website analysis Δοκιμή: Zontes G368 – NewsAuto.gr – Epikairo.gr

Οδηγούμε το crossover scooter που έκανε πάταγο στην ελληνική αγορά και επιβεβαιώνουμε το ρητό «ο σοφός λαός ξέρει!».

Κάθε χρόνο στη διάρκεια της Black Friday σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κορέα και η Ιαπωνία, σχηματίζονται ουρές πολλών μέτρων έξω από διάσημα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών με το κοινό να ανυπομονεί να αποκτήσει το αγαπημένο του γκάτζετ στην πιο χαμηλή τιμή.

Όταν ανοίγουν δε οι πόρτες, οι λυσσασμένοι πολίτες τρέχουν στο εσωτερικό να αρπάξουν ότι προλάβουν ικανοποιώντας τη δίψα τους για κατανάλωση.

Για κάποιο λόγο, αυτή η εικόνα μου έρχεται στο μυαλό όποτε πέφτω πάνω στο νέο Zontes G368. Το συγκεκριμένο scooter έχει ξετρελάνει το ελληνικό κοινό από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε και όταν έφτασε στη χώρα μας οι άνθρωποι της Γκοργκόλης Α.Ε. απλά δεν προλαβαίνουν να πουλάνε.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσα G368 έχον έρθει στη χώρα μας έχουν «εξαφανιστεί» και η απάντηση στην ερώτηση αν υπάρχει κάποιο διαθέσιμο είναι «μετά το καλοκαίρι».

Τι συμβαίνει όμως με αυτό το scooter και «έκαψε» τις καρδιές των Ελλήνων αναβατών; Η «σκόνη» που έχει σηκωθεί συμβαδίζει με την αλήθεια ή είναι απλά ένα πυροτέχνημα; Για να πάρουμε τις απαντήσεις μας το οδηγήσαμε για μία εβδομάδα στην πόλη και εκτός πόλης και για να μην σας κρατάω σε αγωνία, έχω να σας πω ότι για μια ακόμα φορά επιβεβαιώνω ότι «ο λαός ξέρει».

Με το καλημέρα το νέο Zontes G368 σε κερδίζει καθώς η μορφή του είναι άκρως γοητευτική. Η δυναμική μάσκα εμπρός με τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, ο μεγάλος ακτινωτός τροχός εμπρός, το φαρδύ τιμόνι τύπου μοτοσικλέτα, τα κάγκελα και η σπορ ουρά προδιαθέτουν το μάτι του αναβάτη για κάτι καλό και σίγουρα το G368 είναι από τα πιο όμορφα scooter που μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα.

Ανεβαίνοντας στη σέλα του ο αναβάτης «κουμπώνει» στη σκληρή σχετικά σέλα και τα χέρια φτάνουν το τιμόνι με λυγισμένους αγκώνες θυμίζοντας έντονα μοτοσικλέτα. Γενικά πάντως η εργονομία θυμίζει πολύ περισσότερο μοτοσικλέτα παρά scooter, το ίδιο και η ευρυχωρία η οποία για έναν περίεργο λόγο απουσιάζει από το Zontes.

Τα πόδια έχουν την επιλογή να πατήσουν πάνω στα φαρδιά σταθερά μαρσπιέ ή να πατήσουν πάνω στα αναδιπλούμενα μαρσπιέ που βρίσκονται λίγο πιο πίσω. Τα δεύτερα δίνουν τη δυνατότητα στον αναβάτη να σηκωθεί όρθιος πιο εύκολα και να βρεθεί σε πολύ καλύτερη στάση σώματος.

Μπροστά στα μάτια του έχει μια μεγάλη οθόνη TFT 8 ιντσών με πολλές πληροφορίες με τον έλεγχο να γίνεται από διακόπτες στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Και σε αυτό το Zontes εκείνο που ξεχωρίζει στο τιμόνι είναι οι αμέτρητοι διακόπτες που σε κάποιες στιγμές σε μπερδεύουν. Η ζελατίνα εμπρός ρυθμίζεται χειροκίνητα πανεύκολα, ενώ και το τιμόνι ρυθμίζεται.

Για τον εξοπλισμό τι να πούμε; Τα έχει όλα. Κάμερα καταγραφής εμπρός και πίσω, δύο χαρτογραφήσεις, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, LED φώτα, κάγκελα προστασίας, διπλή USB θύρα, θερμαινόμενα γκριπ, προβολείς ομίχλης, χειρόφρενο, χώρος αποθήκευσης για δύο κράνη και ένα τεράστιο ρεζερβουάρ 17,5 λίτρων.

