Οι τελικές ημερομηνίες άφιξης της πρώτης FDI Belharra «ΚΙΜΩΝ» στην Ελλάδα
Του Χρήστου Μαζανίτη
Η ιστορική στιγμή άφιξης της πρώτης φρεγάτας FDI Belharra F-601 ‘ΚΙΜΩΝ’ του Πολεμικού Ναυτικού πλησιάζει. Το πλοίο έχει μπει στην τελική ευθεία των δοκιμών, υπό τους τεχνικούς της κατασκευάστριας εταιρείας στο ναυπηγείο της Λοριάν, στη Βρετάνη της Γαλλίας.
Έχοντας ως σημείο αναφοράς την 18η Δεκεμβρίου, το πρόγραμμα αναφέρει ότι με την ύψωση της σημαίας το πλοίο περνά υπό την πλήρη διοίκηση του Πολεμικού Ναυτικού. Αμέσως μετά θα κάνει τον πρώτο μεγάλο του πλου, ένα ταξίδι διάρκειας περίπου 3 ωρών μέχρι την Βρέστη. Εκεί πρόκειται να λάβει τον φόρτο των οπλικών του συστημάτων και βεβαίως θα «συναντηθεί» με την πρώτη φρεγάτα της κλάσης, την γαλλική Amiral Ronarc’h (D660).
Η παραμονή στη Βρέστη και η επιστροφή στη Λοριάν, στο πλαίσιο των δοκιμών με το πρώτο πλήρες πλήρωμα της ‘ΚΙΜΩΝ’ θα διαρκέσει για περίπου 3 εβδομάδες. Από εκεί και μετά ο χρόνος θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα.
Προϊόντος του χρόνου, τα στελέχη του ΠΝ εκτιμούν ότι έως τις πρώτες ημέρες του Ιανουαρίου θα είναι πανέτοιμοι να πλεύσουν προς την Ελλάδα. Ωστόσο δεν πρόκειται στο πρώτο ταξίδι – και δεν υπάρχει λόγος – να βιαστούν να το φέρουν Ελλάδα, ρισκάροντας να χώσουν έναν νέο καράβι σε καιρό 8 και 9 μποφόρ, χωρίς να βρίσκεται σε κάποια αποστολή και κυρίως εν καιρώ ειρήνης.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ‘ΚΙΜΩΝ’ έρχεται στην τελική της διαμόρφωση, δηλαδή αυτή της ΦΟΡΜΙΩΝ, που είναι η FDI HN Standard 2, ενσωματώνοντας 32 κελιά κάθετους εκτοξευτές και αντιπυραυλικό – αντιαεροπορικό σύστημα RAM, μαζί με αερόφυλλα chaffs, που παραπλανούν το ραντάρ εισερχόμενου εχθρικού πυραύλου.
Όλα αυτά πλαισιώνονται από τον ολοκληρωμένο ιστό αισθητήρων – PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module). Είναι η ψηφιακή καρδιά του πλοίου, όπου βρίσκονται συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων, το προηγμένο σόναρ ανθυποβρυχιακού πολέμου ‘CAPTAS-4’ και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για τη ναυπήγηση των πρώτων τριών φρεγατών ΚΙΜΩΝ, ΝΕΑΡΧΟΣ, ΦΟΡΜΙΩΝ, εμπλέκονται 70 εταιρείες, οι οποίες συμμετέχουν στο 12% κατασκευής του πλοίου.
Τεχνικές προδιαγραφές:
Κύριος οπλισμός:
32 πύραυλοι Aster που αναπτύχθηκαν από την MBDA
8 πύραυλοι Exocet MM40 B3c που αναπτύχθηκαν από την MBDA
Πύραυλοι RAM
Πυροβόλο των 76 χιλιοστών
4 τορπιλοσωλήνες με τορπίλες MU 90 που αναπτύχθηκαν από τη Naval Group
2 εκτοξευτές αντιμέτρων CANTO που αναπτύχθηκαν από τη Naval Group
