Πιστεύει στην κρυμμένη δύναμη του συναισθήματος και αξιοποιεί υβριδική Τεχνητή Νοημοσύνη για να καταλάβει πώς νιώθει ο καταναλωτής, ώστε να το μεταφέρει στις επιχειρήσεις και να τις βοηθήσει να βελτιώσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που του προσφέρουν. Κάπως έτσι άλλωστε πήρε και το όνομά της η deep tech startup SentiGeek από τη Θεσσαλονίκη, που είναι πολύ… σχολαστική με τα ανθρώπινα συναισθήματα στην προσπάθειά της οι επιχειρήσεις στις οποίες απευθύνεται να αναπτύξουν ενσυναίσθηση προς το καταναλωτικό τους κοινό.
Μάλιστα, η SentiGeek έχει δημιουργήσει μια κλίμακα ανάλυσης συναισθήματος που αποτελείται από 13 επίπεδα, εκ των οποίων τα 6 θετικότητας, τα 6 αρνητικότητας και το 1 ουδετερότητας. Πέραν του συναισθήματος, εντοπίζει και τις θεματικές που συζητούν οι πελάτες, αναλύοντάς τες σε βάθος. Συνδέει μάλιστα τη θεματική με το συναίσθημα, τη γνώμη και το πρόσωπο, λαμβάνοντας όμως υπόψη και τις απόψεις του περιβάλλοντος που μπορεί να επηρεάζουν τον χρήστη. Έτσι, αν μια καταναλώτρια πει «μου άρεσε το χρώμα των παπουτσιών, αλλά στον σύζυγό μου καθόλου» καταγράφεται και η γνώμη του συζύγου.
Με την τεχνολογία της η startup δημιουργεί οντολογίες που κατηγοριοποιούν τα θέματα, οδηγώντας σε μια συστηματική χαρτογράφηση του τι συζητιέται από τους καταναλωτές. Έτσι, εντοπίζει, μεταξύ άλλων, και μοτίβα συμπεριφοράς. Μαθαίνει γιατί αγοράζει κάποιος ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, πώς τα χρησιμοποιεί, γιατί αγοράζει ξανά ή γιατί δεν ξαναγοράζει. Τα δεδομένα περνούν από όλα τα φίλτρα και η ανάλυση είναι industry specific. Επίσης, η SentiGeek, που είναι απόλυτα συμμορφωμένη με τον GDPR, συσχετίζει τα στοιχεία της ανάλυσης της με μια σειρά δεδομένων, για παράδειγμα με τα στοιχεία πωλήσεων μιας εταιρείας, τα στοιχεία απώλειας πελατών, ή ακόμα και τις πωλήσεις των ανταγωνιστών μέσα από δημόσια δεδομένα.
Η SentiGeek απευθύνεται σε μια ευρύτατη γκάμα επιχειρήσεων που περιλαμβάνει από αυτές που παρέχουν υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και τουριστικές υπηρεσίες μέχρι τις μεταποιητικές, τις εμπορικές, τα σούπερ μάρκετ, τις αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών και τις επιχειρήσεις ψηφιακών υπηρεσιών. Την ανάλυσή της αξιοποιούν τμήματα επιχειρήσεων όπως αυτά του μάρκετινγκ, της εξυπηρέτησης πελατών, της στρατηγικής, της ανάπτυξης προϊόντων και υπηρεσιών και των πωλήσεων.
«Με την τεχνολογία μας και την ανάλυση των σκέψεων και των συναισθημάτων του καταναλωτικού κοινού οι επιχειρήσεις μπορούν να αναπτύξουν μεγαλύτερη ενσυναίσθηση και να λάβουν γρήγορα αποφάσεις προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της εμπειρίας που προσφέρουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους. Καμία εμπειρία δεν πάει χαμένη» λέει η Μάρα Τσούμαρη, τονίζοντας πως τα υβριδικά ΑΙ γλωσσικά μοντέλα της SentiGeek προσφέρουν βαθιά κατανόηση των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς των ανθρώπων.
Η αγάπη για τη γλώσσα και η δύναμή της
Η Μάρα Τσούμαρη σπούδασε Αγγλική Φιλολογία στο ΑΠΘ και έφυγε στην Αγγλία για ένα μεταπτυχιακό στη μετάφραση. Μάλιστα, όσο ήταν εκεί εργάστηκε στους Financial Times ως μεταφράστρια, αλλά και στη διαχείριση της διεθνούς ομάδας της εφημερίδας. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα έκανε το διδακτορικό της στο ΑΠΘ, αναλύοντας κείμενα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συγκεκριμένα μια μικρή γλωσσική μονάδα, τον σύνδεσμο, που δίνει νόημα μέσα στη φράση, θέλοντας να καταδείξει πώς μπορεί να δημιουργήσει ιδεολογία. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό αξιοποίησε τη γλωσσική τεχνολογία, ενώ κατά τη μελέτη της για το διδακτορικό ήρθε σε επαφή με πολλές θεωρίες, όπως η sentiment analysis, και άρχισε να σκέφτεται πως θα ήθελε να ασχοληθεί περισσότερο με την ερευνητική αυτή κατεύθυνση. Στη συνέχεια γνώρισε το οικοσύστημα των startups, ενώ η εργασία της σε ιδιωτικές επιχειρήσεις έφερε στην επιφάνεια και την επιχειρηματική της προδιάθεση. Κάπως έτσι ο δρόμος της διασταυρώθηκε με αυτόν του Παναγιώτη Δημητράκη, μαθηματικού με ερευνητικό background, ειδικού στις γλωσσικές τεχνολογίες με επίκεντρο τη σημασιολογική ανάλυση, και αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν τη SentiGeek.
Πρόσφατα η startup από τη Θεσσαλονίκη βραβεύθηκε στο πλαίσιο του διαγωνισμού Women TechEU, στον οποίο συμμετείχαν 2.500 πρότζεκτ βαθιάς τεχνολογίας από 42 χώρες, και ήταν μάλιστα η μοναδική ελληνική εταιρεία που ξεχώρισε. Παράλληλα, διακρίθηκε και στον διαγωνισμό EIT Manufacturing για ένα πρότζεκτ της για την ΕΡΤ σχετικό με την ανάλυση κοινού.