Συμπερασματικά, το Zontes G368 έχει πραγματικά κορυφαίο εξοπλισμό, είναι πολύ ανθεκτικό με πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κατασκευής και έντονη την αίσθηση οδήγησης μοτοσικλέτας στη θέση οδήγησης.

Μπορεί η εμφάνιση και ο εξοπλισμός να είναι κάτι που σε συνεπαίρνει στο G368, αλλά η ουσία βρίσκεται στον κινητήρα. Το μονοκύλινδρο σύνολο των 368 κ.εκ. αποδίδει 39 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 40 Nm ροπής στις 6.000 σ.α.λ. Τον ψεκασμό έχει αναλάβει σύστημα της Bosch με δύο προγράμματα (ECO-Sport) και η μετάδοση γίνεται μέσω CVT αυτόματου κιβωτίου. Διαθέτει επίσης σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης το οποίο απενεργοποιείται.

Ποιότητα, απόδοση, αποτελεσματικότητα. Αυτό είναι το τρίπτυχο που αντικατοπτρίζει το μηχανικό σύνολο της Zontes το οποίο ειλικρινά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους κινητήρες εδραιωμένων κατασκευαστών στον χώρο της μοτοσικλέτας.

Την πολιτισμένη λειτουργία του την απολαμβάνεις σε κάθε μικροάνοιγμα του γκαζιού με ακρίβεια και προοδευτικότητα. Από την άλλη, αν θέλεις ένταση το μοτέρ δεν θα πει όχι επιταχύνοντας ακαριαία και μεστά, ενώ η τελική ταχύτητα σου επιτρέπει να ταξιδέψεις άνετα στον αυτοκινητόδρομο με 130-150 χλμ./ώρα.

Όσο για την οικονομία, αυτή είναι επίσης εντυπωσιακή μένοντας στη διάρκεια της δοκιμής στα 4,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αν λάβουμε υπόψη το τεράστιο ρεζερβουάρ των 17,5 λίτρων τότε μιλάμε για μια αυτονομία της τάξης των 400+ χιλιομέτρων.

Συνολικά, ο κινητήρας του G368 είναι ίσως το πιο δυνατό σημείο του νέου crossover scooter.

Αν ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή για να ξέρουμε που βαδίζουμε. Ο στόχος της Zontes στο G368 ήταν να φτιάξει ένα scooter με οδηγική συμπεριφορά μοτοσικλέτας. Μετά από καμιά 300αριά χιλιόμετρα στη σέλα του μπορώ να πω ότι πέτυχε τον στόχο της και μάλιστα με εντυπωσιακό τρόπο.

Το πακέτο που επέλεξε είναι καλά μελετημένο και περιλαμβάνει ένα ατσάλινο πλαίσιο αρκετά άκαμπτο – σίγουρα πιο σφιχτό από ότι έχουμε συνηθίσει σε scooter. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 41 χιλ. με διαδρομή 154 χιλ. και δύο πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω διαδρομής 42 χιλ.

Τα φρένα από την άλλη έχει αναλάβει η J.Juan με έναν δίσκο 276 χιλ. εμπρός και ακτινική 4πίστονη δαγκάνα και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με ABS το οποίο επίσης απενεργοποιείται. Οι τροχοί είναι ακτινωτοί 17 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω με tubeless ελαστικά διπλής χρήσης της CST.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που διαπιστώνεις στο νέο Zontes G368 είναι η πολύ αυξημένη πληροφόρησης από τις αναρτήσεις και το πλαίσιο. Το σύνολο διαβάζει τα πάντα στο δρόμο, κάτι που δείχνει και τον «μοτοσικλετάδικο» προσανατολισμό του. Φυσικά, η πληροφόρηση είναι πάντα ευπρόσδεκτη, αν και σε scooter είναι κάτι που δύσκολα συναντάς αφού δίνεται συνήθως έμφαση στην άνεση και την αυξημένη πρόσφυση.

Έχοντας λοιπόν γυρίσει το διακόπτη του μυαλού σου από scooter σε μοτοσικλέτα ξεκινάς να οδηγήσεις και πραγματικά να απολαύσεις κάτι διαφορετικό. Το G368 είναι εξαιρετικό στην άσφαλτο, διαβάζει καλά το δρόμο, έχει καλό επίπεδο ευελιξίας και το ζύγισμα του φαίνεται ότι είναι μελετημένο από τους Κινέζους.

