website analysis Πληθωρισμός / Στο 2,4% τον Νοέμβριο – Επιμένουν οι αυξήσεις στα είδη διατροφής – Epikairo.gr

2,7% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα (γενικά), σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, προϊόντα ζαχαροπλαστικής, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, λαχανικά (γενικά), σάλτσες-καρυκεύματα.

Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ανήλθε στο 2,4%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Πρόκειται για αύξηση σε σχέση με το 2% του Οκτωβρίου, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι οι ανατιμήσεις στη χώρα εξακολουθούν να συνεχίζονται.

1,7% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), τσιγάρα.

1,3% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

Παράλληλα, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα κινήθηκε στο 2,7%, ποσοστό υψηλότερο από τον γενικό δείκτη, υποδηλώνοντας ότι οι αυξήσεις στα είδη διατροφής παραμένουν. Η κατηγορία της στέγασης αυξήθηκε κατά 3,7%, ενώ τα «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια» σημείωσαν άνοδο 7,4%.

3,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες που σχετίζονται με το σπίτι, ηλεκτρισμό. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

Σε επίπεδο προϊόντων, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στα προϊόντα σοκολάτας με 22,9%, στον καφέ με 20,7%, στα κρέατα με 13%, στα φρούτα με 9% και στα ενοίκια κατοικιών με 8,6%.

0,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στις οικιακές συσκευές και επισκευές.
0,6% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ιατρικές-οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

Αντίθετα, η μεγαλύτερη πτώση σημειώθηκε στο ελαιόλαδο με -37,6%, ακολουθούμενο από το φυσικό αέριο με -12,6%, τις «σάλτσες και καρυκεύματα» με -7%, τον «Οπτικοακουστικό εξοπλισμό–υπολογιστές–επισκευές» με -6,4% και τα λαχανικά με -5,9%.

0,7% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, πετρέλαιο κίνησης, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, άλλες υπηρεσίες σχετικές με την προσωπική μεταφορά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).

0,5% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Σε ετήσια βάση, η σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του Νοεμβρίου 2025 με τον Νοέμβριο 2024 δείχνει αύξηση 2,4%, ίδια με την αντίστοιχη μεταβολή της περιόδου 2024 προς 2023.

0,7% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, πολιτιστικές δραστηριότητες, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.

2,8% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο Γενικός ΔΤΚ για τον Νοέμβριο 2025, σε σχέση με τον Οκτώβριο 2025, αυξήθηκε κατά 0,1%, έναντι μείωσης 0,4% που είχε σημειωθεί ένα χρόνο πριν. Ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Δεκέμβριος 2024 – Νοέμβριος 2025 κατέγραψε άνοδο 2,5% σε σχέση με την περίοδο Δεκέμβριος 2023 – Νοέμβριος 2024, ενώ πέρσι η αντίστοιχη μεταβολή ήταν 2,8%.

7,4% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

0,6% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

Πληθωρισμός: Τι προκύπτει από τη σύγκριση Νοεμβρίου 2025-Νοεμβρίου 20244

Στη σύγκριση Νοεμβρίου 2025 με τον Νοέμβριο 2024, η άνοδος του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,4% αποδίδεται κυρίως στις μεταβολές των επιμέρους ομάδων αγαθών και υπηρεσιών. Ειδικότερα, έχει να κάνει με τις αυξήσεις των δεικτών κατά: