Στο πνεύμα του εμβληματικού 205 GTI σκοπεύει να κινηθεί η κορυφαία έκδοση της επόμενης γενιάς του Peugeot 208.
Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνων συμβούλου της Peugeot, Αλέν Φαβέ, η γαλλική φίρμα επαναφέρει δυναμικά το λογότυπο «GTi», αυτή τη φορά αποκλειστικά σε ηλεκτρικά μοντέλα.
Όπως δήλωσε σε βρετανικό μέσο, στόχος της μάρκας είναι να τοποθετήσει την οδηγική απόλαυση στο επίκεντρο της ταυτότητάς της, κάτι που αναμένεται να εκφραστεί και στην επόμενη γενιά του 208, η οποία προγραμματίζεται για το 2028.
Πρόκειται για το πρώτο GTi μοντέλο της Peugeot μετά το 308 GTi του 2015, με τον Φαβέ να ξεκαθαρίζει ότι η επιστροφή του σήματος δεν είναι συγκυριακή. «Δεν θα το κάναμε αν δεν πιστεύαμε ότι το GTi έχει μέλλον. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσει να υπάρχει και πέρα από αυτό το μοντέλο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αν και δεν έδωσε λεπτομέρειες για τις επόμενες σπορ εκδόσεις, τόνισε ότι κάθε αυτοκίνητο με το σήμα GTi θα πρέπει να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία και κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία του. Το e-208 GTi παρουσιάστηκε επίσημα τον Ιούνιο, στο περιθώριο του 24ωρου αγώνα του Λε Μαν, με τις παραγγελίες να ανοίγουν το 2026 και τις πρώτες παραδόσεις να προγραμματίζονται για το τέλος της ίδιας χρονιάς.
Η έμφαση στην κληρονομιά της Peugeot αποτυπώνεται και στο νέο πρωτότυπο Polygon, το οποίο προαναγγέλλει τη σχεδίαση του επόμενου 208 και αντλεί εμφανείς αναφορές από το 205. Μια πιθανή σπορ έκδοση αναμένεται να ενισχύσει το ρετρό στοιχείο, με σχεδιαστικές λεπτομέρειες όπως οι χαρακτηριστικές ζάντες pepperpot, οι κόκκινες γραμμές και τα έντονα λογότυπα GTi.
Στο ίδιο πνεύμα, πιθανή θεωρείται και η επιστροφή του σήματος GTi στη νέα γενιά του Peugeot 308, που αναμένεται επίσης το 2028, επιτρέποντας στη γαλλική φίρμα να ανταγωνιστεί εκ νέου μοντέλα όπως τα VW Golf GTI και CUPRA Leon.
Ωστόσο, ο Φαβέ ξεκαθάρισε ότι το σήμα GTi δεν θα χρησιμοποιηθεί ξανά σε βενζινοκίνητα μοντέλα. Όπως εξήγησε, τα αυστηρά πρόστιμα εκπομπών CO₂ στη γαλλική αγορά -που μπορούν να φτάσουν έως και τις 70.000 ευρώ– καθιστούν οικονομικά μη βιώσιμη την ανάπτυξη ενός τέτοιου αυτοκινήτου. «Θα είχαμε ένα αυτοκίνητο που όλοι θα ήθελαν, αλλά κανείς δεν θα μπορούσε να αγοράσει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Η Ε.Ε. λέει «όχι» στα υποχρεωτικά ΚΤΕΟ μοτοσικλετών
Το πιο πρωτότυπο κρεβάτι για κατοικίδια ανήκει στη Yamaha
Η Brabus «υπογράφει» τον Δούκα του Μάτινγκχόφεν