Στις στροφές είναι απολαυστικό καθώς γέρνει με αυτοπεποίθηση και πολύ καλά επίπεδα πρόσφυσης, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα στον αναβάτη να γνωρίζει τι συμβαίνει ανά πάσα στιγμή κάτω από τα πόδια του – η πληροφόρηση που λέγαμε. Στον αυτοκινητόδρομο επίσης είναι εξαιρετικό με καλή κάλυψη για τον αναβάτη, σταθερότητα και καλό επίπεδο κατευθυντικότητας στις υψηλές ταχύτητες.

Αυτή η υπέροχη αίσθηση μοτοσικλέτας στην οδήγηση θυσιάζει λίγο από την άνεση καθώς οι αναρτήσεις και το πλαίσιο είναι πιο σκληρά από ότι συνηθίζεται στα scooter. Οι αποσβέσεις κάνουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να μην περνούν απαρατήρητες, αλλά ευτυχώς δεν κουράζουν χάρη στην ποιότητα των αναρτήσεων.

Επιπλέον, το μακρύ μεταξόνιο δημιουργεί στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης μια «καθυστέρηση» του εμπρός με το πίσω μέρος, κάτι που οφείλεται και στη διαφορά μεγέθους τροχών εμπρός και πίσω.

Εκεί που το G368 δίνει ρέστα πάντως είναι στο χώμα. Είναι ίσως το καλύτερο scooter για να πατήσει σε χωμάτινα τερέν ξεπληρώνοντας την επιλογή των ποιοτικών περιφερειακών του.

Είναι ένα πραγματικό adventure scooter που δεν κοροϊδεύει. Είναι ανθεκτικό, ικανό και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση εκτός δρόμου. Τολμώ να πω ότι με το G368 μπορείς να κάνεις ακόμα και μεσαίας δυσκολίας περάσματα, όχι μόνο απλά flat χωμάτινα μονοπάτια.

Τα σημεία που εντόπισα και με ξένισαν στο G368 είναι η «στριμωγμένη» θέση οδήγησης η οποία σε βάζει «κουμπωμένο» πάνω στο scooter με ελάχιστα περιθώρια κίνησης του κορμού και των άκρων.

Επίσης, η ανάρτηση είναι αρκετά σφικτή σε αποσβέσεις και στις λακκούβες ο αναβάτης ταλαιπωρείται. Αυτό είναι το τίμημα μιας εξαιρετικής οδηγικής συμπεριφοράς… Α, και ο χειρισμός της οθόνης TFT απαιτεί κάποια λεπτά εξοικείωσης για να καταλάβεις πως λειτουργούν τα μενού.

Κάνω πρόβλεψη ότι το Zontes G368 στο τέλος του 2025 θα έχει γίνει ένα από τα best seller ανάμεσα στις μάρκες που αντιπροσωπεύει η Γκοργκόλης Α.Ε. Πρόκειται για το πρώτο ουσιαστικά crossover scooter που υποστηρίζει τον τίτλο του έχοντας κορυφαία οδηγική συμπεριφορά στην άσφαλτο και πραγματικές δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Αν σε αυτό προσθέσουμε τον πλήρη εξοπλισμό, τον ποιοτικό κινητήρα και τον όμορφο σχεδιασμό τότε τα 6 και κάτι χιλιάρικα που κοστίζει είναι σαν να… κλέβεις εκκλησία! Το Zontes G368 είναι το πρώτο πραγματικό adventure scooter.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Zontes G368Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υδρόψυκτοςΚυβισμός: 368 ccΙσχύς: 39 PS / 7.500 rpmΡοπή: 40 Nm / 6.000 rpmΤροφοδοσία: Ψεκασμός BoschΚιβώτιο: Αυτόματο CVTΑναρτήσεις: Marzocchi USD 41 χιλ. δύο αμορτισέρ πίσω πλήρως ρυθμιζόμεναΦρένα: J.Juan δίσκο 276 χιλ. με 4πίστονη δαγκάνα εμπρός και ABSΡεζερβουάρ: 17,5 LΤροχοί: Ακτινωτές 17 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσωΒάρος: 203 kg (γεμάτο)Τιμή: 6.195 ευρώ