website analysis Τα 10 μεγαλύτερα τούνελ στον κόσμο – Epikairo.gr

Από τα νορβηγικά φιόρδ έως την Κίνα και την Αυστραλία: σε αυτό το αφιέρωμα εξερευνούμε τα πιο εκπληκτικά οδικά τούνελ του πλανήτη μας.

Οι σήραγγες είναι οι αθέατοι ήρωες των οδικών μεταφορών. Επιτρέπουν την διέλευση μέσα από βουνά, κάτω από θάλασσες ή μέσα σε πυκνοκατοικημένες πόλεις, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο ταξιδιού και καθιστώντας δυνατές διαδρομές που πριν φάνταζαν αδύνατες.

Λόγω αυτής της μεγάλης αξίας που έχουν, το newsauto βρήκε τις 10 μεγαλύτερες οδικές σήραγγες στον κόσμο -κάθε μία με τη δική της ιστορία και τεχνική πρόκληση- και τις παρουσιάζει.

Το Ryfylke Tunnel είναι το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο οδικό τούνελ στον κόσμο. Συνδέει το Σταβάνγκερ με το Ryfylke, σε βάθος 285 μέτρων κάτω από τη θάλασσα.

Αποτελεί μέρος του προγράμματος Rogfast και έχει δύο τούνελ με δύο λωρίδες το κάθε ένα. Η κατασκευή διήρκεσε επτά χρόνια και κόστισε 6,4 δισ. κορόνες, ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν 50% έκπτωση στα διόδια.

Το Zigana Tunnel παρακάμπτει το επικίνδυνο ορεινό πέρασμα Zigana Pass. Αποτελείται από δύο παράλληλα τούνελ και 16 θέσεις στάσης ανά τούνελ, με έξι αεραγωγούς και εννέα αίθουσες μετασχηματιστών.

Η κατασκευή του ολοκληρώθηκε το 2023 με τη χρήση της Μεθόδου Νέας Αυστριακής Σήραγγας (New Austrian Tunnelling Method).

Κατασκευασμένο σε υψηλό υψόμετρο και σε σεισμική περιοχή της επαρχίας Gansu, το Muzhailing Tunnel χρησιμοποιεί τεχνολογία NPR anchor cabling για ανθεκτικότητα σε μετακινήσεις εδάφους.

Αποτελείται από δύο ξεχωριστά τούνελ, η κατασκευή των οποίων διήρκεσε οκτώ χρόνια: από το 2016 έως το 2024.

Ολοκληρώθηκε το 2021 στην επαρχία Shaanxi με κόστος 2,75 δισ. γουάν. Η κατασκευή διαθέτει τρεις λωρίδες ανά τούνελ και έξυπνο φωτισμό για να μειώνει την οπτική κόπωση των οδηγών.

Περίπου 2.000 εργάτες δούλεψαν υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες για την ολοκλήρωσή της.

Άνοιξε το 1980 και συνδέει βόρειες και νότιες Άλπεις. Είναι ένας από τους παλαιότερους μεγάλους δρόμους με σήραγγα στον κόσμο.

Έχει μόνο ένα τούνελ που φιλοξενεί δύο αντίθετες λωρίδες και το όριο ταχύτητας είναι στα 80 χλμ./ώρα.

Σχεδιάστηκε αποκλειστικά για πρόσβαση στο φράγμα Jinping και έχει περιορισμένη κυκλοφορία. Το βαθύτερο σημείο του φτάνει τα 2.375 μέτρα κάτω από το έδαφος. Η κατασκευή του διήρκεσε πέντε χρόνια και κόστισε 1,3 δισ. γουάν.

Με μέγιστο βάθος 1.640 μέτρα, η Zhongnanshan είναι από τις βαθύτερες σήραγγες παγκοσμίως. Διέθετε δύο τούνελ κυκλοφορίας, τρεις αεραγωγούς, διακόσμηση φωτισμού και τεχνητά φυτά για να αποφεύγεται η κόπωση των οδηγών.

Το μακρύτερο αστικό τούνελ στον κόσμο βρίσκεται κάτω από το Τόκιο. Αποτελείται από δύο τούνελ διαμέτρου 11 μέτρων, με τηλεφωνικούς θαλάμους έκτακτης ανάγκης κάθε 100 μέτρα και σύστημα φιλτραρίσματος αιωρούμενων σωματιδίων. Η κατασκευή διήρκεσε 15 χρόνια.

Μέρος μιας συνολικής υπόγειας οδικής αρτηρίας 33 χλμ., η WestConnex είναι η μεγαλύτερη δημόσια οδική επένδυση στην Αυστραλία.

Το έργο περιλαμβάνει πάρκα και ανοικτούς χώρους πάνω από το τούνελ και έχει εκτιμηθεί ότι εξοικονομεί 22 δισ. αυστραλιανά δολάρια σε χρόνο μετακίνησης.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο οδικό τούνελ του κόσμου. Είναι σχεδόν όλο μία ευθεία, χωρίζεται σε τέσσερα μέρη με σπηλιές ανάμεσά τους, ενώ έχει μπλε και κίτρινο φωτισμό για την προσομοίωση της ανατολής του ηλίου.

Στόχος αυτού είναι η ελάττωση της κόπωσης των οδηγών. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 1995 και η σήραγγα άνοιξε στο ευρύ κοινό το 2000.