Η «τριπλή δράση προς την ανθρακική ουδετερότητα» της Honda ενθαρρύνει την εναλλακτική σκέψη και τις έξυπνες λύσεις για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της μάρκας.
Οι πρωτοβουλίες εστιάζουν στην ανθρακική ουδετερότητα, την καθαρή ενέργεια και την κυκλικότητα των πόρων καθώς είναι οι τρεις βασικοί άξονες που θα οδηγήσουν σε μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Πέρα από τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων και τις αλλαγές στις μονάδες παραγωγής και logistics για τη μείωση εκπομπών CO2, η Honda έχει επίσης υιοθετήσει εναλλακτικά υλικά σε αρκετά μοντέλα μοτοσυκλετών.
Για παράδειγμα, στα SH125i και SH150i Vetro έχουν εφαρμοστεί ημιδιάφανα, άβαφα πλαστικά fairing panels, των οποίων η παραγωγή εκπέμπει 9,5% λιγότερο CO2 ετησίως στο εργοστάσιο της Atessa σε σχέση με τις διαδικασίες βαφής.
Επιπλέον, έξι μοτοσυκλέτες της Honda στην Ευρώπη διαθέτουν πλέον ανακυκλωμένα πλαστικά και DURABIO, ένα βιο-βασισμένο τεχνικό πλαστικό που έχει αναπτυχθεί από τον Όμιλο Mitsubishi Chemical (MCG Group).
Το DURABIO προέρχεται από ισοσορβίτη, ένα φυτικής προέλευσης υλικό παραγόμενο από ανανεώσιμες πηγές όπως μη βρώσιμο καλαμπόκι και σιτάρι. Μέσω της διαδικασίας καθαρισμού, τα φυσικά άμυλα του καλαμποκιού μετατρέπονται σε γλυκόζη, κατόπιν σε σορβιτόλη και τελικά σε ισοσορβίτη, μια υψηλής απόδοσης χημική ένωση που μπορεί να αντικαταστήσει παραδοσιακές πετρελαιοχημικές ουσίες.
Σε αντίθεση με τα συμβατικά τεχνικά πλαστικά, το DURABIO προσφέρει μοναδικό συνδυασμό οπτικής καθαρότητας, αντοχής και επιφανειακής ανθεκτικότητας.
Η ικανότητά του να προσφέρει εξαιρετική διαφάνεια αλλά και έντονη απόδοση χρώματος επιτρέπει στη Honda να δημιουργεί προηγμένη αισθητική χωρίς ανάγκη βαφής, εξαλείφοντας ένα στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας.
Εκτός από τη γυαλιστερή και κομψή εμφάνιση, το DURABIO παρουσιάζει υψηλή αντοχή στις γρατζουνιές, κρουστική αντοχή και μακροχρόνια UV σταθερότητα, γεγονός που το καθιστά ιδανικό για απαιτητικές εφαρμογές όπως εξαρτήματα μοτοσυκλετών.
Αυτά τα χαρακτηριστικά έχουν ήδη λάβει θετική αποδοχή από τα μέσα μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη, όπου το υλικό χρησιμοποιείται σε τμήματα του CRF1100L Africa Twin, του NT1100, του NC750X, του CB1000GT, καθώς και των X-ADV και Forza 750.
Η Honda εισήγαγε πρώτη φορά το DURABIO στο παρμπρίζ της οικογένειας CRF1100L Africa Twin, που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο 2024. Αυτή ήταν η πρώτη ζελατίνα παγκοσμίως κατασκευασμένη από βιο-βασισμένο τεχνικό πλαστικό.
Στη συνέχεια, το X-ADV χρησιμοποίησε DURABIO στο skirt cover και το παρμπρίζ του, ενώ το Forza 750 το ενσωμάτωσε στο κεντρικό κάλυμμα τιμονιού και το μπροστινό cowl.
Ακολούθησε το NT1100, το οποίο στη νέα έκδοση 25MY απέκτησε ανασχεδιασμένο εμπρός fairing, εν μέρει από DURABIO, ενώ το NC750X 25MY χρησιμοποίησε το υλικό σε middle cowl, side cover, rear cowl και παρμπρίζ.
Η Honda εστιάζει στη μείωση της εξάρτησής της από μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στην ανάπτυξη λύσεων μεγάλης κλίμακας για τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος.
Σήμερα, περίπου το 90% των πρώτων υλών για νέα οχήματα είναι πρόσφατα εξορυσσόμενα υλικά. Υιοθετώντας ανανεώσιμες και ανακυκλώσιμες εναλλακτικές όπως το DURABIO, η Honda εργάζεται ενεργά για τη μείωση των εκπομπών CO2, τη διατήρηση πόρων και τον περιορισμό μελλοντικών κινδύνων έλλειψης υλικών.
Η ενσωμάτωση του DURABIO στη σειρά μοτοσυκλετών της Honda αντικατοπτρίζει την αποστολή της να προσφέρει «χαρά και ελευθερία στη μετακίνηση», μειώνοντας παράλληλα το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Δεν αστειεύεται η QJMotor και φέρνει στην Ελλάδα το super-naked SRK 921 (+τιμή)
Το best seller της Honda έρχεται το 2026 με E-Clutch (+video)
Το πρώτο κράνος με Head-Up Display είναι γεγονός
