website analysis Τέμπη / Οι δύο μαρτυρίες που «καίνε» τον Κώστα Αχ. Καραμανλή – Epikairo.gr

Νέα στοιχεία έρχονται στο προσκήνιο για την τραγωδία των Τεμπών, αποκαλύπτοντας μια σειρά από προειδοποιήσεις και καταγγελίες που είχαν φτάσει στα υψηλότερα κλιμάκια του Υπουργείου Μεταφορών και τον Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Έγγραφα που παρουσίασε ρεπορτάζ του MEGA καταδεικνύουν την πλήρη επίγνωση των προβλημάτων ασφαλείας από την πολιτική ηγεσία.

Σύμφωνα με τις νέες αποκαλύψεις, δύο μαρτυρίες αποτελούν καθοριστικά στοιχεία που «καίνε» τον πρώην υπουργό Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή.

Διαβάστε επίσης: Τέμπη / Το «Οκ» Καραμανλή στο πλημμέλημα και οι φόβοι των γαλάζιων βουλευτών

Αποκαλυπτική είναι η κατάθεση ενός μηχανοδηγού, ο οποίος εκτελούσε τακτικά το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα, ο μάρτυρας επιβεβαιώνει ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης στον Σταθμό της Λάρισας βρισκόταν εκτός λειτουργίας για περίπου τέσσερα χρόνια, με όλες τις οδηγίες να δίνονται αποκλειστικά από τον εκάστοτε σταθμάρχη.

Συγκεκριμένα αναφέρει ότι «Το τελευταίο διάστημα, από Οκτώβριο 2022 και μετά, είχαμε ενημερωθεί από τον εργοδότη μέσω του ΟΣΕ ότι τίθεται σε λειτουργία τα φωτοσήματα μεταξύ Λάρισας – Παλαιοφαρσάλου με κατεύθυνση προς Αθήνα. Ωστόσο, κι αυτά παρουσίαζαν πολλά προβλήματα με αποτέλεσμα κάποιες φορές να μας δίνονται εντολές για υπερβάσεις ερυθρών φωτοσημάτων είτε μέσω ασυρμάτου είτε με υποδείγματα (τηλεγράφημα 1001)».

Επιπλέον, ένα υπηρεσιακό σημείωμα από τον Σεπτέμβριο του 2021, το οποίο είχε αποσταλεί απευθείας στα γραφεία του υπουργού, του υφυπουργού και του γενικού γραμματέα Μεταφορών, προερχόμενο από διευθυντικό στέλεχος του υπουργείου, προειδοποιούσε ρητά για τους κινδύνους που εγκυμονούσε η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.

«Η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το τελικό κόστος συντήρησης».

Το σημείωμα ήταν εξαιρετικά σαφές αναφορικά με τις επιπτώσεις της κακής συντήρησης, επισημαίνοντας την αύξηση της πιθανότητας ατυχημάτων, τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Επιπλέον, τόνιζε την αύξηση του τελικού κόστους συντήρησης λόγω της συνεχούς αναβολής των απαραίτητων εργασιών, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ.

Επίσης, σύμφωνα με τη δεύτερη απολογία που παρουσιάστηκε, υπήρχαν επιπλέον δύο υπομνήματα που είχαν αποσταλεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών πριν από το μοιραίο δυστύχημα των Τεμπών. Τα έγγραφα αυτά αφορούσαν συγκεκριμένα τη λειτουργία και την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.