Προειδοποιητική απεργία ξεκίνησαν σήμερα και στα Χανιά, οι οδηγοί ταξί, διεκδικώντας λύσεις στα χρόνια αιτήματα του κλάδου τους.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Χανίων, Ηλίας Καραπατάκης μιλώντας στο Zarpa Radio 89,6 και την Άννα Παπακωνσταντίνου, ανέφερε πως παρά τις συνεχείς επαφές και τις δεσμεύσεις με το Υπουργείο Μεταφορών, μέχρι σήμερα δεν έχει προκύψει καμία εξέλιξη που τους αφορά:
«Ερχόμαστε πολύ πίσω, επί υπουργείας Κώστα Καραμανλή, τα οποία είχαν τότε συζητηθει, ακριβώς τα ίδια ακόμα περιμένουμε να ψηφιστούν. Λόγω του ατυχήματος των Τεμπών, ακυρώθηκε τότε το Υπουργικό Συμβούλιο και η ολομέλεια της Βουλής. Έκτοτε έχουν αλλάξει τρεις υφυπουργοί Μεταφορών και ένας αναπληρωτής και δεν έχουμε δει τίποτα. Δεν είναι αρνητική η ηγεσία αλλά δεν έχουμε δει κάτι χειροπιαστό».
Μεταξύ των αιτημάτων των οδηγών ταξί είναι η αύξηση του τιμολογίου λόγω του πληθωρισμού. Ο κ. Καραπατάκης εξήγησε πως αυτή θα «βοηθούσε στο να συντηρήσουμε τα αυτοκίνητα. Γιατί ξέρετε ότι στην επαρχία τον χειμώνα δεν έχει έργο» ενώ για την αλλαγή του ποινικού μητρώου οι οδηγοί ζητούν από δικαστικής φύσεως να γίνει όπως ήταν πριν, αστικής φύσεως, προκειμένου όσοι έχουν δικά τους ταξί να μπορούν να δουλέψουν:
«Για παράδειγμα, για να εκδώσουν άδεια για να μπορώ να λειτουργώ ταξί ζητούν ποινικό μητρώο, που μέχρι πρότινος ήταν γενικής φύσεως και όχι δικαστικής, όπως είναι σε όλα τα επαγγέλματα, ακόμα και του βουλευτή. Δια νυκτός άλλαξε, δεν ξέραμε κάτι, το είδαμε αναρτημένο στην Διαύγεια. Για παράδειγμα, εάν κάποιος στη νεαρή του ηλικία ως πιτσιρικάς είχε ένα περιστατικό γιατί έτρεχε, γιατί είχε δικάστηκε, δεν μπορεί να ανανεώσει πλέον την άδειά του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να δουλέψει.
Υπάρχουν στα Χανιά έξι, επτά περιπτώσεις που έχουν δικά τους ταξί και δεν μπορούν να τα δουλέψουν. Τα δουλεύει η σύζυγος, ο γιος, άλλος οδηγός. Έχουμε έρθει σε διαβούλευση με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, εντούτοις όμως δεν έχουμε δει κάτι για να μπορούμε κι εμείς να ενημερώσουμε τα μέλη μας με το τι γίνεται με μας».
Μεταξύ επίσης των αιτημάτων είναι και η παράταση ηλεκτροκίνησης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη στο νόμο του 2021 που προέβλεπε ότι έως 1/1/2026 τα αυτοκίνητα να είναι ηλεκτρικά:
«Όμως αυτή τη στιγμή δεν είμαστε έτοιμοι γι’ αυτό. Και η πολιτεία δεν έχει βάλει τα απαιτούμενα, ανά πιάτσα και έναν φορτιστή και τα αντίστοιχα στις εθνικές οδούς, δεν μπορούν επίσης να μπαίνουν στα καράβια τα αυτοκίνητα αν δεν είναι φορτισμένα και άλλα τέτοια προβλήματα. Επίσης, δεν έχουμε δει και μια επιδότηση, εφόσον μας υποχρεώνει το κράτος να τα αλλάξουμε, όπως ξέρετε αυτά κοστίζουν 50-60.000 ευρώ».
Ικανοποίηση από την τουριστική περίοδο
Τέλος, ερωτώμενος για την πορεία της τουριστικής σεζόν που πέρασε, ο κ. Καραπατάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του, λέγοντας πως «η είχε δουλειά, πήγε πολύ καλά, ήταν στρωτή καθώς υπήρχαν συνεχείς πτήσεις καθόλη τη διάρκεια της ημέρας και η δουλειά μοιράστηκε. Μακάρι να είναι έτσι και του χρόνου».
