Ο Όμιλος Stellantis αποτελείται από 14 εταιρείες γεγονός που τον κάνει την πέμπτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Ο Όμιλος Stellantis ιδρύθηκε επίσημα τον Ιανουάριο του 2021 και συμπεριλαμβάνει τόσο Ευρωπαίους όσο και Αμερικανούς κατασκευαστές, καθώς και εταιρείες που προωθούν τον διαμοιρασμό και την κινητικότητα
Ο Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος ήταν ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου από τότε έως και τον Δεκέμβριο του 2024, είχε διατηρήσει όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον επιχειρηματικό οργανισμό, παρ’ ότι κάποιες από αυτές δεν είχαν τα ανάλογα έσοδα.
Ωστόσο, o Αντόνιο Φιλόζα, ο νυν Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, θα πρέπει να λάβει μια απόφαση: Εάν θα τις διατηρήσει στο σύνολό τους ή θα χρειαστεί να πουλήσει κάποιες από αυτές.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, ο Φιλόζα εξετάζει διεξοδικά καθεμία από αυτές προκειμένου να διαπιστώσει εάν θα έχουν βιώσιμο επιχειρηματικό μέλλον ή όχι για να μπορούν να παραμείνουν εντός της Stellantis.
Το Reuters, επικαλούμενο πηγές που γνωρίζουν τα τεκταινόμενα, αναφέρει ότι «αξιολογεί τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα και των 14 εταιρειών».
Όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, το ενδεχόμενο κατάργησης ορισμένων εξ αυτών δεν έχει αποκλειστεί, με τις ευρωπαϊκές μάρκες του Ομίλου να θεωρούνται οι πιο ευάλωτες.
Θυμίζουμε ότι αυτός αποτελείται από τις ευρωπαϊκές Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Lancia, Maserati, Peugeot, Opel και Vauxhall. Από την άλλη πλευρά Ατλαντικού εντάσσονται οι Chrysler, Dodge, Jeep και Ram. Ορισμένες από αυτές τις μάρκες παρουσιάζουν σημαντικά μειωμένες πωλήσεις και έχουν οικονομικές ζημίες.
Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο κυκλοφορούν φήμες περί αναδιάρθρωσης του Ομίλου Stellantis και περιορισμού του αριθμού των εταιρειών που τον συνιστούν.
Στην ευρωπαϊκή αγορά, ο επιχειρηματικός οργανισμός αντιμετωπίζει σαφές πρόβλημα αλληλοεπικάλυψης αγοράς των μοντέλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, τα οποία ανταγωνίζονται για το ίδιο μερίδιο αγοράς.
Τα στοιχεία πωλήσεων το επιβεβαιώνουν. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα δεδομένα του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από την αρχή του 2025 έως και τον Οκτώβριο του έτους, η DS Automobiles σημείωσε πτώση κατά 21,2%, με 25.195 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 0,2%, συγκριτικά με το ίδιο χρονικό διάστημα του 2024.
Η Lancia (μαζί με τη Chrysler) κατέγραψε κάθετη μείωση κατά 68,3%, περιοριζόμενη σε 9.844 οχήματα και μερίδιο 0,1%. Η Maserati, η οποία συντάσσεται εντός του Ομίλου με τις Dodge και Ram, σημείωσε λιγότερες ταξινομήσεις κατά 17,1%, με τον αριθμό των οχημάτων της που διατέθηκαν σε αυτό το διάστημα να είναι μόλις 3.538 μονάδες και με μερίδιο αγοράς μικρότερο του 0,1%.
Αντίθετα, η Peugeot πούλησε 469.322 οχήματα στο πρώτο δεκάμηνο του έτους, εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 5,2%.
Η Citroen κατέγραψε 276.641 ταξινομήσεις, δηλαδή μερίδιο αγοράς 3,1%, ενώ οι Opel και Vauxhall (το βρετανικό παρακλάδι της γερμανικής εταιρείας) ακολούθησαν με 263.659 μονάδες και μερίδιο αγοράς 2,9%.
Η Alfa Romeo ξεπέρασε σε πωλήσεις το άθροισμα των Lancia και DS Automobiles, φτάνοντας τις 47.699 μονάδες και μερίδιο αγοράς 0,5%.
Η Abarth δεν εμφανίζεται ξεχωριστά, καθώς τα στοιχεία της περιλαμβάνονται σε αυτά της Fiat, η οποία σημείωσε 222.375 πωλήσεις, αριθμός που αντιστοιχεί σε πτώση κατά 13,4%, συγκριτικά.
Πάντως, στο δημοσίευμα του Reuters αναφέρεται ότι ακόμη είναι νωρίς για να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα εάν ο Αντόνιο Φιλόζα θα προχωρήσει σε περικοπές και επιχειρηματικό εξορθολογισμό εντός του Ομίλου Stellantis ή όχι.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Δοκιμή: Mazda 6e Long Range
F1 2025: Ανασκόπηση (+video)
Όλα όσα γνωρίζουμε για το ηλεκτρικό Nissan Juke
