Η στιγμή που τα ιπτάμενα οχήματα θα ξεκινήσουν την εμπορική τους πορεία δεν είναι μακριά και η XPeng είναι έτοιμη για να γίνει ένας από τους πρωταγωνιστές του χώρου.
Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα αποτελούν τις τελευταίες δεκαετίες μια υπόσχεση με μεγάλες προσδοκίες. Οι προβλέψεις αναφέρουν πως μέσα στα επόμενα 20 χρόνια τα ιπτάμενα οχήματα όχι μόνο θα έχουν φθάσει στην αγορά αλλά θα κατέχουν ένα ποσοστό της τάξης του 20% στο σύνολο της αγοράς οχημάτων.
Ο He Xiaopeng, CEO της XPeng βλέπει σε αυτή την πρόβλεψη μια αγορά τρισεκατομμυρίων και προκειμένου να προλάβει το μέλλον, επένδυσε στην Aridge, μια εταιρεία που από το 2013 εξελίσσει αθόρυβα ιπτάμενα πρωτότυπα.
Μετά τις πρώτες πετυχημένες πτήσεις το 2018 και τα drone-πρωτότυπα Traveller T1, X1 και X2, η Aridge περνά τώρα στη φάση του σχεδιασμό εμπορικής ανάπτυξης των προϊόντων της. Πρώτο βήμα είναι το Land Aircraft Carrier: ένα ηλεκτρικό MPV που μεταφέρει στο πορτμπαγκάζ ένα πτυσσόμενο, drone με τεχνολογία AI.
Το drone έχει δυνατότητα πτήσης σε ύψος έως 120 μέτρων, και αυτονομία περίπου 20 λεπτών, και ήδη αριθμεί 7.000 προπαραγγελίες παρόλο που ακόμα δεν έχει πάρει έγκριση Τύπου για την παραγωγή του. Βασικός λόγος για αυτό το ενδιαφέρον είναι φυσικά η τιμή που θα κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 200.000 ευρώ, όταν ένα μικρό ιδιωτικό ελικόπτερο κοστίζει περισσότερο από τα διπλά χρήματα.
Επόμενο βήμα της Aridge θα είναι το A868J, ένα ιδιαίτερα φουτουριστικό ιπτάμενο όχημα που πλησιάζει περισσότερο την εικόνα αεροσκάφους και θα έχει σημαντικά υψηλότερες δυνατότητες. Η αυτονομία του θα φθάνει τα 500 km, και η τελική ταχύτητα τα 360 km/h χάρη σε μεγάλο πακέτο μπαταριών και κινητήρα που θα λειτουργεί ως range-extender.
Το πρωτότυπο του A868J έχει ολοκληρώσει δοκιμές απογείωσης/προσγείωσης, ενώ οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων θα αξιολογηθούν το 2026. Αν όλα πάνε καλά, θα λανσαριστεί σε 3–4 χρόνια.
Στο τρίτο στάδιο η εταιρία στοχεύει στο «πλήρες» ιπτάμενο αυτοκίνητο. Η Aridge έχει παρουσιάσει concepts, αλλά η τεχνολογία ακόμη περιορίζει την αυτονομία και το βάρος. Κάτι που σημαίνει πως ένα πραγματικά λειτουργικό ιπτάμενο αυτοκίνητο ανήκει ακόμα στο μακρινό μέλλον.
Φυσικά πριν όλα αυτά θα πρέπει να δημιουργηθεί και το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο. Δεν υπάρχει ακόμη κατηγορία για αυτόνομα, ηλεκτρικά ελαφρά αερόχηματα, όμως η Aridge συνεργάζεται με τις αρχές σε Κίνα και Μέση Ανατολή για να οριστούν οι αρχές του πλαισίου που θα ορίζει τη χρήση τους. Η λογική της εταιρείας είναι ότι ο «πιλότος» δεν χρειάζεται πτυχίο, αφού ο έλεγχος περιορίζεται σε ένα joystick και το AI κάνει τα δύσκολα.
Επίσης σε ότι αφορά το κεφάλαιο της ασφάλειας η Aridge έχει επενδύσει σε τεχνολογίες εφεδρικών συστημάτων. Έτσι για παράδειγμα οι μπαταρίες είναι διπλές, υπάρχει δυνατότητα πτήσης με τέσσερις από τους έξι ρότορες, ακόμη και εφεδρικά χειριστήρια. Στο A868J θα προστεθεί και σύστημα «τελευταίας ευκαιρίας» με αλεξίπτωτα και τεράστιο αερόσακο — οι δοκιμές δείχνουν ότι η προσγείωση είναι σκληρή αλλά εξασφαλίζει την επιβίωση των επιβατών.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ρίχνει και άλλο τις τιμές η Tesla – Πιο φθηνό από ποτέ το Model 3
Η Kia προετοιμάζει ηλεκτρικό αντικαταστάτη του Stinger
Επίσημο: Αυτό είναι το Lexus LFA Concept
