website analysis Τι δουλειά έχει η General Motors με τα δίχρονα; – Epikairo.gr

Η General Motors αποκάλυψε πατέντα επαναστατικού δίχρονου κινητήρα.

Σε μια εποχή όπου η αυτοκινητοβιομηχανία στρέφεται μαζικά προς την ηλεκτροκίνηση και το υδρογόνο, η General Motors επιλέγει να «κολυμπήσει» κόντρα στο ρεύμα. Μια νέα πατέντα που κατέθεσε ο αμερικανικός κολοσσός (Chevrolet, Cadillac, GMC) αποκαλύπτει ένα εντελώς διαφορετικό δίχρονο μοτέρ, το οποίο επιχειρεί να λύσει τα χρόνια μειονεκτήματα της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Οι δίχρονοι κινητήρες έχουν το δικό τους φανατικό κοινό. Είναι πιο εκρηκτικοί, πιο ελαφριοί και χαρίζουν μια ιδιαίτερη αίσθηση λειτουργίας. Ωστόσο, η χαμηλότερη απόδοση, οι υψηλές εκπομπές ρύπων και η μειωμένη αντοχή τους έχουν σχεδόν εξαφανίσει από την αγορά μοτοσικλετών.

Η GM, όμως, φαίνεται πως πιστεύει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για εξέλιξη. Σύμφωνα με την πατέντα, ο νέος κινητήρας εγκαταλείπει τη λογική των κλασικών θυρίδων και των βαλβίδων reed και υιοθετεί μια πρωτοποριακή λύση. Ένα κινούμενο μέρος (sleeve) ανάμεσα στο έμβολο και τον κύλινδρο.

Το εξάρτημα (sleeve) αυτό μετακινείται συγχρονισμένα με το έμβολο μέσω ενός ενεργοποιητή, επιτρέποντας την εισαγωγή του αέρα, τη στεγανοποίηση κατά την καύση και στη συνέχεια την εξαγωγή των καυσαερίων. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχει διαθέσιμη ροπή σε μεγάλο φάσμα στροφών και όχι σε πολύ περιορισμένο όπως έχουμε συνηθίσει στους δίχρονους.

Η GM υποστηρίζει ότι το σύστημα μειώνει σημαντικά τη φθορά, καθώς το sleeve «μεταφέρει» τα ελατήρια του εμβόλου πέρα από τις θυρίδες, αποτρέποντας την επαφή τους με τα ανοίγματα, μια συνηθισμένη αιτία ζημιών στους δίχρονους κινητήρες.

Παρότι δεν είναι ξεκάθαρο αν η τεχνολογία αυτή μπορεί να προσφέρει κάτι σαν μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων – πράγμα που θα άλλαζε δραματικά τις δυνατότητες ενός δίχρονου μοτέρ – η θεωρία δείχνει πολλά υποσχόμενη. Με διαφορετική θέση και άνοιγμα του εξαρτήματος ανάλογα με τις στροφές, ο κινητήρας θα μπορούσε να αποδίδει ιδανικά σε όλο το εύρος λειτουργίας του.

Φυσικά, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μη φτάσει ποτέ σε γραμμή παραγωγής αυτό το project, ωστόσο, το γεγονός ότι ένας κατασκευαστής του μεγέθους της GM επενδύει χρόνο σε αυτή την τεχνολογία είναι από μόνο του ιδιαίτερα ενθαρρυντικό.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:

Στην Ελλάδα η νέα KTM 1390 Super Adventure (+τιμή)

Νικητής ο Μπανάια στον αγώνα 100 KM dei Campioni (+video)

UM Motorcyles: 125άρια σε τιμή… Black Friday