Το γκρουπ Stellantis αποδεικνύεται αρκετά γαλαντόμο για τα διευθυντικά στελέχη του την ίδια στιγμή που απολύει εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο.

Οι επενδυτές της Stellantis ενέκριναν το πακέτο αποζημίωσης του διευθύνοντος συμβούλου Carlos Tavares ύψους 36,5 εκατομμυρίων ευρώ, που τον χαρακτηρίζει ως τον πιο ακριβοπληρωμένο διευθύνοντα σύμβουλο μεταξύ των παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Παρά τις ανησυχίες που εξέφρασαν οι συμβουλευτικές εταιρείες Glass Lewis, Proxinvest και Institutional Shareholder Services, οι μέτοχοι υποστήριξαν με συντριπτική πλειοψηφία το σχέδιο αμοιβών του Tavares με ποσοστό 70% υπέρ του.

Η αμοιβή του Tavares, η οποία ανεβαίνει σχεδόν 60% από τα επίπεδα του 2022, περιλαμβάνει ένα σημαντικό βραβείο κινήτρων ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ που συνδέεται με την επίτευξη των στόχων της ηλεκτροκίνησης και του λογισμικού.

Η απόφαση αυτή έρχεται εν μέσω αυξημένου ελέγχου σχετικά με τις περικοπές θέσεων εργασίας της Stellantis, ιδίως στην Ιταλία και τις ΗΠΑ, καθώς η εταιρεία οδεύει στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Προηγουμένως, οι μέτοχοι είχαν απορρίψει το σχέδιο αμοιβών του Tavares πριν από δύο χρόνια, κυρίως λόγω αντιδράσεων στη Γαλλία. Ωστόσο, πέρυσι το ποσοστό έγκρισης ήταν 80%, γεγονός που καταδεικνύει την αλλαγή του κλίματος μεταξύ των επενδυτών.

Στην Ιταλία, η Stellantis αντιμετώπισε διαμάχη σχετικά με τα σχέδια μείωσης του προσωπικού και μεταφοράς της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων σε χώρες με χαμηλότερο κόστος, όπως η Πολωνία, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν εντάσεις με την κυβέρνηση του πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι.

Εν τω μεταξύ, στις ΗΠΑ, η εταιρεία περικόπτει χιλιάδες συμπληρωματικούς υπαλλήλους στο Ντιτρόιτ και το Τολέδο του Οχάιο και εφαρμόζει περαιτέρω μειώσεις θέσεων εργασίας στη Γαλλία.

Η Glass Lewis υπογράμμισε τις ανησυχίες σχετικά με τις παροχές των διευθυντικών στελεχών της Stellantis, συμπεριλαμβανομένης της προσωπικής χρήσης εταιρικών αεροσκαφών και των αδιαφανών φορολογικών απαλλαγών για τον διευθύνοντα σύμβουλο Tavares.

Επιπλέον, η εταιρεία επέκρινε τη δυσαναλογία μεταξύ των αυξήσεων των αμοιβών των στελεχών και των μειώσεων του εργατικού δυναμικού, η οποία θα μπορούσε να δημιουργήσει κινδύνους για τη φήμη της εταιρείας.

Ο Tavares, ωστόσο, υπερασπίζεται τα μέτρα της Stellantis, τονίζοντας την αναγκαιότητά τους για την προσαρμογή στην εποχή των ηλεκτρικών.

Επισημαίνει τα κέρδη ρεκόρ της εταιρείας και τις ανταμοιβές των μετόχων ως επιβεβαίωση του στρατηγικού του οράματος, παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σε διάφορες αγορές.