Η ιδέα δεν είναι καινούργια. Ωστόσο, τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής την επαναφέρουν ως μέρος της προσπάθειας να ανακόψουν την επέκταση των Κινέζων στην ήπειρό μας.
Στρατηγική επιλογή ή σπασμωδική αντίδραση; Όπως έγινε γνωστό, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να ψηφιστεί η θεσμοθέτηση μιας νέας σήμανσης «Made in Europe» για τα καινούργια οχήματα που θα πωλούνται στην Ευρώπη.
Αυτό προτείνεται ως ακόμη ένα μέτρο για να αντιμετωπιστεί η εμπορική επέλαση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς η επιβολή επιπλέον δασμών στην εισαγωγή οχημάτων από την ασιατική χώρα δεν τις πτόησε ουσιαστικά και δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, οι υπεύθυνοι της γαλλικής «Clifa» («Comité de liaison des industries fournisseurs de l’automobile»), της Συντονιστικής Επιτροπής Προμηθευτών της Αυτοκινητοβιομηχανίας, πρότειναν να υπάρξει αυτή η ειδική σήμανση η οποία θα εξασφαλίζει συγκεκριμένα πρότυπα για τα καινούργια αυτοκίνητα που θα κατασκευάζονται και θα πωλούνται στην Ευρώπη.
Ο οργανισμός -ο οποίος είναι μέλος της «CLEPA», της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινήτων»- ασκεί πίεση προκειμένου να πείσει τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές κατασκευαστές και προμηθευτές να υιοθετήσουν ένα σαφές και κοινά αποδεκτό πλαίσιο.
Συγκεκριμένα, τα στελέχη της «Clifa» με την πρότασή τους προς την Κομισιόν ζητούν τη θέσπιση ελάχιστης ποσόστωσης μερών των καινούργιών αυτοκινήτων τα οποία θα προέρχονται αποκλειστικά από ευρωπαϊκές εταιρείες και προμηθευτές.
Επίσης, προτείνουν τη θέσπιση καινούργιων κανόνων οι οποίοι θα καθορίζουν με σαφήνεια πότε ένα νέο όχημα θα πληροί τις προδιαγραφές να μπορεί να χαρακτηριστεί ότι πραγματικά έχει κατασκευαστεί στην Ευρώπη.
Οι άνθρωποι της «Clifa» υποστηρίζουν ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται ολοένα περισσότερο σε Κινέζους προμηθευτές, με αποτέλεσμα περίπου το 69% των Ευρωπαίων (προμηθευτών) να αντιμετωπίζουν πλέον εξαιρετικά έντονο ανταγωνισμό.
Παράλληλα, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ενισχύουν το μερίδιό τους στην ευρωπαϊκή αγορά, το οποίο έχει ήδη φτάσει στο 5,5% επί του συνόλου αυτής.
Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το σενάριο που εξετάζεται προβλέπει υψηλά ποσοστά τμημάτων που προέρχονται από Ευρωπαίους προμηθευτές.
Συγκεκριμένα, 80% για ένα πλήρες όχημα και 70% για τα εξαρτήματα. με χρονικό όριο εφαρμογής της απόφασης την περίοδο 2025-2030.
Στόχος της Κομισιόν και των ανθρώπων της «Clifa» είναι η προστασία και ο επαναπροσδιορισμός της ευρωπαϊκής Αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με τον καθορισμό ενός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος που θα εντάξει το νέο σήμα «Made in Europe» σε όλες τις ευρωπαϊκές και εθνικές πολιτικές έως το 2030, αναμένεται να ενδυναμώσει και να θα θωρακίσει επιχειρηματικά τον εν λόγω βιομηχανικό κλάδο.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Θερμικοί κινητήρες και μετά το 2035; Η Ευρώπη αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο
Τι αλλάζει στα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Πώς η θέρμανση επηρεάζει την αυτονομία των ηλεκτρικών το χειμώνα
