών και τουρισμού του ευρωκοινοβουλίου τελικά αποφάσισαν να αποσύρουν τη συγκεκριμένη εισήγηση από το νέο νομοθετικό πλαίσιο και πολύ σωστά έπραξαν καθώς δεν είχε κανένα όφελος στην οδική ασφάλεια.

Άλλωστε τα όρια ταχύτητας δεν είναι αυτά που από μόνα τους θα σταματήσουν τα ατυχήματα. Αντίθετα, η καλύτερη εκπαίδευση και η σωστή ενημέρωση είναι αυτά που λείπουν για να έχουμε λιγότερα ατυχήματα στο μέλλον.