website analysis Δοκιμή: Honda NC750X – Epikairo.gr

Είναι από εκείνες τις μοτοσικλέτες που όταν την παραδώσαμε μετά από μία εβδομάδα είπαμε «μας λείπεις ήδη πολύ!».

Κάθε φορά που έφτανα στο χώρο παραλαβής των δημοσιογραφικών μοτοσικλετών Honda στα κεντρικά του Ομίλου Σαρακάκη στεκόμουν μερικά δευτερόλεπτα να χαζέψω το νέο NC750X. Ήθελα πολύ να το οδηγήσω στην αναβαθμισμένη εκδοχή του 2025 για να διαπιστώσω αν όντως έγινε καλύτερο ή όπως αναφέρουν στα πηγαδάκια κάποιοι συνάδελφοι «παραμένει το καλύτερο στην κατηγορία».

Ένα από τα πρώτα πράγματα που παρατήρησα όταν τελικά έφτασε η ώρα να το οδηγήσω ήταν ότι πουθενά δεν υπήρχε λογότυπο NC750X πάνω στη μοτοσικλέτα. Εκτός από το παραδοσιακό «φτερό» της Honda στα πλευρικά πλαστικά, δεν έβρισκες πουθενά κάτι που να λέει ότι αυτό είναι το NC750X.

Υπάρχει όμως εξήγηση για αυτό. Η Honda επέλεξε να εξοπλίσει τη μοτοσικλέτα με το οικολογικό υλικό Durabio. Πρόκειται για ένα ανακυκλώσιμο υλικό το οποίο χρησιμοποιείται στο μεγαλύτερο μέρος των πλαστικών της μοτοσικλέτας με στόχο η Honda να πετύχει μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στα προϊόντα της. Σε αυτό το πλαίσιο έχουν αφαιρεθεί και τα περιττά αυτοκόλλητα.

Σχεδιαστικά, το νέο NC750X έχει αρκετές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Στο εμπρός μέρος για παράδειγμα, το φωτιστικό σώμα έχει επανασχεδιαστεί με έναν επιπλέον προβολέα LED, τα πλευρικά φέρινγκ έχουν μεγαλώσει για καλύτερη προστασία, ενώ καινούρια είναι η ρυθμιζόμενη ζελατίνα και το ψηφιακό όργανο.

Η μοτοσικλέτα δοκιμής ήταν εξοπλισμένη επίσης με κάγκελα προστασίας, προβολείς ομίχλης, ψηλή ζελατίνα, χούφτες τιμονιού, ποδιά κινητήρα και comfort σέλα.

Ανεβαίνοντας στη σέλα της μοτοσικλέτας αισθάνεσαι ότι κάθισες σε… καναπέ. Ακραία άνεση, άριστη εργονομία και ένα περιβάλλον που νιώθεις ότι μπορείς να οδηγείς μέχρι να… σβήσει ο ήλιος χωρίς να κουραστείς. Τα πόδια φτάνουν εύκολα στην άσφαλτο χάρη στο χαμηλό ύψος (802 χιλ.), ενώ το τιμόνι έχει το τέλειο μέγεθος για να ισορροπήσεις ανάμεσα σε χειρισμό και ευκολία.

Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει μια ψηφιακή οθόνη TFT 5 ιντσών που συνοδεύεται από σύστημα συνδεσιμότητας Honda RoadSync, ενώ ο χειρισμός γίνεται από έναν πολυδιακόπτη (jog) στην αριστερή πλευρά του τιμονιού. Οι επιλογές αλλάζουν πολύ εύκολα, ενώ όλες οι πληροφορίες είναι σαφέστατες και ακριβέστατες. Στον εξοπλισμό συναντάμε επίσης USB θύρα φόρτισης, σύστημα ESS στα φρένα έκτακτης ανάγκης και ρυθμιζόμενη ζελατίνα.

Το εργονομικό σημείο που κάνει τη διαφορά όμως στο NC750X είναι ο αποθηκευτικός χώρος στο σημείο του ρεζερβουάρ. Το βαθύ ντουλάπι ανοίγει με το κλειδί εκκίνησης και μέσα μπορείς να χωρέσεις άφθονα πράγματα στα 23 λίτρα του. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι χώρεσαν ακόμα και οι αγωνιστικές μπότες που έτυχε να μεταφέρω.

Χωρίς αμφιβολία και βάζοντας το χέρι στη φωτιά, το NC750X είναι ότι πιο άνετο και εργονομικά άρτιο μπορεί να συναντήσεις κανείς στην κατηγορία. Θα έλεγα μάλιστα ότι πλησιάζει και ίσως ξεπερνάει πολλά scooter σε αυτόν τον τομέα.

Επιπλέον, η ποιότητα κατασκευής του είναι τόσο καλή που σου δίνει την εντύπωση ότι θα αντέξει για πάντα και τα πάντα. Είναι ένας ακούραστος «εργάτης» που ομορφαίνει την καθημερινότητα.

Ο κινητήρας του NC750X είναι ο γνωστός δικύλινδρος 745 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 59 ίππους στις 6.750 σ.α.λ. και 69 Nm ροπής στις 4.750 σ.α.λ. Ο ψεκασμός φέρνει την εγγύηση ποιότητας PGM-FI της Honda, ενώ το αναβαθμισμένο ηλεκτρονικό γκάζι (Throttle by Wire) προσφέρει 4 προγράμματα οδήγησης, ρυθμιζόμενο Traction Control, ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα και διαφορετικά σενάρια στο αυτόματο κιβώτιο DCT.

