Με την ένταση στη Μέση Ανατολή και τον πόλεμο Ισραήλ – Ιράν να μονοπωλεί την επικαιρότητα και το ενδιαφέρον «ξεχάσαμε» τι συμβαίνει στο ελληνικό πολιτικό σκηνικό που παραδοσιακά δεν μας αφήνει να πλήξουμε. Ήρθε, λοιπόν, η ώρα να επιστρέψουμε… Η κυβέρνηση με τις προανακριτικές για τα Τέμπη και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ αναρωτιέται σε πόσους παραπεμπόμενους υπουργούς καίγεται. Το ΠΑΣΟΚ με την αγωνία τού… δεύτερου. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου που ονειρεύεται και… ετοιμάζεται για πρωθυπουργός -Θεός φυλάξοι! Ο Βελόπουλος σταθερά out of the blue. Ο ΣΥΡΙΖΑ που αυτοδιαλύεται εις τα εξ’ ων συνετέθη. Ο Κασσελάκης που αυτοεξαφανίζεται. Το ΚΚΕ που επιμένει στο 1917 και την Οκτωβριανή επανάσταση. Ο Νατσιός που… ψαρεύει στις εκκλησίες. Ο Χαρίτσης και η Αχτσιόγλου που έμειναν μόνοι τους. Οι Σπαρτιάτες που αποκαθηλώνει η δικαιοσύνη. Κι όλα αυτά την ώρα που ο κόσμος ολόκληρος και ο πλανήτης απ’ άκρη σ’ άκρη καίγονται. Τόσο κυριολεκτικά, λόγω της Κλιματικής Αλλαγής, όσο και μεταφορικά, εξαιτίας του διεθνούς μπάχαλου που επικρατεί. Με πολέμους, δασμούς, πυραύλους, αποκλεισμούς, αναθεωρητισμούς και… μεγαλοϊδεατισμούς. Παίδες, ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα.
Ο μερακλής οδηγός No1 και…
Είναι γνωστό πως στη Θεσσαλονίκη έχουν… κανονικοποιηθεί πολλές από τις απαγορεύσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, τα μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια και τις κλειστές ράμπες να είναι σημάδια καθημερινότητας για τους ρυθμούς της πόλης. Είναι δυνατόν, όμως, όλες αυτές οι «λογικές» συνήθειες να γίνονται χωρίς οι οδηγοί να έχουν συντροφιά τους έναν καφέ; Όχι, δεν είναι. Για αυτό και ο οδηγός λεωφορείου -που πιθανότητα είχε ξεκινήσει από το αμαξοστάσιο της Καλαμαριάς χωρίς επιβάτες- σταμάτησε μέρα μεσημέρι έξω από καφέ επί της οδού Καραμανλή για να πάρει τον φρέντο εσπρέσο του και να συνεχίσει τη διαδρομή του. Με απλά λόγια: Οδηγός λεωφορείου κλείνει τη λεωφορειολωρίδα για έναν καφέ.
… ο μερακλής οδηγός Νο 2
Λίγο η κίνηση στην Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης λόγω Flyover, λίγο η πολύωρη αναμονή, φαίνεται ότι έδωσαν σε έναν οδηγό φορτηγού τη φαεινή ιδέα να τραβήξει χειρόφρενο επί τόπου ώστε να κάνει την ανάγκη του στην ύπαιθρο. Αδιάψευστος μάρτυρας το βίντεο που έστειλε αναγνώστης, όπου διακρίνεται ο οδηγός, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, να έχει σταματήσει στη μέση του δρόμου και μπροστά στο όχημά του να… ξαλαφρώνει.
