website analysis Συνέντευξη: Raffaele Brustia – Epikairo.gr

Ο Raffaele Brustia, ουσιαστικά η φωνή της RAM Ευρώπης, μας εξηγεί πώς ένα αμιγώς αμερικανικό brand μπορεί να βρει θέση και μέλλον στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

13 Δεκεμβρίου, 2025 10:00 Αποστολή στη Βερόνα: Κώστας Χαριάτης (kch@carmgz.gr)

Στη φετινή διεθνή έκθεση αλόγων, FieraCavalli 2025, που διεξήχθη στη Βερόνα της Ιταλίας, πρωταγωνιστικό ρόλο είχε και η RAM, ο Αμερικανός κατασκευαστής pickup, όντας ένας από τους μεγάλους χορηγούς της έκθεσης.

Μεταξύ τυρού και αχλαδιού, συναντάμε τον αναπληρωτή επικεφαλής της RAM Ευρώπης, Raffaele Brustia και τον οποίο «ανακρίνουμε» αναζητώντας απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα που αφορούν τη θέση της εταιρείας στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου.    

Ερ.: Η RAM είναι ένα brand άρρηκτα συνδεδεμένο με την αμερικανική κουλτούρα. Πώς μπορεί αυτή η ταυτότητα να λειτουργήσει στην Ευρώπη;

Απ.: Πράγματι, η RAM είναι βαθιά ριζωμένη στην αμερικανική κουλτούρα. Όταν φέραμε το RAM 1500 στην Ευρώπη, απευθυνθήκαμε κυρίως σε όσους αγαπούν τον αμερικάνικο τρόπο ζωής. Με το νέο Rampage, όμως, κάνουμε ένα σημαντικό βήμα πιο κοντά στις ευρωπαϊκές ανάγκες. Διατηρούμε τον ισχυρό πυλώνα της μάρκας, όπως τη δύναμη και τον χαρακτήρα των μοντέλων μας, αλλά τον συνδυάζουμε με μια πιο ευρωπαϊκή προσέγγιση.

Ερ.: Ποιες είναι οι βασικές διαφορές του Rampage σε σχέση με τα μεγαλύτερα μοντέλα της RAM;

Απ.: Το Rampage έχει σχεδιαστεί εξαρχής ώστε να ταιριάζει καλύτερα στην Ευρώπη. Είναι σημαντικά μικρότερο από το Ram 1500 και πιο κοντά στη νοοτροπία και τις καθημερινές ανάγκες του Ευρωπαίου οδηγού. Παράλληλα, εξοπλίζεται με κινητήρες που ανταποκρίνονται στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις, όπως είναι ο βενζινοκινητήρας των 2,0 λίτρων και έναν turbo diesel 2,2 λίτρων. Αμφότεροι προσφέρουν τη δύναμη που αναμένει κανείς από ένα μοντέλο της RAM, αλλά με προδιαγραφές συμβατές με την ευρωπαϊκή αγορά.

Ερ.: Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την εταιρεία στην Ευρώπη;

Απ.: Αρχικά, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν ότι ουσιαστικά δεν υπήρχε αγορά για pickup μεγέθους αντίστοιχου του RAM 1500. Έπρεπε να δημιουργήσουμε τα πάντα από την αρχή, ακόμα και ένα εξειδικευμένο, επίσημο δίκτυο αντιπροσώπων, ώστε ο πελάτης να απολαμβάνει την εμπειρία της εταιρείας όπως του αρμόζει.

Ερ.: Πού τοποθετείται το Rampage σε αυτή τη στρατηγική;

Απ.: Το Rampage αποτελεί το επόμενο και πιο εξελιγμένο βήμα της RAM. Εφαρμόζουμε την ίδια φιλοσοφία, πάνω σε σαφώς πιο ταιριαστό για την Ευρώπη όχημα. Στόχος μας είναι να γίνουμε πρωτοπόροι σε μια κατηγορία που αυτή τη στιγμή ουσιαστικά δεν υπάρχει στην Ευρώπη, όπως αυτή των μεσαίων pickup. Προσωπικά πιστεύω ότι το Rampage μπορεί να αποτελέσει ένα πραγματικό game changer για την αγορά.

