website analysis Χριστούγεννα: Απρόσωπη «συμπεριληπτική» φάτνη στις Βρυξέλλες – Άρπαξαν το κεφάλι από το Θείο Βρέφος – Epikairo.gr

Σκηνή της Θείας Γέννησης με χαρακτήρες που έχουν πρόσωπα με μοτίβα πάτσγουορκ εκτίθεται στην Grand Place των Βρυξελλών / REUTERS / Yves Herman

Σάλος ξέσπασε στις Βρυξέλλες από την ιδέα της δημοτικής αρχής να στηθεί μία «συμπεριληπτική» φάτνη με φιγούρες χωρίς πρόσωπα! Βάνδαλοι «αποκεφάλισαν» το Θείο Βρέφος, τροφοδοτώντας νέο γύρο αντιπαραθέσεων σε μία υπόθεση που προκαλεί ήδη ποικίλες αντιδράσεις παραμονές Χριστουγέννων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απόφαση να εγκατασταθεί αυτή η «ριζοσπαστικής» φύσης και μοντέρνας εκδοχής φάτνη στο κέντρο της εμβληματικής Grand Place των Βρυξελλών, άναψε «φωτιές» εντός και εκτός Βελγίου κι ενώ οδεύουμε προς τα Χριστούγεννα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως σημειώνει το fr.aleteia.org, στη «συμπεριληπτική» αυτή χριστουγεννιάτικη φάτνη, η Μαρία, ο Ιωσήφ και το Θείο Βρέφος εμφανίζονται χωρίς πρόσωπα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, κάποιοι άγνωστοι που προφανώς διαφωνούσαν δεν δίστασαν να βανδαλίσουν τη φιγούρα του μωρού Ιησού, αρπάζοντας το κεφάλι!

Το έργο, με τίτλο «Les Etoffes de la Nativite», αποτελεί μία ημιδιαφανή σύνθεση από ανακυκλωμένα υφάσματα, σχεδιασμένη από την αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων, Victoria-Maria Geyer. Σύμφωνα με την ίδια και την ομάδα της, οι άμορφες φιγούρες προορίζονται να λειτουργήσουν συμπεριληπτικά, ώστε «ο καθένας να μπορεί να δει κάτι από τον εαυτό του».

Η χριστουγεννιάτικη φάτνη των Βρυξελλών με τη Θεία Οικογένεια / REUTERS / Φωτογραφία Yves Herman

Ωστόσο, αντί για αποδοχή, το αποτέλεσμα θεωρήθηκε «προσβολή», με χρήστες των social media να σχολιάζουν ότι η μορφή της Παναγίας μοιάζει με γυναίκα μουσουλμανικής παράδοσης, ενώ άλλοι κατηγόρησαν τον δήμο της βελγικής πρωτεύουσας ότι υποβαθμίζει ένα από τα σημαντικότερα χριστιανικά σύμβολα.

On touche le fond… et on continue de creuser. https://t.co/CdC0H1O4sr
— Thomas Meunier (@ThomMills) November 27, 2025

Ο γερουσιαστής Georges-Louis Bouchez παρομοίασε τις φιγούρες με «ζόμπι στους σταθμούς του μετρό», ενώ ο διεθνής Βέλγος ποδοσφαιριστής Thomas Meunier σχολίασε στο X (πρώην Twitter) ότι «αγγίζουμε τον πάτο… και συνεχίζουμε να σκάβουμε».