Στην οδό Αισχύλου
Αν φύγει κανείς από το Ωραιόκαστρο, βγει από το Δημοτικό Διαμέρισμα του Δρυμού και κινηθεί παράλληλα με την οδό Αισχύλου θα πέσει πάνω σε ένα όμορφο υπαίθριο θέατρο. Ακριβώς εκεί τις επόμενες ημέρες διοργανώνεται από τον δήμο Ωραιοκάστρου και το Kρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Αρχαίου Δράματος. Στο Θέατρο «Τσούκες» επτά ερασιτεχνικές ομάδες θεάτρου με αγάπη και σπουδή πάνω στο αρχαίο δράμα θα ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους. Το θέατρο βρίσκεται σε ένα πλάτωμα στην είσοδο του Δρυμού, μέσα σε ένα φυσικό περιβάλλον κοντά σε λόφο, που του έδωσε και το όνομα -στην αργκό αρκετών περιοχών της χώρας, πάντως, τσούκα είναι το ανδρικό μόριο. Εδώ και μια δεκαετία περίπου αποτελεί πόλο έλξης για ντόπιους και επισκέπτες το καλοκαίρι, λόγω του μεγάλου αριθμού εκδηλώσεων. Η τελετή έναρξης του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 29 Ιουνίου, στις 8.30 το βράδυ, και η αυλαία θα κλείσει το Σάββατο 5 Ιουλίου 2025 με μια μεγάλη γιορτή, κατά την οποία θα τιμηθεί η ηθοποιός Μπέσσυ Μάλφα. Στο 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Αρχαίου Δράματος θα λάβουν μέρος η Θεατρική ομάδα «Εν Σκηνή» με τη «Σύγχρονη Λυσιστράτη», το Θεατρικό Εργαστήρι «Main Point» με τις «Τρωάδες», η Θεατρική Ομάδα Ν. Τρίγλιας Χαλκιδικής του Συλλόγου Απανταχού Τριγλιανών (παράρτημα Ν. Τρίγλιας) με τις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, το Εργαστήρι Θεάτρου Thespians με τις «Ικέτιδες» του Αισχύλου, το Studio ΕΡΓΟΝ με τις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, η Θεατρική Ομάδα «Μικρή Αυλαία» με το έργο «Οιδίπους Τύραννος» και η Θεατρική Ομάδα του δήμου Ωραιοκάστρου με το έργο «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Οι παραστάσεις θα αρχίζουν με τη δύση του ήλιου, στις 8.30, και δίνουν την ευκαιρία για ένα δροσερό και ενδιαφέρον καλοκαιρινό βράδυ. Εκεί, λοιπόν, στις Τσούκες!!!
Ό,τι αγάπησε ο Εδουάρδο Γκαλεάνο
Στην πάλαι ποτέ δισκογραφία οι συλλογές επιτυχιών κάποιου συνθέτη, κάποιου τραγουδιστή, ακόμη και κάποιου στιχουργού, ήταν (είναι) κάτι πολύ συνηθισμένο. Και μάλιστα συχνά πολύ επιτυχημένο εμπορικά, αλλά και καλλιτεχνικά. Αντίθετα η συγκεκριμένη πρακτική είναι εντελώς ξένη στην εκδοτική πιάτσα. Με μία εξαίρεση. Τον Ουρουγουανό Εδουάρδο Γκαλεάνο, έναν μάστορα των μικρών, μεστών κειμένων, που έγινε γνωστός σε όλον τον κόσμο για την οξύτητα της κοινωνικής του όρασης, την ποιητικότητα του πεζού κατά τ’ άλλα λόγου του, αλλά και για την ακρίβεια των αισθημάτων που μεταφέρει. Το βιβλίο «Amares – Ό,τι αγαπάω» (Εκδόσεις Πάπυρος) περιέχει κείμενα που διάλεξε ο ίδιος από τα βιβλία του το 1993, ενώ μετά τον θάνατό του το 2015 η συλλογή εμπλουτίστηκε και με αποσπάσματα από τα μετά το 1993 βιβλία του, ακόμη και με κάποια κείμενα που εκδόθηκαν αφού είχε φύγει από τη ζωή. Πρόκειται δηλαδή για μια (αυτό)ανθολογία του Γκαλεάνο, απολύτως κατάλληλη τόσο για τους αναγνώστες που δεν τον γνωρίζουν και θα έρθουν για πρώτη φορά σε επαφή με τη γραφή του όσο και για τους φανατικούς του, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να αντιληφθούν ότι τα κείμενα είναι δυνατόν να έχουν μια δεύτερη ή μια τρίτη ζωή, αναλόγως της θέσεώς τους σε ένα βιβλίο. Το τι προηγείται και το τι ακολουθεί τα φωτίζουν ανάλογα, στρέφουν για κάποιες μοίρες τον φακό και τελικά δημιουργούν διαφορετικές αντιδράσεις. Στη συλλογή «Amares», που κάποιοι μπορούν να τη θεωρήσουν και κάτι σαν «Best of…» και διαβάζεται ακόμη και αποσπασματικά και με… δόσεις, παρελαύνουν τα γνωστά θέματα του Γκαλεάνο. Οι αδικίες, οι επώδυνες και μαγικές όψεις του έρωτα, η καταδίκη του ιμπεριαλισμού και οι διαφορετικές όψεις της σύγχρονης αποικιοκρατίας, οι επαναστάσεις και οι πολιτιστικές μορφές αντίστασης, η φιλία ως καταφύγιο, οι λησμονημένοι της Ιστορίας και τα μικρά θαύματα που κρύβονται στην καθημερινή ζωή. Από τα θέματα που απασχολούσαν και ενέπνεαν τον Γκαλεάνο λείπει ίσως μόνον το ποδόσφαιρο, μια κατηγορία από μόνο του για έναν λατινοαμερικάνο.