Ερ.: Πώς σκοπεύετε να πείσετε τον Ευρωπαίο οδηγό, που παραδοσιακά προτιμά μικρότερα και πιο αποδοτικά αυτοκίνητα;

Απ.: Είναι αλήθεια ότι η Ευρώπη αγαπά τα compact αυτοκίνητα, αλλά βλέπουμε ξεκάθαρα μια στροφή προς τα SUV, τα οποία γίνονται όλο και μεγαλύτερα σε διαστάσεις. Το Rampage απευθύνεται ακριβώς σε αυτό το κοινό. Οι εσωτερικοί του χώροι είναι συγκρίσιμοι με αυτούς ενός C-SUV, καλύπτοντας τις ανάγκες για άνεση και πρακτικότητα. Σε επίπεδο κινητήρων, προσφέρουμε μια ισορροπία με ισχυρά σύνολα εσωτερικής καύσης, από 200 έως 272 ίππους, που παραμένουν η καλύτερη λύση για μεγάλες αποστάσεις και απαιτητική χρήση.

Ερ.: Τι γίνεται με την ηλεκτροκίνηση;

Απ.: Η RAM προετοιμάζεται και για την ηλεκτροκίνηση. Έχουμε ήδη ανακοινώσει το RAM REV, μια λύση τύπου range extender βασισμένη στο RAM 1500. Ωστόσο, δεν θέλουμε να γίνουμε μια ακόμη μάρκα μαζικής παραγωγής. Απευθυνόμαστε σε πελάτες που εξακολουθούν να χρειάζονται και να προτιμούν τις βενζινοκίνητες ή πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, λόγω συγκεκριμένων απαιτήσεων.

Ερ.: Ποιες ευρωπαϊκές αγορές δείχνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τη RAM;

Απ.: Η μεγαλύτερη απήχηση παρατηρείται στη Γερμανία, στην Ολλανδία, κυρίως λόγω των αναγκών σε ρυμούλκηση, στις Σκανδιναβικές χώρες όπως η Σουηδία, αλλά και στην Ανατολική Ευρώπη, σε χώρες όπως η Πολωνία και η Τσεχία, όπου υπάρχει ιστορικά μια ιδιαίτερη σύνδεση με τον αμερικανικό τρόπο ζωής.

Ερ.: Πόσο σημαντικό είναι το after sales για εσάς;

Απ.: Εξαιρετικά σημαντικό. Διαθέτουμε περισσότερα από 180 σημεία εξυπηρέτησης σε όλη την Ευρώπη. Για εμάς, η εμπειρία του πελάτη δεν τελειώνει την ημέρα της αγοράς, αλλά διαρκεί σε όλη τη ζωή του οχήματος, για 6 έως 8 χρόνια.

Ερ.: Πώς βλέπετε το μέλλον της RAM στην Ευρώπη;

Απ.: Είμαστε πολύ αισιόδοξοι. Μέσα στην επόμενη πενταετία, η παρουσία μας θα ενισχυθεί σημαντικά με νέα μοντέλα όπως το Rampage. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε ένα niche brand, με έντονη και καθαρή ταυτότητα, χωρίς να «αλλοιώσουμε» τον χαρακτήρα μας για να γίνουμε μαζική μάρκα. Οι πελάτες μας εκτιμούν ακριβώς αυτή τη μοναδικότητα.

Ερ.: Αν έπρεπε να διαλέξετε το αγαπημένο σας μοντέλο RAM ποιο θα ήταν;

Απ.: Χωρίς δεύτερη σκέψη, το RAM 1500 TRX. Είναι απλά ένα πραγματικά εξαιρετικό και απίστευτα ισχυρό όχημα.