website analysis Οι Γερμανοί… ξαναμπαίνουν στην πρίζα – Epikairo.gr

Η Γερμανία επαναφέρει ισχυρά κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με πλήρη απαλλαγή από τον φόρο έως το 2035 και επιστροφή επιδοτήσεων από το 2026.

Μετά την κατακόρυφη πτώση των πωλήσεων που ακολούθησε των προ διετίας κρίσιμων και μάλλον εσφαλμένων αποφάσεων, η γερμανική κυβέρνηση προχωρά σε στροφή πολιτικής, επαναφέροντας τα κίνητρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και στηρίζοντας εκ νέου την εγχώρια αγορά.

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, όλα τα καινούργια ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομούνται έως το τέλος του 2030 θα απαλλάσσονται από τον φόρο οχήματος έως τις 31 Δεκεμβρίου 2035. Η παράταση εγκρίθηκε από σχεδόν όλα τα κόμματα της Bundestag, με μοναδική εξαίρεση το AfD.

Στόχος είναι η ενίσχυση της ζήτησης και η υποστήριξη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που έχει δεχτεί ισχυρή πίεση μετά την απότομη μείωση του ενδιαφέροντος για EVs.

Επιδότηση αγοράς από 1/1/2026

Παράλληλα, από την 1η Ιανουαρίου 2026 επανέρχεται η κρατική επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, αυτή τη φορά με πιο αυστηρά κριτήρια:

Έως 4.000 € επιδότηση για αγορά νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου αξίας κάτω των 45.000 ευρώ Δικαιούχοι θα είναι μόνο όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα κάτω των 45.000 ευρώ Επικέντρωση σε χαμηλότερα και μεσαία εισοδήματα, με στόχο πραγματική οικονομική διευκόλυνση

Το νέο πρόγραμμα είναι περιορισμένο σε σχέση με το προηγούμενο, το οποίο χρηματοδότησε περίπου 10 δισ. ευρώ σε επιδοτήσεις μεταξύ 2016 και 2023. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι νέες ρυθμίσεις θα επαναφέρουν την εμπορική δυναμική των EVs, ενώ οι αγοραστές χαμηλότερων εισοδημάτων αναμένεται να στραφούν πιο εύκολα και στην αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών.

Με τις νέες παρεμβάσεις, η Γερμανία επιχειρεί να δώσει ξανά «ώθηση» στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, σε μια περίοδο που ο κλάδος αναζητά επειγόντως σταθεροποίηση και νέες ευκαιρίες ανάπτυξης.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

KOK: Αυτά είναι τα πρόστιμα για «πειραγμένες» εξατμίσεις, φώτα, μεμβράνες και αξεσουάρ

Πατάνε γκάζι οι Κινέζοι στην Ελλάδα. Στο 8,5% το ποσοστό τους

Αυτά τα τρακτέρ προτιμούν οι αγρότες