website analysis Ημερίδα Voria – Κυρανάκης: Ο σιδηρόδρομος σύμβολο της εξαγωγικής δραστηριότητας στη Βόρεια Ελλάδα – Έρχεται το railway.gov.gr – Epikairo.gr

Αναφερόμενος στον τίτλο της ημερίδας ο κ. Κυρανάκης είπε πως στο ασταθές κλίμα που επικρατεί στη Μέση Ανατολή και με δεδομένο τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας, ο οποίος συνεχίζεται, «κυρίαρχη προτεραιότητά μας είναι μια ισχυρή Ελλάδα και ισχυρή Ελλάδα σημαίνει στρατιωτική ισχύς, γεωπολιτική ισχύς και ισχυρή οικονομία», προσθέτοντας πως το θέμα της εκδήλωσης αποτελεί το επίκεντρο των δράσεων των υπουργείων. 

Ο υπουργός αναφέρθηκε ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη, τονίζοντας πως στόχος του είναι «να βρίσκομαι σχεδόν κάθε μήνα στη Θεσσαλονίκη και να κάνουμε από εδώ εξαγγελίες με πανελλαδικό ενδιαφέρον», σημειώνοντας πως «ως κυβέρνηση και ως παράταξη της ΝΔ έχουμε βαθιά τις ιστορικές και ιδεολογικές μας ρίζες στη Βόρεια Ελλάδα και οφείλουμε να τιμούμε αυτές τις ρίζες και να συνεχίζουμε τη σκληρή δουλειά».

Για τις μεταφορές εστίασε στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης λέγοντας πως «ένα ανέκδοτο 30 ετών τελείωσε, η Θεσσαλονίκη έχει μετρό», ενώ ζήτησε συγγνώμη για την προχθεσινή ταλαιπωρία όταν οι συρμοί ακινητοποιήθηκαν για κάποιες ώρες, λόγω τεχνικού ζητήματος. Τόνισε πως «το μετρό αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας της πόλης» και συμπλήρωσε πως «είναι αναγκαία η επέκτασή του».

Για τον ΟΑΣΘ είπε πως «έχει ανανεωθεί πάνω από το 1/3 του στόλου και θα δείτε σημαντική ανανέωση ως το τέλος του 2025, η οποία θα συνεχιστεί και το 2026 και το 2027. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια πιο σύγχρονη και πιο καθαρή υπηρεσία». 

Για το Flyover τόνισε πως «προχωρούν τα έργα υποδομής και το Flyover γίνεται πραγματικότητα. Ξέρω ότι υπάρχει ταλαιπωρία, αλλά τα έργα είναι εκεί και θα είναι έτοιμα για παράδοση εντός της θητείας αυτής της κυβέρνησης».

Ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον σιδηρόδρομο για τον οποίον είπε πως «αποτέλεσε μια πολύ μεγάλη πληγή για τη χώρα μας μετά την πολύ μεγάλη τραγωδία των Τεμπών» και σημείωσε πως «χρειάζεται πάρα πολλή δουλειά για να βάλουμε στις ράγες σύγχρονα τρένα». Για την κυβέρνηση ο σιδηρόδρομος είναι «ψηλά στις προτεραιότητές της», δήλωσε και ευχαρίστησε προσωπικά τον Ευρωπαίο Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, «που είναι σύμμαχός μας». Παράλληλα θύμισε πως «η νέα ΡΑΣ έχει υπογραφή από τη Θεσσαλονίκη (σ.σ. επικεφαλής της αρχής ορίστηκε η Γεωργία Αϋφαντοπούλου) που έχει κάνει πολύ σημαντικό ερευνητικό έργο στο ΕΚΕΤΑ».

Μεγάλο μέρος της ομιλίας του Κωνσταντίνου Κυρανάκη αναλώθηκε στην εξυγίανση του σιδηρόδρομου κι όπως τόνισε ο υπουργός «στρατηγικός μας στόχος είναι να βάλουμε περισσότερα τρένα πάνω στη γραμμή. Για τον λόγο αυτόν πρέπει να προχωρήσουν τα έργα υποδομής και η εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας».

