website analysis Οι νέοι αγοραστές αλλάζουν γούστα, αλλά… δε βγαίνουν από τη φόρτιση – Epikairo.gr

Νέα έρευνα δείχνει εντυπωσιακή στροφή, των νέων και πρωτοεμφανιζόμενων αγοραστών στην Κίνα, προς την ηλεκτροκίνηση, ανατρέποντας τις ισορροπίες της αγοράς.

Η εικόνα που καταγράφει πρόσφατη μελέτη της Bloomberg Intelligence επιβεβαιώνει ότι η κινεζική αγορά δεν κινείται απλώς γρήγορα, αλλά μετασχηματίζεται με ρυθμούς που ξεπερνούν κάθε προηγούμενο.

Σχεδόν ένας στους δύο αγοραστές που σκοπεύουν να αγοράσουν το πρώτο τους αυτοκίνητο μέσα στους επόμενους 12 μήνες δηλώνει ότι θα επιλέξει ηλεκτρικό μοντέλο, ποσοστό που εκτοξεύτηκε στο 47% από το 25% στις αρχές του 2024. Το ίδιο μοτίβο εντοπίζεται και στο σύνολο των υποψήφιων αγοραστών, όπου το 52% σχεδιάζει να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση.

Παράλληλα, αυξάνεται το ενδιαφέρον για τα EVs με μεγάλη αυτονομία, φτάνοντας το 8%, ενώ τα plug-in hybrid μοντέλα εμφανίζουν εντυπωσιακή κάμψη, περιοριζόμενα στο 12% από το 23% στις αρχές της χρονιάς.

Ακόμη πιο έντονη είναι η πτώση των συμβατικών υβριδικών, που υποχωρούν στο 9%. Παρότι τα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα δεν εξαφανίζονται από το κάδρο, προσελκύοντας ακόμα το 19% των συμμετεχόντων, η γενική εικόνα δείχνει ότι το κέντρο βάρους της αγοράς μετακινείται αποφασιστικά.

Σύμφωνα με την αναλύτρια της Bloomberg Intelligence, Joanna Chen, το ανταγωνιστικό κόστος των ηλεκτρικών μοντέλων, σε συνδυασμό με τη στροφή των καταναλωτών σε τεχνολογικά προηγμένα χαρακτηριστικά, έχει δώσει στις κινεζικές εταιρείες αλλά και σε τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Huawei και η Xiaomi σαφές πλεονέκτημα.

Μπορεί το δείγμα των 1.000 ατόμων να είναι σχετικά περιορισμένο, όμως η τάση που αποτυπώνεται μοιάζει πλέον αδιαμφισβήτητη: η κινεζική αγορά περνά σε νέα εποχή, με την ηλεκτροκίνηση να κυριαρχεί στις επιλογές των νέων οδηγών.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Πόσα αυτοκίνητα προστίθενται κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους;

H ολοκαίνουργια Mercedes-Benz GLC με EQ Technology στην ελληνική αγορά (+τιμές)

Πιάστηκε στα… πράσα η επόμενη γενιά Triumph Tiger 900