Μια που αναφερθήκαμε στο DCT, είναι και αυτό αναβαθμισμένο καθώς προέρχεται πλέον από το Africa Twin με νέο προγραμματισμό στις αλλαγές και καλύτερη απόκριση στις χαμηλές ταχύτητες.

Το μηχανικό σύνολο είναι ομαλό και γραμμικό σε όλο το φάσμα των στροφών. Στις χαμηλές ταχύτητες έχεις τον απόλυτο έλεγχο με την απόκριση να είναι ακριβέστατη και «μαλακή». Όταν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθμό το σύνολο επιταχύνει δυνατά τη μοτοσικλέτα και σε λογικά επίπεδα στο 90% των περιπτώσεων δεν θα σου λείψει ποτέ δύναμη ή ροπή.

Παράλληλα είναι εξαιρετικά οικονομικός με τη μέση κατανάλωση να μένει χαλαρά στα 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι με το σχετικά μικρό ρεζερβουάρ των 14 λίτρων μπορείς να έχεις αυτονομία κοντά στα 300 χιλιόμετρα.

Στο δρόμο το νέο Honda NC750X βγάζει έναν διπλό χαρακτήρα που μας άρεσε πολύ. Μέσα στην πόλη η μοτοσικλέτα είναι πραγματικός εργάτης. Ανθεκτικό, ευέλικτο και φιλικό. Είναι το τέλειο commuter που θα μεταφέρει ακούραστα τον αναβάτη παντού και σε κάθε συνθήκη με σύμμαχο το βελτιωμένο DCT αυτόματο κιβώτιο και την αυξημένη πρόσφυση σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

Ταυτόχρονα, με την ίδια άνεση θα εγκαταλείψει το κλεινόν άστυ και θα ταξιδέψει σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς δρόμους φορτωμένο και με συνεπιβάτη. Σταθερό στις μεγάλες ταχύτητες και με μεγάλες δόσεις διασκέδασης όταν βρεθείς σε διαδρομή με στροφές. Ιδιαίτερα αν είναι ομαλός στις κινήσεις σου και δεν το πιέσεις θα σε ανταμείψει με γρήγορο ρυθμό, μεγάλες κλίσεις και άφθονη πρόσφυση.

Σε αυτό έχει βοηθήσει και η αλλαγή των τροχών οι οποίοι πλέον είναι ελαφρύτεροι από αλουμίνιο και με τα εξαιρετικά ελαστικά Metzeler Tourance.

Για να επιτευχθεί αυτός ο συνδυασμός έχει επιλεγεί ένα ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι το οποίο συνεργάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι Showa μπροστά 41 χιλ. και monoshock αμορτισέρ πίσω με σύνδεση Pro-Link. Τα φρένα είναι αναβαθμισμένα με περισσότερη δύναμη χάρη στους στις νέες δαγκάνες της Nissin εμπρός με δύο δίσκους 296 χιλ. και τον έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με ABS.

Η αίσθηση στη μανέτα είναι πολύ βελτιωμένη, ενώ η δύναμη έχει αυξηθεί χωρίς να αφαιρεθεί η υπέροχη προοδευτικότητά τους. Σίγουρα τα φρένα έχουν δώσει έναν πιο ευχάριστο χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα.

Μοναδικό πράγμα που θα λέγαμε ότι ενοχλεί στο NC750X είναι η μειωμένη απόσβεση στο εμπρός μέρος όταν η μοτοσικλέτα περνάει πάνω από ανωμαλίες. Πιθανό να οφείλεται στην αυξημένη ακαμψία του πλαισίου στην περιοχή του λαιμού λόγο της σχεδόν οριζόντιας τοποθέτησης του κινητήρα.

Το αναβαθμισμένο Honda NC750X είναι ένα πραγματικό διαμάντι που δύσκολα μπορεί να κατηγοριοποιηθεί. Είναι άνετο και πρακτικό όσο ένα maxi scooter και ταυτόχρονα ικανό και διασκεδαστικό όπως ένα μεγάλο sport touring.

Καλοφτιαγμένο, μετριοπαθέστατο και πολύ αξιόπιστο θα καλύψει με άνεση κάθε καθημερινή ανάγκη μετακίνησης και ταυτόχρονα θα σε ταξιδέψει όπου θελήσεις. Μια τίμια μοτοσικλέτα στην οποία μπορείς να βασιστείς κάθε στιγμή για κάθε διαδρομή.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Honda NC750XΚινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, SOHCΚυβισμός: 745 ccΙσχύς: 59 PS / 6.750 rpmΡοπή: 69 Nm / 4.750 rpmΤροφοδοσία: Ψεκασμός PGM-FI με Throttle-By-WireΚιβώτιο: Αυτόματο DCT διπλού συμπλέκτηΑναρτήσεις: Showa εμπρός και πίσωΦρένα: 2 δίσκοι 296 χιλ. με 2πίστονες δαγκάνες Nissin εμπρός και ABSΡεζερβουάρ: 14,1 LΤροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσωΒάρος: 226 kg (γεμάτη)Τιμή: 10.200 ευρώ (9.000 ευρώ χωρίς DCT)