website analysis Θεσσαλονίκη: Μείωση-σοκ στον τζίρο της εστίασης τον Ιούνιο – Η ακρίβεια… σερβίρει λουκέτα – Epikairo.gr

Για τον χειρότερο Ιούνιο των τελευταίων ετών κάνουν λόγο εκπρόσωποι του κλάδου της εστίασης στη Θεσσαλονίκη που βλέπουν, κατά μέσο όρο, συρρίκνωση του τζίρου τους στο 40% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό Ιούνιο. Την ίδια ώρα έντονη είναι η ανησυχία για το επόμενο διάστημα, με το ενδεχόμενο εκατοντάδων λουκέτων μέχρι το τέλος του έτους να είναι ορατό. 

Ο Ιούλιος, ούτως ή άλλως, χαρακτηρίζεται υποτονικός με την πόλη να αδειάζει από τους Θεσσαλονικείς καθώς είτε… μετοικούν στα εξοχικά τους, είτε πηγαίνουν διακοπές σε κάποιο τουριστικό προορισμό, ενώ τον Αύγουστο αρκετά καταστήματα εστίασης κλείνουν για διακοπές. 

Μέχρι το τέλος του έτους έρχονται 500 λουκέτα στην εστίαση 

Το στοίχημα είναι τι θα γίνει από το φθινόπωρο και μετά, με την πιθανότητα αρκετές επιχειρήσεις να το χάσουν. Ο κ. Επιτροπίδης γνωρίζοντας την κατάσταση εκ των έσω δηλώνει πως το διάστημα που διανύουμε αρκετοί συνάδελφοί του προσπαθούν να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις τους, για να συνεχίσουν να λειτουργούν, με τις αποταμιεύσεις τους. Και αυτό είναι το καλό σενάριο… όσοι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, ήδη, βρίσκονται μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, με τις υποχρεώσεις να τρέχουν και την ανασφάλεια να μεγαλώνει.

Με τα σύννεφα να απλώνονται πάνω από την εστίαση οι εκτιμήσεις των ανθρώπων του κλάδου κάνουν λόγο για λουκέτα, μέχρι το τέλους του έτους, που δεν αποκλείεται να αγγίξουν ακόμη και τις 500 επιχειρήσεις του χώρου, στο νομό Θεσσαλονίκης.

Στο μεταξύ, υπάρχουν περιπτώσεις επιχειρηματιών, οι οποίοι μη μπορώντας να βρουν το απαραίτητο προσωπικό για να καλύψουν τις ανάγκες τους, με την ψηφιακή κάρτα να είναι πλέον η νέα πραγματικότητα και με τη μειωμένη κίνηση να δημιουργεί νέα δεδομένα, περιορίζουν  τις ώρες λειτουργίας τους, ή προχωρούν σε ανακαινίσεις για να… μειώσουν την επιφάνεια των καταστημάτων τους – όταν πρόκειται για μεγάλους χώρους – μέχρι και στο ήμισυ προκειμένου να είναι βιώσιμες.  

Περιορίζουν την κατανάλωση

Όσο πάντως για τους Θεσσαλονικείς που συνεχίζουν να βγαίνουν, όπως λένε επιχειρηματίες του χώρου, είναι άκρως φειδωλοί στις καταναλώσεις τους, περιορίζοντας τα ορεκτικά, τα αναψυκτικά και φυσικά το αλκοόλ.

«Σε κάποιες περιπτώσεις δεν παραγγέλνουν ούτε πατάτες, που μέχρι πρότινος δεν έλειπαν από τα τραπέζια, περιορίζουν τις σαλάτες, τις αλοιφές κλπ. Τα, δε, αναψυκτικά επειδή την τελευταία χρονιά έχουν αυξηθεί οι τιμές τους,  πλέον τα αποφεύγουν, ενώ και στο αλκοόλ βάζουν φρένο. Όπως προκύπτει από έρευνες πλέον οι Θεσσαλονικείς προτιμούν να αγοράζουν ποτά και αναψυκτικά από το σούπερ μάρκετ και να μένουν στο σπίτι τους», αναφέρει ο κ. Επιτροπίδης.