Βάσει των στοιχείων, η Xiaomi κατάφερε να έχει κέρδη μόλις σε διάστημα 19 μηνών, επίδοση που θεωρείται πρωτοφανής στην Αυτοκινητοβιομηχανία.
Από την Xiaomi ανακοινώθηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου (2025). Σύμφωνα με αυτά, η νεοσύστατη αυτοκινητοβιομηχανία τού κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού σε αυτό το χρονικό διάστημα κατέγραψε λειτουργικό κέρδος 700 εκατομμυρίων γουάν (περίπου 85 εκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Συγκριτικά, το τρίτο τρίμηνο του 2024, είχε λειτουργική ζημία 1,7 δισεκατομμύρια γουάν (περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ).
Παράλληλα, το τρίτο τρίμηνο του 2025 τα λειτουργικά έσοδά της τριπλασιάστηκαν φτάνοντας τα 29 δισεκατομμύρια γουάν (περίπου 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ, τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία).
Αυτά τα κέρδη είναι τα πρώτα για την Xiaomi τα οποία προκύπτουν από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων της, οι οποίες άρχισαν στις αρχές του 2024.
Στις αρχές Δεκεμβρίου (2025), από την κινεζική εταιρεία ανακοινώθηκε ότι παραδόθηκε σε πελάτη της το 500.000ό όχημά της, υπερβαίνοντας το αρχικό στόχο της για πωλήσεις 400.000 αυτοκινήτων της εντός του έτους.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς αυτοκινήτου, αυτή η επιτυχία αποδίδεται εν μέρει στην ισχυρή ζήτηση αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, φαινόμενο το οποίο ενισχύθηκε τα προηγούμενα χρόνια χάρη την κρατική επιδότηση για τέτοια οχήματα στην εγχώρια αγορά.
Ωστόσο, όπως έχει γίνει γνωστό, οι επιδοτήσεις πρόκειται να λήξουν το 2026, γεγονός που προβλέπεται να εντείνει τον ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Τα καλά οικονομικά αποτελέσματα της Xiaomi οφείλονται και στις στρατηγικές συνεργασίες της. Τα οχήματά της συναρμολογούνται σε εργοστάσια της BAIC, ενώ διαθέτουν το λειτουργικό σύστημα «HyperOS» το οποίο έχει εξελίξει ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός.
Ο Λέι Τζουν, ιδρυτής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Xiaomi, τόνισε ότι η στρατηγική τής εταιρείας παραμένει η αύξηση παραγωγής και η μείωση του χρόνου παράδοσης των αυτοκινήτων στους πελάτες της.
Όπως είπε, αυτό θα γίνει μέσω επανεπένδυσης των κερδών στην έρευνα και ανάπτυξη, ιδίως στην τεχνητή νοημοσύνη και στα έξυπνα συστήματα υποστήριξης οδήγησης.
Τέλος, η Xiaomi εμφανίζει ακαθάριστο περιθώριο κέρδους 25,5% στην αυτοκινητική δραστηριότητά της, προσφέροντας ένα σημαντικό οικονομικό «μαξιλάρι» για το ενδεχόμενο μείωσης της ζήτησης των οχημάτων της, όταν τερματιστεί η κρατική επιχορήγηση.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πόσα αυτοκίνητα προστίθενται κάθε χρόνο στους ελληνικούς δρόμους;
H ολοκαίνουργια Mercedes-Benz GLC με EQ Technology στην ελληνική αγορά (+τιμές)
Πιάστηκε στα… πράσα η επόμενη γενιά Triumph Tiger 900
