Αύριο η σύσκεψη του Μαργαρίτη Σχοινά με τους αλιείς – Οι επιστήμονες ζητούν να σταματήσει ο πανικός που έχει προκληθεί για τα τοξικά ψάρια που πληθαίνουν στις ελληνικές θάλασσες

Κι αυτό γιατί, όπως επισημαίνουν, ο πραγματικός κίνδυνος δεν είναι για τους λουόμενους, όσο για το θαλάσσιο οικοσύστημα και το γεγονός ότι κινδυνεύουν να χαθούν για πάντα τα ψάρια που αποτελούν τη βάση της μεσογειακής διατροφής εδώ και 3.000 χρόνια. Με τις επιθέσεις ωστόσο των λαγοκέφαλων σε λουόμενους να αυξάνονται, ποιος είναι ο λόγος που το τοξικό, ξενικό ψάρι βγαίνει ως τις ακτές; Και, όταν το κάνει, γιατί να δαγκώσει ανθρώπους;
Οι επιστήμονες συμφωνούν πως υπό νορμάλ συνθήκες, αυτοί οι λεσεψιανοί μετανάστες δεν θα… πλησίαζαν καν την ακτή (ζουν ως και τα 100 μέτρα βάθος). Ωστόσο φαίνεται ότι σιγά- σιγά «εκπαιδεύτηκαν» να έχουν αυτές τις συμπεριφορές που είδαμε τα προηγούμενα χρόνια και σε μη ξενικά είδη, όπως οι καρέτα- καρέτα. Όταν λοιπόν ένα είδος ταϊζεται στην ακτή, μαθαίνει ότι εκεί θα βρει εύκολη και γρήγορη τροφή. Και, όταν δεν του δοθεί τέτοια, θα δαγκώσει ό,τι μπερδέψει για τροφή, όπως για παράδειγμα ένα δάχτυλο.
Επιπλέον, τονίζουν οι επιστήμονες, είναι σπάνιες ως μηδενικές οι περιπτώσεις που τα ψάρια επιτίθενται «απρόκλητα».
Αυτό το επιβεβαιώνουν αρκετά βίντεο που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και δείχνουν ανθρώπους στην παραλία να περιεργάζονται τους λαγοκέφαλους, να τους χαϊδεύουν, να παίζουν μαζί τους κ.α. μέχρι να … γίνει το κακό.
Κατά ένα άλλο σενάριο, το είδος αλλάζει τη συμπεριφορά του σταδιακά και γίνεται πιο επιθετικό, καθώς δεν έχει τίποτα και κανέναν να φοβάται. Όσο η υπεραλίευση κρατά μακριά από τους λαγοκέφαλους τις ζαργάνες, τους κυνηγούς, τους καρχαρίες, τους ξιφίες, τις χελώνες και άλλα είδη που τους κυνηγούν, έχουν κάθε λόγο να αισθάνονται ασφαλείς, οι νέοι «βασιλιάδες» της θάλασσας. Και να αυξάνονται και να πληθύνονται…

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies
Μάθετε περισσότερα εδώ

Αποδοχή