website analysis F4C70F62-A322-4DBE-B505-2B8DD46D6AEF – Epikairo.gr

Την ανάγκη να αξιοποιηθούν χρήματα για την δημιουργία υποδομών για την οδική ασφάλεια τόνισε από τα Χανιά όπου βρέθηκε ο συγκοινωνιολόγος, καθηγητής Οδοποιίας και Οδικής Ασφάλειας του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας Νικόλαος Ηλιού, με αφορμή την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη μνήμη των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων στο Πάρκο Πολέντα. Ο κ. Ηλιού παρέθεσε ομιλία με τίτλο «Οδική Ασφάλεια και Ανεπάρκεια Οδικών Υποδομών».

Θλιβερά στοιχεία

Θλίψη και ανησυχία προκαλούν τα στοιχεία που δείχνουν ότι η Ελλάδα κάθε χρόνο θρηνεί 680 νεκρούς ενώ ο κ. Ηλιού έκανε λόγο για «μια τραγωδία των Τεμπών κάθε μήνα»:

«Κοντά στους 680 νεκρούς τον χρόνο που αν το διαιρέσετε αυτό με το 12, άρα έχουμε μια τραγωδία Τεμπών κάθε μήνα στην οδική ασφάλεια, που ασχολούμαστε μόνο με την τραγωδία των Τεμπών, που δικαίως, αλλά η οδική ασφάλεια είναι εξίσου σοβαρή. Ανυπολογίσουμε ότι χάνουμε όλα αυτά τα άτομα και αυτή τη δεκαετία, χάνουμε κάθε χρόνο ένα μεγάλο χωριό. Αυτό είναι το αποτέλεσμα».

Την ίδια ώρα, ο κ. Ηλιού κατέθεσε την πρότασή του, να αξιοποιούνται τα χρήματα από τα πρόστιμα των τροχονομικών παραβάσεων, προκειμένου να γίνονται έργα οδικής ασφάλειας:

«Θα αναδείξω τι φταίει και απο κει και πέρα, πέρα από τα βαρύδγουπα που έχει πει για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τα πρόστιμα πολύ ωραία, τα πρόστιμα που πρέπει να δώσουμε εμεός στο κράτος γιατί δεν βάζει στηθαία ασφαλείας παντού, γιατί δεν έχει κατάλληλη σήμανση, γιατί δεν έχει καλοσχεδιασμένους κόμβους, γιατί έχει πολλούς εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους παρατημένους, τα οδοστρώματά τους προβληματικά, εμείς τι πρόστιμο θα δώσουμε και με ποιον τρόπο;

Δεν δίνω συγχωροχάρτι σε καμία κυβέρνηση, οποιουδήποτε κόμματος, σε κανέναν περιφερειάρχη, δήμαρχο κτλ που δεν φροντίζει τον τομέα οδικής ασφάλειας. Έχω να κάνω μια πρόταση:

Ωραία τα πρόστιμα, ε τα χρήματα λοιπόν από όλα τα πρόστιμα να πηγαίνουν στο να βελτιώνεται η οδική ασφάλεια στις υποδομές και όχι να συνωστίζονται οι δήμαρχοι πού θα στηθούνε τα μπλόκα της τροχαίας, έτσι ώστε ένα μεγάλο μέρος του προστίμου να πηγαίνει στους δήμους. Η οδική ασφάλεια δεν είναι μόνο αυτό. Δεν έχουμε προδιαγραφές, τόνισε ο κ. Ηλιού και δήλωσε πως «κάνουμε άπειρους κυκλικούς κόμβους, εγώ μόνος μου με τους συνεργάτες μου κάνουμε πάνω από 20 τον χρόνο. Έχουμε εθνικές προδιαγραφές; Δεν έχουμε προδιαγραφές για τους ισόπεδους κόμβους. Δεν είναι θέμα κόστους, δεν κοστίζουν. Αυτά τα έχω πει τρεις φορές στην Βουλή, μέχρι που πλέον δεν με καλούν στην μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας. Εγώ όσο αντέχω θα τα λέω και πάντοτε θα περιμένω τις αντιδράσεις».

Ο κ. Ηλιού έκανε μια χαρακτηριστική δήλωση για την Κρήτη, λέγοντας πως «στην Περιφέρεια τα προβλήματα οδικής ασφάλειας είναι απαράδεκτα: Είστε πολύ τυχεροί στην Κρήτη που έχετε μόνο τόσα θύματα από ατυχήματα. Έπρεπε με την υποδομή που έχετε, να είχατε περισσότερα. Άρα δεν μπορούμε να λέμε να βάλουμε την κυκλοφοριακή αγωγή σαν μάθημα στα σχολεία. Αν τη βάλουμε τώρα, θα έχουμε αποτελέσματα μετά από 10 χρόνια. Μέχρι τότε, θα αφήνουμε τον κόσμο να σκοτώνεται; Όχι. Πρέπει ναν πάρουμε δραστικά μέτρα, τα οποία έχουν κόστος αλλά όπως θα αποδείξω στην παρουσίασή μου, το κόστος που χάνουμε από όλους αυτούς τους νεκρούς είναι πολύ μεγαλύτερο από το κόστος που χρειάζεται για να επιδιορθώνουμε τις επικίνδυνες θέσεις. Η μόνιμη εποδός είναι “δεν έχουμε χρήματα”. Ε να τα βρούμε τα χρήματα για την οδική ασφάλεια αντλώντας χρήματα από τις ποινές της οδικής ασφάλειας».