website analysis Επιβεβαίωση του enikos.gr: Η υπογραφή της 4ης FDI Belharra «ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ», τα νέα συστήματα και τα χρονοδιαγράμματα – Epikairo.gr

Του Χρήστου Μαζανίτη

Σε μία ανεξήγητη κίνηση, χωρίς να υπάρξει, όπως συνηθίζεται, ένα τυπικό Δελτίο Τύπου, αλλά και χωρίς την παραμικρή αναφορά από την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού, έγινε γνωστό μέσω διαρροών ότι υπεγράφη η σύμβαση για την ενεργοποίηση της προαίρεσης ναυπήγησης της 4ης φρεγάτας FDI Belharra.

Κι αυτό, διότι η ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού θέλει να σηματοδοτήσει την έναρξη της νέας εποχής, που θα σημάνει την υπεροχή στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Μία εποχή που ευελπιστούν να είναι ένδοξη, όπως με το θωρηκτό «Αβέρωφ», το οποίο επίσης είχε σχεδιαστικά τη χαρακτηριστική ανάστροφη πλώρη. Επιπλέον, όλες οι μονάδες του Π.Ν., ανά κλάση, ξεκινούν με άρτιο και όχι περιττό αριθμό, ενώ το «0» διατηρεί αυτή την παράδοση.

Όπως έγινε γνωστό, η ελληνική πλευρά εξασφάλισε συμμετοχή 25% στο πρόγραμμα συμπαραγωγής, από 12% που ίσχυε για τις πρώτες τρεις, «ΚΙΜΩΝ», «ΝΕΑΡΧΟΣ», «ΦΟΡΜΙΩΝ».

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, η φρεγάτα θα είναι έκδοσης Standard 2++ (από την έκδοση Standard 2), φέροντας επιπλέον δυνατότητες, οι οποίες θα ενσωματωθούν μετά το 2028 σταδιακά και στις υπόλοιπες τρεις.

Ερωτήματα, επίσης, δημιουργούνται σχετικά και με τη σιωπή που τηρείται ως προς την πρόταση των ναυπηγείων της ΟΝΕΧ Ελευσίνας, να ναυπηγηθεί η 4η φρεγάτα στην Ελλάδα, με κόστος έως και 15% χαμηλότερο, για το οποίο ουδέποτε υπήρξε σχετική ενημέρωση – έστω για την τήρηση των τύπων – αλλά και για την αποφυγή παρερμηνειών από κακοπροαίρετους, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμη και σε νομικές ενέργειες.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι όλα τα πλοία ενσωματώνουν τα χαρακτηριστικά που έχει ζητήσει το Πολεμικό Ναυτικό, δηλαδή 32 κελιά, καθώς και αντιαεροπορικό – πυραυλικό σύστημα RAM, μαζί με αερόφυλλα (chaffs) που παραπλανούν το ραντάρ εισερχόμενου εχθρικού πυραύλου.

Όλα αυτά πλαισιώνονται από τον ολοκληρωμένο ιστό αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module). Πρόκειται για την ψηφιακή «καρδιά» του πλοίου, όπου συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων, το προηγμένο σόναρ ανθυποβρυχιακού πολέμου CAPTAS-4 και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire.