website analysis F4C70F62-A322-4DBE-B505-2B8DD46D6AEF – Epikairo.gr

Στα πλαίσια της αποστολής, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αλλά και στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ανάμεσα στις συναντήσεις που έγιναν ήταν κι εκείνη με τον Έλληνα επίτροπο για θέματα μεταφορών και τουρισμού Απόστολο Τζιτζικωστα, ο οποίος παρουσίασε τα σχέδια της χώρας μας σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, για την ανάπτυξη των μεταφορών και του τουρισμού.

Σχετικά με το κομμάτι αυτό, ο Έλληνας επίτροπος, παρουσίασε πολύ σημαντικά στοιχεία, καθώς όπως είπε στην Ελλάδα, αποτελεί το 20% του ΑΕΠ, ενώ το 80% των τουριστών προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και μόλις το 20% από χώρες εκτός αυτής. Όπως έκανε γνωστό, το 2024, σε όλη την Ευρώπη είχαμε 780 εκατομμύρια αφίξεις.

Ως βασικό θέμα συζήτησης με τους δημοσιογράφους, τέθηκε εκείνο του υπερτουρισμου, με τα Χανιά να μην ξεφεύγουν από αυτήν.

Ο Απόστολος Τζιτζικωστας ανέφερε πως δεν δέχεται τον όρο «υπερτουρισμός» αλλά τον χαρακτήρισε ως «μη ισορροπημένο τουρισμό»

«Η απάντηση είναι σταματάμε ή μειώνουμε τους τουρίστες, ή δημιουργούμε καλύτερες υποδομές  για να μπορούν να σηκώσουν μεγαλύτερο φορτίο;

Στην Μακεδονία έκανα ένα δίκτυο δρόμων σε πολλά τουριστικά μέρη της Μακεδονιας περιμετρικές οδούς ωστε να γίνεται η κυκλοφορία πολύ εύκολα.

Κάποια στιγμή στην Ελλάδα πρέπει να αλλάξει το μοντέλο χρηματοδότησης των δήμων. Σήμερα οι δήμοι χρηματοδοτούνται από τον κεντρικό προϋπολογισμό, με βάση τον μόνιμο πληθυσμό τους.

Αυτό για μια χώρα τουριστική είναι λάθος. Θα πρέπει να χρηματοδοτούνται όχι με βάση τους 10 κατοίκους, αλλά τους 100 που έχουν τους καλοκαιρινούς μήνες.

Αν παίρνουν μεγαλύτερη χρηματοδότηση θα κάνουν και υποδομές αντίστοιχες για το νερό, για τα απόβλητα για τους δρόμους…

Επίσης, αυτό που πρέπει να κάνουμε, είναι να δημιουργήσουμε όχι πια αυτούς τους οργανισμούς προβολής των περιοχών, αλλά οργανισμούς προβολής και διαχείρισης. Θα πρέπει πλέον οι προορισμοί όχι μόνο να προβάλλουν τον τόπο τους αλλά και να διαχειριστούν την ροή των τουριστών.

Ένας τρόπος είναι να γίνουν πιο γνωστά, λιγότερο γνωστά μέρη, σ’ έναν τόπο.

Στα Χανιά, δεν είναι μόνο τα Φαλάσσαρνα, έχει παραλίες εξίσου μεγάλου κάλους, που είτε δεν έχουν τις υποδομές για να φτάσει ο τουρίστας, είτε δεν είναι γνωστές και τελικά τι κάνουν; Πάνε όλοι στα Φαλάσσαρνα.

Όλοι έχουμε να χάσουμε από τον υπερτουρισμό, ο πολίτης που ζει, και ο τουρίστας που επισκέπτεται. Γι αυτό πρέπει να γίνει σωστότερη κατανομή του τουρισμού».

Παράλληλα, για την αποφυγή μαζικών αφίξεων σε πόλεις με μεγάλη επισκεψιμότητα, από κρουαζιερόπλοια, πρότεινε την δημιουργία slots στα πρότυπα των αεροδρομίων, ώστε να υπάρχει μια ισορροπημένη ροή στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων ώστε να μη φτάνουν μαζικά σε κάποιον προορισμό με αποτέλεσμα να υπάρχει υπερπληθυσμός.

Ακόμα, όπως γνωστοποίησε, τον Απρίλιο του 2026, θα παρουσιαστεί η Ενιαία Στρατηγική για τον Τουρισμό.

Παράλληλα παρουσίασε τα σχέδια της Ευρωπαϊκής επιτροπής για τις μεταφορές.

Μέσα στα σχέδια που πρόκειται να υλοποιηθούν είναι η κατασκευή του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη – Βουκουρέστι, ένα έργο στρατηγικής σημασίας, που θα ενώνει οδικά και σιδηροδρομικά την Ελλάδα με τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.

Παράλληλα, στις 4 Δεκεμβρίου να υπογραφεί το σχέδιο δράσης κόστους 300 εκατομμυρίων ευρώ για τον άξονα Ορμένιο – Αλεξανδρούπολη, το τελευταίο κομμάτι του οδικού δικτύου στην Ελληνική επικράτεια, ενώ στη συνέχεια αναμένεται να εκκκνήσουν αντίστοιχα έργα σε Ρουμανία και Βουλγαρία.

Ακόμα, ο Απόστολος Τζιτζικώστας, επανέφερε στο τραπέζι το ζήτημα για την αλλαγή της ώρας, καθώς είναι εντός των αρμοδιοτήτων του, ενώ όπως τόνισε έχει διαπιστωθεί ότι η αλλαγή της ώρας δε βοηθάει ενεργειακά, αλλά έχει και επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών.

Υπάρχει νέο, συγκεκριμένο σχέδιο ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί η μελέτη για την υλοποίησή του.