Το 2025, ο Euro NCAP αξιολόγησε συνολικά 88 καινούργια αυτοκίνητα που διατίθενται στην ευρωπαϊκή αγορά και από αυτά προκύπτει η κορυφαία δεκάδα της χρονιάς.
Ο Euro NCAP, ο ανεξάρτητος οργανισμός αξιολόγησης της ασφάλειας των καινούργιων μοντέλων που προορίζονται για την Ευρώπη, είχε αρκετή δουλειά το 2025, όπως προκύπτει από τον αριθμό των δοκιμών πρόσκρουσης και αξιολόγησης που διενήργησε.
Όπως ανακοινώθηκε, εντός της χρονιάς αξιολόγησε συνολικά 88 νέα μοντέλα, από τα οποία τα 65 απέσπασαν την ανώτατη διάκριση των πέντε αστέρων, ποσοστό που φθάνει το 74%, δηλαδή περίπου τρία στα τέσσερα αυτοκίνητα.
Από τα υπόλοιπα 23 οχήματα, τα 21 αξιολογήθηκαν με τέσσερα αστέρια (ποσοστό περίπου 24%), ενώ μόλις δύο νέα μοντέλα περιορίστηκαν στα τρία αστέρια.
Ως μια πρώτη ανάγνωση μπορούμε να πούμε ότι η πλειονότητα των καινούργιων μοντέλων πληροί τα πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας που απαιτούν τα στελέχη του οργανισμού. Αλλά και να δούμε ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά και οι Κινέζοι μονοπώλησαν τα αποτελέσματα.
Θυμίζουμε ότι το σύστημα αξιολόγησης που εφαρμόζουν στον Euro NCAP, περιλαμβάνει τόσο δοκιμές πρόσκρουσης σε διάφορα σενάρια όσο και των συστημάτων ασφάλειας, προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης με άλλο όχημα, πεζό ή δικυκλιστή.
Θυμίζουμε ότι από το 2026 τα στελέχη του οργανισμού θα αυστηροποιήσουν τις διαδικασίες αξιολόγησης για να κάνουν πιο δύσκολο για τις εταιρείες την απονομή της ανώτατης διάκρισης των πέντε αστέρων.
Έτσι, θα τις αναγκάσουν να αυξήσουν περισσότερο την παρεχόμενη ασφάλεια και πρακτικότητα που θα παρέχουν τα νέα μοντέλα του εφεξής.
Η πρώτη δεκάδα για το 2025Βάσει των αποτελεσμάτων από τις δοκιμές πρόσκρουσης που πραγματοποίησαν στον Euro NCAP τα δέκα ασφαλέστερα νέα οχήματα που αξιολόγησε ήταν:
Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Tesla συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από όλα όσα δοκιμάστηκαν από τον οργανισμό εντός του 2025. Συγκεκριμένα, το Model Y σημείωσε συνολικά 362 βαθμούς σε όλες τις διαδικασίες. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 91%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 93%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 86%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 92%.
Νο 2: Tesla Model 3.
H δεύτερη θέση πήγε και πάλι σε μοντέλο της Tesla, κάτι που δείχνει την προσοχή που δίνουν οι άνθρωποί της στην ασφάλεια. Το Model 3 συγκέντρωσε 359 βαθμούς σε όλες τις διαδικασίες. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 90%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 93%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 89%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 87%.
Νο 3: smart #5.
Στην τρίτη θέση της λίστας ήταν ακόμη ένα αμιγώς ηλεκτρικό, το νέο smart #5. Το καινούργιο μοντέλο συγκέντρωσε 357 βαθμούς σε όλες τις διαδικασίες. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 88%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 93%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 84%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 92%.
Νο 4: Leapmotor B10.
Τέταρτο στη σχετική λίστα για το 2025 ήταν το B10 της Leapmotor, επίσης ηλεκτροκίνητο. Το νέο SUV μοντέλο συγκέντρωσε 355 βαθμούς σε όλες τις διαδικασίες. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 93%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 93%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 84%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 85%.
Νο 5: Volvo EX90.
Το κορυφαίο ηλεκτροκίνητο SUV της Volvo δεν διακρίνεται μόνο για τις εντυπωσιακές διαστάσεις του αλλά και για την παρεχόμενη ασφάλειά μεταξύ των οχημάτων της κατηγορίας του. Συνολικά, συγκέντρωσε 353 βαθμούς σε όλες τις διαδικασίες. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 92%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 93%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 82%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 86%.
Νο 6: Mercedes-Benz CLE.
Το γερμανικό SUV είναι το πρώτο της συγκεκριμένης λίστας που διαθέτει θερμικούς κινητήρες, εξηλεκτρισμένους φυσικά. Είτε με ήπιο υβριδικό σύστημα είτε Plug-in Hybrid. Η νέα GLE συγκέντρωσε 352 βαθμούς οι οποίοι προήλθαν από τις εξής ποσοστώσεις:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 93%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 89%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 87%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 83%.
Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Nio άρχισε να διατίθεται και στη χώρα μας με σκοπό να είναι ένα από τα προσιτότερα οχήματα της κατηγορίας του και να συμβάλλει στην αύξηση πωλήσεων της εταιρείας στην Ευρώπη. Στις δοκιμές αξιολόγησης του Euro NCAP συγκέντρωσε 351 βαθμούς σε όλες τις διαδικασίες. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 96%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 87%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 82%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 86%.
Νο 8: BYD Seal 6.
Ακόμη ένα κινεζικό μοντέλο στην πρώτη δεκάδα με τα ασφαλέστερα μοντέλα του 2025, σύμφωνα με τον οργανισμό. Αυτό επιβεβαιώνει ξανά τη μεγάλη σημασία που δίνουν οι Κινέζοι στην Ευρώπη. Το Seal 6 συγκέντρωσε, επίσης, 351 βαθμούς σε όλες τις διαδικασίες. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 92%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 90%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 84%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 85%.
Νο 9: Lynk & Co 02.
H θυγατρική εταιρεία του Ομίλου Geely έχει αποδείξει πως είναι σε θέση να κερδίσει το ενδιαφέρον με τη σχεδίαση και τον εξοπλισμό των μοντέλων της. Φυσικά, αυτά συνοδεύονται και από το υψηλό επίπεδο παρεχόμενης ασφάλειας προς όλους, στον δρόμο. Το Lynk & Co 02 συγκέντρωσε επίσης 349 βαθμούς. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 90%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 87%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 83%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 89%.
Νο 10: IM IM5.
Η IM είναι άγνωστη στην Ελλάδα, προς το παρόν. Πρόκειται για μια νεοσύστατη εταιρεία του Ομίλου SAIC η οποία συνταυτίζεται με την MG Motor, η οποία επίσης ανήκει σε αυτόν. Το IM5 είναι το νέο sedan μοντέλο της IM το οποίο με το ντεμπούτο του στην Ευρώπη κατάφερε να αξιολογηθεί ως ένα από τα ασφαλέστερα του 2025, συγκεντρώνοντας 346 βαθμούς. Αναλυτικότερα:
Προστασία ενηλίκων επιβατών: 89%. Προστασία επιβαινόντων παιδιών: 85%. Προστασία πεζών και λοιπών χρηστών του δρόμου: 85%. Συστήματα προειδοποίησης και ενημέρωσης του οδηγού: 87%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Θερμικοί κινητήρες και μετά το 2035; Η Ευρώπη αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο
Τι αλλάζει στα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron
Πώς η θέρμανση επηρεάζει την αυτονομία των ηλεκτρικών το χειμώνα
