Τι είναι η γέφυρα Astra, η συσκευή που βάζει τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση σε δρόμους όπου γίνονται έργα;
Τα έργα συχνά οδηγούν σε εκτροπές και κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους. Oχι όμως στην Ελβετία. Εκεί, τα εργοτάξια δεν διακόπτουν πλέον την κυκλοφορία, προς μεγάλη ανακούφιση των οδηγών. Και αυτό χάρη σε ένα έξυπνο σύστημα.
Οι οδικές εργασίες έχουν γίνει εφιάλτης για πολλούς οδηγούς. Αυτές οι ζώνες κατασκευής συνήθως χρειάζονται εκτροπές κυκλοφορίας, οι οποίες έχουν ενίοτε δημιουργούν τεράστιες καθυστερήσεις. Στην Ελβετία όμως οι οδηγοί δεν έχουν αυτό το πρόβλημα, χάρη στη γέφυρα Astra.
Πρόκειται για μια κινητή γέφυρα που μπορεί να αναπτυχθεί πάνω από μια ζώνη εργασίας. Η δομή είναι πλήρως αρθρωτή και μπορεί να προσαρμοστεί με ακρίβεια στην περιοχή που χρειάζεται, τόσο σε μήκος όσο και σε ύψος. Το μηχάνημα είναι τοποθετημένο σε άξονες (έως 92 σετ τροχών). Μόλις τοποθετηθούν, οι υδραυλικοί κύλινδροι ανυψώνουν τη δομή, η οποία μπορεί να ξεπεράσει σε μήκος τα 200 μέτρα.
Χάρη σε αυτό το σύστημα, τα εργοτάξια μπορούν να εργαστούν χωρίς να διακόπτουν την κυκλοφορία. Τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν τη γέφυρα και επομένως περνούν πάνω από τα έργα. Είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των οδηγών, αλλά και των ομάδων που εργάζονται στο εργοτάξιο από ατυχήματα.
Χάρη στη γέφυρα Astra, οι εργαζόμενοι και οι αυτοκινητιστές μπορούν να συμβιώσουν κατά τη διάρκεια της εργασίας. Ακόμα καλύτερα, τα έργα δεν απαιτούν πλέον αλλαγές στις διαδρομές και δεν προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι στην κινητή γέφυρα το όριο ταχύτητας είναι 60 χλμ/ώρα. Και αυτό για λόγους ασφαλείας, φυσικά.
Στην πραγματικότητα η ιδέα της γέφυρας Astra δεν είναι πρόσφατη. Αυτή η κινητή δομή χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε πραγματικές συνθήκες το 2022. Έκτοτε το πρωτότυπο έχει βελτιωθεί, ειδικά όσον αφορά την κλίση στις ράμπες πρόσβασης και αποχώρησης για τα αυτοκίνητα.
Γιατί όμως η γέφυρα Astra δεν έχει εμφανιστεί ποτέ στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους; Μπορούμε να διατυπώσουμε μερικές υποθέσεις. Πρώτον, υπάρχει επί του παρόντος μόνο ένα παράδειγμα αυτής της κινητής γέφυρας.
Από την άλλη, το σύστημα είναι εξαιρετικά ακριβό. Αν και δεν γνωρίζουμε την τελική του τιμή, γνωρίζουμε ότι το πρωτότυπο άξιζε περισσότερα από είκοσι εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης.
Το θέμα βέβαια είναι πόσο κοστίζει στην πραγματικότητα μια κυκλοφοριακή συμφόρηση που μπορεί να επαναλαμβάνεται για πολλές ημέρες μέχρι να τελειώσει το έργο, ειδικά σε κορεσμένες περιοχές όπως της Αθήνας.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Η επόμενη μέρα της Mercedes-AMG
Κομισιόν: Σήμανση «Made in Europe» για τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα!
Το Ford Fiesta επιστρέφει με τη βοήθεια της Renault
