website analysis Θεσσαλονίκη: Σε χρόνο-ρεκόρ η θετική γνωμοδότηση στη ΜΠΕ για το ντεκ της παλιάς παραλίας – Δημοπράτηση στο πρώτο τετράμηνο του 2026 – Epikairo.gr

Με χρόνους εξπρές προχωρούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση του ξύλινου ντεκ στην παλιά παραλία της  Θεσσαλονίκης, που θα δώσει στην πόλη επιπλέον δημόσιο χώρο, δίπλα στη θάλασσα. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε διάστημα λιγότερο των τριών μηνών η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου κατασκευής του ξύλινου ντεκ, πλάτους περίπου 12 μέτρων προς τη θάλασσα και μήκους 1.100 μέτρων από την 1η προβλήτα του ΟΛΘ έως το Λευκό Πύργο, έλαβε τη θετική γνωμοδότηση από 12 φορείς. 

Οι διαδικασίες κινήθηκαν ταχύτατα αν αναλογιστεί κανείς ότι για άλλα μεγάλα έργα η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εγκρίνεται σε χρόνο ακόμα και μεγαλύτερο του ενός έτους. Ο φάκελος της ΜΠΕ με τις θετικές γνωμοδοτήσεις βρίσκεται πλέον στα χέρια του υπουργού Περιβάλλοντος για υπογραφή και στη συνέχεια δημοσίευση της απόφασης. 

Η κατασκευή του ξύλινου καταστρώματος είναι μήκους περίπου 1.100 μ. και πλάτους 12 μ. και θα αναπτυχθεί κατά μήκος της παλαιάς παραλίας Θεσσαλονίκης, από τον Λευκό Πύργο έως το λιμάνι. Η ζώνη του ξύλινου καταστρώματος θα λειτουργεί συμπληρωματικά με το υφιστάμενο κρηπίδωμα. Το έργο περιλαμβάνει επίσης: 

– Ανάχωμα από φυσικούς ογκόλιθους και λιθορριπή σε όλο το μήκος της παρέμβασης, για την ανάσχεση της κυματικής ενέργειας.
– Κρηπίδωμα από τεχνητούς ογκόλιθους στο ανατολικό άκρο, μήκους 21 μέτρων.
– Τέσσερις ύφαλους κυματοθραύστες μήκους 230 μέτρων ο καθένας.
– Ποδηλατόδρομο αμφίδρομης κίνησης μήκους 1.100 μέτρων, με πλάτος 3 μέτρα. Επί του υφιστάμενου κρηπιδώματος σε απόσταση 0,90m από το όριό του με το οδόστρωμα τοποθετείται η χάραξη του νέου ποδηλατόδρομου και σε συνέχεια η λωρίδα κίνησης τυφλών. Ο σχεδιασμός του ποδηλατοδρόμου γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης. 
– Συνοδά έργα όπως αστικά καθιστικά, αναβαθμούς, διαδρομές τυφλών, ηλεκτροφωτισμό, κλίμακες διάσωσης, έργα ομβρίων και αποχέτευσης.

Στο ξύλινο κατάστρωμα διαμορφώνονται χωρικές ενότητες διαφορετικών επιπέδων, σε επιλεγμένα σημεία, που δημιουργούν χωρικά επεισόδια κατά μήκος της διαδρομής, όπως στους αστικούς άξονες της Αριστοτέλους και της Αγίας Σοφίας. Μέσα από αυτές τις παρεμβάσεις αναδεικνύονται οι προβολές της πόλης προς το παραλιακό μέτωπο και ενισχύεται η σύνδεσή τους με το ντεκ. Τέλος, στο έργο περιλαμβάνεται και η ανάπλαση του σημερινού παραλιακού πεζοδρόμου – κρηπιδώματος.