Η Disney απορρίπτει τις κατηγορίες για «φιλοπαλαιστινιακό μήνυμα» σε χριστουγεννιάτικη διαφήμιση.
Η Disney απορρίπτει τις κατηγορίες για «φιλοπαλαιστινιακό μήνυμα» σε χριστουγεννιάτικη διαφήμιση
Η Disney διέψευσε κατηγορηματικά τις κατηγορίες ότι ενσωμάτωσε φιλοπαλαιστινιακό σύμβολο σε πρόσφατη χριστουγεννιάτικη διαφήμιση για την πλατφόρμα Disney+, υποστηρίζοντας ότι η επίμαχη λεπτομέρεια δεν έχει πολιτικό χαρακτήρα.
Η συζήτηση προκλήθηκε μετά την επισήμανση από χρήστες των κοινωνικών δικτύων ενός μικρού αυτοκόλλητου με καρπούζι, το οποίο εμφανίζεται για λιγότερο από δύο δευτερόλεπτα στον φορητό υπολογιστή μιας γυναίκας στο διαφημιστικό σποτ διάρκειας 90 δευτερολέπτων.
Το καρπούζι χρησιμοποιείται εδώ και δεκαετίες ως σύμβολο αλληλεγγύης προς τους Παλαιστινίους, καθώς τα χρώματά του -κόκκινο, μαύρο, λευκό και πράσινο -αντιστοιχούν σε εκείνα της παλαιστινιακής σημαίας.
Μετά την έναρξη της νέας στρατιωτικής σύγκρουσης Ισραήλ–Χαμάς τον Οκτώβριο του 2023, το σύμβολο απέκτησε αυξημένη διεθνή προβολή, γεγονός που οδήγησε ορισμένους να ερμηνεύσουν την εμφάνισή του στη διαφήμιση ως «υποσυνείδητο μήνυμα».
Η υπόθεση έλαβε ευρύτερη δημοσιότητα μετά από άρθρο της βρετανικής εφημερίδας The Telegraph, το οποίο έκανε λόγο για «μυστικό μήνυμα υπέρ της Παλαιστίνης». Ο συντηρητικός βουλευτής Richard Holden δήλωσε ότι η Disney έχει «σοβαρά ερωτήματα να απαντήσει», υποστηρίζοντας πως είτε υπήρξε σοβαρό λάθος ποιοτικού ελέγχου είτε διάδοση ακατάλληλου περιεχομένου.
Απαντώντας, εκπρόσωπος της Disney τόνισε ότι «το αυτοκόλλητο επιλέχθηκε τυχαία και δεν αποτελεί πολιτική δήλωση», απορρίπτοντας κάθε ισχυρισμό περί σκοπιμότητας. Η εταιρεία υπογράμμισε ότι η διαφήμιση απευθύνεται σε οικογενειακό κοινό και δεν περιλαμβάνει πολιτικά μηνύματα, επιχειρώντας να βάλει τέλος στη διαμάχη που αναπτύχθηκε γύρω από μια φευγαλέα εικόνα.