Δεσμεύτηκε πάντως πως «στο τέλος του 2026 όταν θα υπάρχει πιο αναβαθμισμένη υποδομή θα έχουμε στείλει το μήνυμα ότι πιο πολλά εμπορεύματα και πιο πολλοί επιβάτες θα χωρέσουν πάνω σε αυτή την υποδομή». Προς τούτο αναφέρθηκε στη σύνδεση 6ου προβλήτα του λιμανιού Θεσσαλονίκης με το κεντρικό δίκτυο του σιδηροδρόμου, την ευκολότερη πρόσβαση προς τους μεθοριακούς σταθμούς, ενώ επισήμανε πως πρέπει να αξιοποιηθεί η τεράστια περιουσία του σιδηρόδρομου και τα παρατημένα αμαξοστάσια να μπορούν να δέχονται και να υποδέχονται υπηρεσία τύπου logistic.

«Ο σιδηρόδρομος είναι ένα σύμβολο της εξαγωγικής δραστηριότητας της βόρειας Ελλάδας. Ο βαλκανικός διάδρομος πρέπει να αποτελέσει επιτέλους μια εναλλακτική διαδρομή σε μεγάλα λιμάνια της Ευρώπης, όπως λ.χ. του Ρότερνταμ, γιατί εμείς θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί», είπε ο κ. Κυρανάκης και πρόσθεσε πως 25 εκατ. ευρώ θα δοθούν για την αναβάθμιση 100 ισόπεδων διαβάσεων στη Βόρεια Ελλάδα.

«Τώρα ανοίγει μία προοπτική η οποία το 2026 θα είναι έτοιμη να υποδεχτεί μια οικονομία πιο εξαγωγική», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τον νέο σιδηρόδρομο, έκανε γνωστό πως χθες τελείωσε η δημόσια διαβούλευση των 15 ημερών, η συζήτηση συνεχίζεται στις επιτροπές και «την επόμενη ή τη μεθεπόμενη εβδομάδα θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή».

Αυτό, όπως είπε, θα βοηθήσει «να προσλάβουμε στελέχη από την αγορά, να επαναπατρίσουμε στελέχη που εργάζονται στους ευρωπαϊκούς ή ασιατικούς σιδηρόδρομους, να αναβαθμίσουμε μια απαρχαιωμένη διαδικασία προσλήψεων».

Είπε ακόμη πως «σύντομα θα ανακοινώσουμε την πρώτη λειτουργία του railway.gov.gr, το οποίο θα είναι ένα καινοτόμο εργαλείο που λύνει προβλήματα ασφάλειας, λειτουργίας και αξιοπιστίας του σιδηρόδρομου, καθώς η εφαρμογή θα βλέπει με ακρίβεια λίγων εκατοστών πού κινούνται τα τρένα». 

Η αναβάθμιση του σιδηρόδρομου, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη, ανοίγει νέους δρόμους «με τη σύνδεση των λιμανιών Θεσσαλονίκης και Καβάλας, την αναβάθμιση της γραμμής από την Αλεξανδρούπολη μέχρι Ορμένιο και τη σύνδεσή της με τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία». Κι αυτό, σύμφωνα με τον υπουργό, δίνει «μία αναπτυξιακή-εξαγωγική προοπτική, με την κίνηση και μεταφορά στρατιωτικού υλικού που ενδιαφέρει την Ευρώπη», επισημαίνοντας πως αυτός ο διάδρομος πρέπει «να αποτελέσει μια σοβαρή εναλλακτική για την Ευρώπη στα στενά του Βοσπόρου». «Αν θέλει η Ευρώπη να είναι πραγματικά αυτόνομη, η χώρα μας οφείλει να είναι έτοιμη», κατέληξε ο κ. Κυρανάκης.