Πιέσεις για έγκριση, αυστηροί έλεγχοι και σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών από την αυτόνομη οδήγηση των Tesla που έρχεται στην Ευρώπη.
Η Tesla έχει γίνει η αγαπημένη μάρκα ηλεκτρικών αυτοκίνητων στην Ευρώπη καθώς οι πωλήσεις της είναι στα ύψη. Αυτό λοιπόν έχει δώσει «αέρα» στους Αμερικανούς να πιέσουν όσο το δυνατόν περισσότερο ώστε τα μοντέλα της να μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το σύστημα Full Self-Driving (FSD) στους ευρωπαϊκούς δρόμους, παρά τις σοβαρές αμφιβολίες που υπάρχουν για την πιστότητα του συστήματος προς μοτοσικλετιστές, πεζούς και ποδηλάτες.
Η εταιρεία έχει ζητήσει ειδικές εξαιρέσεις και πρόσβαση σε διαδικασίες ταχείας αξιολόγησης, με την ολλανδική αρχή έγκρισης τύπου RDW να αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ανάψει το πράσινο φως τον Φεβρουάριο του 2026. Ωστόσο, ακόμα και αν δοθεί έγκριση, το σύστημα αυτόνομης οδήγησης στη σημερινή του μορφή δεν επιτρέπεται από την ευρωπαϊκή και διεθνή νομοθεσία. Οι αλλαγές που απαιτούνται είναι πολλές και ουσιαστικές.
Η RDW ξεκαθαρίζει ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα και ότι η Tesla πρέπει να αποδείξει «πειστικά» την ασφάλεια του συστήματος πριν συμβεί οποιαδήποτε έγκριση. Παράλληλα, ζητά από το κοινό και τους ιδιοκτήτες Tesla να μην ασκούν πίεση μέσω μηνυμάτων, καθώς αυτό δεν θα επηρεάσει τη διαδικασία και αυξάνει μόνο τον φόρτο εργασίας.
Για την ευρωπαϊκή ενεργοποίηση του συστήματος απαιτείται ειδική διαδικασία. Ένα κράτος-μέλος της ΕΕ, στην προκειμένη περίπτωση η Ολλανδία, πρέπει να καταθέσει αίτημα εξαίρεσης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η έγκριση προϋποθέτει πλειοψηφική ψήφο από ειδική επιτροπή της ΕΕ. Αν δεν υπάρξει ευρωπαϊκή έγκριση, τότε η χρήση θα μπορούσε να επιτραπεί μόνο εντός Ολλανδίας, με κάθε χώρα να αποφασίζει ανεξάρτητα αν θα την αποδεχθεί.
Κρίσιμο σημείο στο διάλογο παραμένει η ασφάλεια των μοτοσικλετιστών. Ο ευρωπαϊκός οργανισμός FEMA ζητά αυστηρό έλεγχο του συστήματος, καθώς πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε ότι σε θανατηφόρα περιστατικά στις ΗΠΑ η Tesla απέτυχε επανειλημμένα να αναγνωρίσει μοτοσικλέτες, κυρίως σε συγκρούσεις από πίσω. Η ανάλυση εντόπισε αδυναμίες στην αναγνώριση του συστήματος καμερών και υπερβολική εμπιστοσύνη οδηγών στο σύστημα.
Οι μοτοσικλέτες, λόγω μεγέθους και διαφορετικής θέσης φωτιστικών σωμάτων αποτελούν δύσκολο στόχο ακόμη και για έναν άνθρωπο οδηγό, πόσο μάλλον για αλγορίθμους τεχνητής όρασης. Μέχρι να γίνουν οι απαραίτητες αναλύσεις, η RDW τονίζει ότι η απόφαση θα βασιστεί αποκλειστικά σε στοιχεία και οι μοτοσυκλέτες θα παραμείνουν στο επίκεντρο της συζήτησης.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Το best seller της Honda έρχεται το 2026 με E-Clutch (+video)
Το πρώτο κράνος με Head-Up Display είναι γεγονός
Όφελος 1.000 ευρώ στα BMW C 400 X και C 400 GT (+video)
