Από την παράδοση της Citroen μέχρι τις τολμηρές ιδέες της Peugeot, τα γαλλικά αυτοκίνητα δεν φοβούνται να είναι διαφορετικά. Όμως, υπάρχουν και μερικά που αφηγούνται μία ιστορία πειραματισμού, ευφυούς σχεδίασης και πολλές φορές… τρέλας.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει έναν μοναδικό τρόπο να βλέπει τον κόσμο: δεν ζητά απλώς λειτουργικότητα ή αξιοπιστία, αλλά εξερευνά τι σημαίνει να οδηγείς κάτι το οποίο δημιουργήθηκε με πολλή φαντασία.
Το DS δεν ήταν απλώς ένα αυτοκίνητο, αλλά μία επανάσταση στο ντιζάιν της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1955 και αμέσως τράβηξε τα βλέμματα με το αεροδυναμικό αμάξωμα, τους ημι-καλυμμένους πίσω τροχούς και το σχήμα που έμοιαζε με γλυπτό σκεύος.
Η υδροπνευματική ανάρτηση της Citroen έκανε το DS να περνά σαν «μαγικό χαλί» (για την εποχή) πάνω από λακκούβες, ενώ οι περιστρεφόμενοι προβολείς ακολουθούσαν τη γωνία του τιμονιού, κάτι πρωτοποριακό για την εποχή.
Συνολικά, το DS συνδύαζε άνεση, ασφάλεια και στυλ σε μια εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές προσπαθούσαν απλώς να κατασκευάσουν αξιόπιστα οικογενειακά αυτοκίνητα.
Το Avantime ήταν το αυτοκίνητο που έκανε τους πάντες να αναρωτηθούν: «Τι σκέφτονταν;». Με δύο μόνο πόρτες σε σχήμα coupe και την αίσθηση ενός MPV στο εσωτερικό, το Avantime ήταν σε κάθε σημείο του εκτός του λογικού πλαισίου.
Ο Patrick Le Quement δημιούργησε ένα μοντέλο μία κομψή γυάλινη πλευρική επιφάνεια χωρίς πλαίσιο και παράξενη πίσω όψη που έμοιαζε με… διαστημόπλοιο.
Παρά την εντυπωσιακή σχεδίαση, οι πωλήσεις έμειναν σε χαμηλό επίπεδο, με μόλις 8.500 μονάδες να πωλούνται, καθώς η αγορά προτίμησε πιο πρακτικά 5θυρα SUV.
Σήμερα, το Avantime έχει αποκτήσει καλλιτεχνική υπόσταση και παραμένει ένα από τα πιο τολμηρά πειράματα της Renault.
Θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε το Ami 6 με εκείνο το παράξενο παιδί που επέπλεε ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα. Η χαρακτηριστική πίσω γυάλινη επιφάνεια με αντίστροφη κλίση δημιουργούσε μια σχεδίαση που ακόμη διχάζει.
Το εσωτερικό ήταν βασισμένο σε εκείνο του 2CV, ενώ ο κινητήρας ήταν αερόψυκτος δικύλινδρος με ελάχιστη ισχύ. Η εργονομία ήταν εξίσου περίεργη με το αμάξωμα, καθώς στην καμπίνα έβρισκες μονοακτινωτό επιλογέα ταχυτήτων και καθίσματα-αιώρα.
Παρά την εξωτερική ιδιαιτερότητα, το Ami 6 απέδειξε ότι η πρακτικότητα και η άνεση δεν χρειάζεται να ακολουθούν τους κανόνες της συμβατικής αισθητικής.
Οι Γάλλοι το αγάπησαν, και το αυτοκίνητο γνώρισε εμπορική επιτυχία, με τη φήμη του να παραμένει ζωντανή ως εμβληματικό παράδειγμα γαλλικής εκκεντρικότητας.
Η Peugeot αποφάσισε να πάρει ένα μικρό αστικό αυτοκίνητο και να το μετατρέψει σε πειραματικό εργαστήριο. Το 1007 διέθετε ηλεκτρικά συρόμενες πόρτες -ιδέα δανεισμένη από μίνι βαν- που επέτρεπαν πρόσβαση σε στενούς χώρους.
Παρά το έξυπνο concept, το επιπλέον βάρος και η αργή λειτουργία των θυρών το κατέστησαν δύσχρηστο σε καθημερινή χρήση. Το εσωτερικό επέτρεπε την αλλαγή των χρωμάτων των πάνελ, σαν ένα είδος Lego για ενήλικες, αλλά οι πωλήσεις δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες.
Παρά την αποτυχία του στην αγορά, το Peugeot 1007 λατρεύτηκε από τους φίλους των αλλόκοτων κατασκευών, αποτελώντας σύμβολο πειραματισμών.
Αυτά τα τέσσερα γαλλικά μοντέλα δεν είναι μόνο αυτοκίνητα, είναι τεχνολογικές και σχεδιαστικές δηλώσεις, προτάσεις διαφορετικής σκέψης και πειράματος.
Από την DS που άλλαξε την οπτική για το τι σημαίνει πολυτέλεια, μέχρι το Avantime που τόλμησε να συνδυάσει κατηγορίες χωρίς λογική. Από το Ami 6 που αψηφά κάθε συμβατική αισθητική μέχρι το 1007 που δοκίμασε νέες αστικές λύσεις, τα γαλλικά αυτοκίνητα αποδεικνύουν ότι η παράξενη καινοτομία μπορεί να είναι εξίσου συναρπαστική με την οδήγηση.
Στην ουσία, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία μας θυμίζει ότι μερικές φορές, η… τρέλα είναι ο καλύτερος οδηγός για την πρόοδο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Κλείνει η Υψηλή Γέφυρα της Χαλκίδας
Της έκανε ζημιές 6.000 ευρώ και έφυγε (video)
Η BYD έχει πλέον το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο! (+video)
