website analysis Δύο ηλεκτρικές προτάσεις από την Κίνα – Epikairo.gr

Η κινεζική αγορά ενισχύεται και στην Ελλάδα με νέα μοντέλα, άκρως εξηλεκτρισμένα, ιδίως με αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις αλλά και plug in υβριδικά που θα αλλάξουν το τοπίο στην εγχώρια αγορά. Σχεδόν κάθε μήνα στη χώρα μας λανσάρεται και μία νέα μάρκα, με ενδιαφέροντα μοντέλα, όπως την Geely, που λανσαρίστηκε στη χώρα μας εδώ και λίγες ημέρες, την BYD, ενώ δυναμική είναι και η παρουσία της MG. Στη χώρα μας εδώ και λίγους μήνες λανσάρεται η κινεζική μάρκα Omoda & Jaecoo, την αντιπροσωπεία της οποίας έχει αναλάβει η Star Automotive Hellas (αντιπρόσωπος και της Mercedes-Benz). Είναι χαρακτηριστικό ότι η Omoda & Jaecoo παρουσίασε δύο συν ένα SUV (Omoda 5, Omoda 5 EV και Jaecoo 7) εκ των οποίων το ένα βενζινοκίνητο με το πλήρως ηλεκτρικό αδελφάκι του και ένα υβριδικό, κάτι που φανερώνει και την τάση των νέων μοντέλων που θα ακολουθήσουν.

Ηδη τις εντυπώσεις κερδίζει το νέο Omoda 5 EV, ένα ηλεκτρικό compact SUV που αποπνέει στο εσωτερικό του premium αέρα, με πολλά νέα στοιχεία σε εξοπλισμό που του δίνουν ένα ισχυρό αβαντάζ στην ήδη πληθωρική κατηγορία σε επιλογές. Σαφώς, το μεγάλο του ατού είναι η αυτονομία έως 430 χιλιόμετρα, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη μας οδηγική εμπειρία στην Ελλάδα, που δίνει την αίσθηση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου που «καταπίνει» με την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του κάθε κακοτοπιά των δρόμων.

Το μήκος αγγίζει τα 4,42 μέτρα ενώ διαθέτει μια άκρως αεροδυναμική σιλουέτα που συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση της ηλεκτρικής ενέργειας (διαθέτει χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας που αγγίζει το 0,28 Cd.). Στον εξοπλισμό του ξεχωρίζουν τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist και σύστημα 540° κάμερας. Φέρει ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 204 ίππους, χαρίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,8 δευτερόλεπτα. Το Omoda υποστηρίζει έως 80 kW σε ταχυφορτιστή, όπου 28 λεπτά είναι αρκετά για να γεμίσει η μπαταρία έως το 80%.

Στο σαλόνι του, το μεσαίο SUV έχει ικανοποιητικούς χώρους, υπεραρκετούς για τέσσερις ενηλίκους, με χωρητικότητα 360 λίτρων για τα μπαγάζια, που είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας.

ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στην ίδια συνομοταξία ανήκει και το MG ZS Max Hybrid+, το νέο δυναμικό μοντέλο της φίρμας, που ήδη βρίσκεται στη χώρα μας. Αποδίδει 197 ίππους και προσφέρει ιδιαίτερα σπορτίβ επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.), έχοντας μέση κατανάλωση 5 λτ./100 χλμ. και δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά, χάρη στη μεγάλη για αυτοφορτιζόμενο μοντέλο μπαταρία 1,83 kWh. Είναι επίσης «καθαρό», με εκπομπές CO2 μόλις 113 γρ./χλμ., αλλά και άνετο, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις από πλευράς εξοπλισμού με άνετο σαλόνι, αρκετή τεχνολογία για τον οδηγό και τους επιβάτες και πολυσχιδή σε εφαρμογές οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών. Η τιμή του ξεκινάει από τα 24.600 ευρώ. Στην αγορά αναμένεται στο εγγύς μέλλον και η Xpeng. Συνολικά, όλα τα νέα μοντέλα θα δοκιμάσουν την τύχη τους στην ελληνική αγορά το 2025, παρότι αρκετά έχουν μεγάλο δρόμο να διαβούν ώστε να κατακτήσουν το δύσκολο προς το παρόν κοινό τους.