Από την αρχή του έτους οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών παραμένουν σταθερές αλλά τον περασμένο μήνα η συγκεκριμένη αγορά έχασε σημαντικό έδαφος
14 Δεκεμβρίου, 2025 10:00 Βασίλης Σαρημπαλίδης (saribal@otenet.gr)
Πτωτικά κινήθηκε η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων τον Νοέμβριο, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων). Την ίδια ώρα στο σύνολο της χρονιάς το πρόσημο είναι θετικό ενώ συγκεντρωτικά τα επαναφορτιζόμενα επιβατικά (αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in hybrid), συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος.
Συγκεκριμένα τον περασμένο μήνα ταξινομήθηκαν 791 αμιγώς ηλεκτρικά. Η ποσοστιαία πτώση άγγιξε το -28,5% από 1.106 μονάδες που ήταν τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Αντίστοιχα τα Plug-in υβριδικά αυξήθηκαν σε 1.056 από 727 σημειώνοντας ποσοστιαία άνοδο 45,3%. Συνολικά οι πωλήσεις BEV+PHEV άγγιξαν τις 1.847 μονάδες, οριακά +0,8% (Νοέμβριος 2025) σε μια αγορά 10.460 νέων επιβατικών (-1,9% στο σύνολο).
Πωλήσεις Ιανουαρίου – Νοεμβρίου
Όσον αφορά το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2025 τα αμιγώς ηλεκτρικά κινήθηκαν οριακά ανοδικά με 7.744 ταξινομήσεις (+1,5%) και μερίδιο 5,8%. Αντίστοιχα τα Plug-in hybrid κατέγραψαν ισχυρή δυναμική με 10.310 ταξινομήσεις (+36,7%) και μερίδιο 7,7%. Το σύνολο επαναφορτιζόμενων επιβατικών οχημάτων (BEV+PHEV) έφτασε τις 18.054 μονάδες (+19,0%).
Η εικόνα επιβεβαιώνει ότι η μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτροκίνηση προχωρά αργά, τουλάχιστον όσον αφορά τη χώρα μας. Οι Έλληνες επιλέγουν σε μεγάλο ποσοστό Plug-in Hybrid εκδόσεις ως «ενδιάμεσο βήμα», επωφελούμενοι από την καθημερινή ηλεκτρική χρήση και την ασφάλεια του θερμικού κινητήρα σε μεγάλα ταξίδια. Συγκριτικά με την Ευρώπη το χάσμα παραμένει καθώς το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών στην Ε.Ε. είναι 16,4% (στοιχεία Ιαν.–Οκτ. ’25), δηλαδή υπερτριπλάσιο του ελληνικού.
Ευάλωτη η αγορά των ηλεκτρικών
Συμπερασματικά, το 2025, οι τεχνολογίες που βασίζονται στις μπαταρίες κερδίζουν έδαφος, όμως ο Νοέμβριος υπενθύμισε ότι η αμιγώς ηλεκτρική αγορά παραμένει ευάλωτη σε διαθεσιμότητα, κίνητρα και υποδομές φόρτισης.
Για να ανεβεί το «καθαρό» ρεύμα, χρειάζονται σταθερές πολιτικές και δίκτυο που να εμπνέει εμπιστοσύνη.
