website analysis Επιστρέφει στη βενζίνη ο κάτοχος ηλεκτρικού; – Epikairo.gr

Ενώ η γενική εικόνα λέει ότι όποιος αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, δεν γυρνάει σε ένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, φαίνεται πως αυτό δεν είναι ο κανόνας.

Η εικόνα της αυτοκινητοβιομηχανίας να προχωρά με βεβαιότητα προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση φαίνεται να ανήκει στο παρελθόν.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Ernst & Young, περίπου οι μισοί υποψήφιοι αγοραστές σκοπεύουν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να στραφούν ξανά σε θερμικά αυτοκίνητα, είτε καινούρια είτε μεταχειρισμένα, σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με πέρυσι.

Αντίστοιχα, η διάθεση για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα έχει μειωθεί σημαντικά στο 14%, ενώ τα υβριδικά υποχωρούν στο 16%.

Οι λόγοι αυτής της στροφής είναι πολλαπλοί. Πρώτον, το αρχικό κόστος αγοράς παραμένει υψηλό. Επίσης, η υποδομή φόρτισης θεωρείται σε πολλές χώρες (μαζί και η Ελλάδα) ανεπαρκής ή πολύπλοκη και τρίτον, η αβεβαιότητα για την αξία μεταπώλησης στρέφει τον καταναλωτή προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Όπως σημειώνει ο Constantin M. Gall, υπεύθυνος παγκόσμιας στρατηγικής της EY, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εξελίσσεται πιο αργά από το αναμενόμενο. Οι καταναλωτές δεν διαφωνούν με την υιοθέτηση της τεχνολογίας, αλλά δεν είναι και διατεθειμένοι να θυσιάσουν την ελευθερία κινήσεών τους.

Το γεωπολιτικό πλαίσιο εντείνει αυτή την τάση: σχεδόν το 36% των υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων δηλώνουν ότι καθυστερούν ή επανεξετάζουν την αγορά τους λόγω παγκόσμιας αβεβαιότητας.

Η δυτική αγορά βιώνει έντονο πολιτικό και οικονομικό διάλογο, με την πίεση για γρήγορη μείωση εκπομπών CO2 να συγκρούεται με την πραγματικότητα της κερδοφορίας, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται τις πωλήσεις θερμικών οχημάτων για να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Η Ευρώπη αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι η υπερβολικά γρήγορη ώθηση προς ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον μπορεί να ευνοήσει τις κινεζικές εταιρείες, υπονομεύοντας ταυτόχρονα τη δική της βιομηχανία.

Η έρευνα καταλήγει στο ότι η αγορά απαιτεί ρεαλισμό και η πολιτική πρέπει να προσαρμοστεί, αλλιώς ο κίνδυνος κοινωνικής και οικονομικής αναταραχής είναι πέρα για πέρα υπαρκτός.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Changan: Απλώνεται στην Ευρώπη, με δύο νέες θυγατρικές μάρκες

Σαρωτικές αλλαγές παντού για τα παλιά Ι.Χ.

Οι εταιρείες και το μέλλον των θερμικών κινητήρων