Η εντατικοποίηση των ελέγχων και οι αυστηρότερες ποινές, φαίνεται πως αλλάζουν τη συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών.
Το 2025 καταγράφεται μια από τις πιο ουσιαστικές μειώσεις στα τροχαία δυστυχήματα των τελευταίων ετών, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Καθημερινή. Από τον Ιανουάριο έως τον Οκτώβριο, οι νεκροί στην άσφαλτο υποχώρησαν στους 462 από 566 πέρυσι, ενώ μικρή κάμψη σημειώθηκε τόσο στους βαριά όσο και στους ελαφρά τραυματίες. Αντίστοιχα, τα θανατηφόρα περιστατικά μειώθηκαν περίπου κατά 20%, φτάνοντας τα 433 στο δεκάμηνο.
Οι ειδικοί αποδίδουν αυτή την εξέλιξη στη συστηματική παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους και στην ενίσχυση των αλκοτέστ, που φέτος ξεπέρασαν το 1,23 εκατ. ελέγχους. Παρά τις δεκάδες χιλιάδες παραβάσεις αλκοόλ, οι αστυνομικοί επισημαίνουν ότι πλέον δυσκολεύονται να εντοπίσουν οδηγούς χωρίς κράνος ή υπό την επήρεια μέθης, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας, όπου η συμμόρφωση αγγίζει πρωτόγνωρα επίπεδα.
Παράλληλα, η ψήφιση και εφαρμογή του νέου ΚΟΚ από τον Σεπτέμβριο –με αυστηρές ποινές και άμεση αφαίρεση διπλώματος για σοβαρές παραβάσεις– φαίνεται να λειτουργεί αποτρεπτικά. Συγκοινωνιολόγοι σημειώνουν ότι η χρήση κράνους έχει ανέβει από το 79% στο 90%, ενώ η μείωση των παραβάσεων αποδίδεται όχι στην έλλειψη ελέγχων αλλά στη βελτίωση της συμπεριφοράς των οδηγών.
Παρά τα αισιόδοξα στοιχεία, ειδικοί του κλάδου υπενθυμίζουν ότι τα τροχαία δεν είναι «στατιστική». Πίσω από κάθε αριθμό κρύβεται μια οικογένεια, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για καλύτερη καταγραφή, παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο και ανανέωση του γερασμένου στόλου των οχημάτων. Ωστόσο, αν η τάση συνεχιστεί και με την προοπτική ενός νέου φορέα οδικής ασφάλειας, εκτιμάται ότι η χώρα μπορεί να πλησιάσει τα ευρωπαϊκά επίπεδα τα επόμενα χρόνια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πόσα αυτοκίνητα προστίθενται κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους;
H ολοκαίνουργια Mercedes-Benz GLC με EQ Technology στην ελληνική αγορά (+τιμές)
Πιάστηκε στα… πράσα η επόμενη γενιά Triumph Tiger 900
