Είναι οφθαλμοφανές ότι οι υποδομές στη Χαλκιδική δέχονται ολοένα και μεγαλύτερη πίεση. Κάθε καλοκαίρι τα πράγματα φαίνεται να χειροτερεύουν και, παρά τις προσπάθειες των αυτοδιοικητικών, η τεράστια πίεση στις υποδομές από τις εκατοντάδες χιλιάδες τουριστών που παραθερίζουν στον νομό δυσχεραίνει ολοένα και περισσότερο την κατάσταση.
Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι τέσσερις από τους πέντε δήμους του νομού (Νέας Προποντίδας, Κασσάνδρας, Πολυγύρου και Σιθωνίας) έχουν κηρυχτεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω λειψυδρίας με τον δήμο Αριστοτέλη να είναι ο μοναδικός, ο οποίος για την ώρα φαίνεται να τη γλυτώνει, ενώ έντονες κακοκαιρίες που είχαν πλήξει την περιοχή άφησαν πίσω τους καταστροφές σε σημαντικές υποδομές, με τους κατοίκους να μοιάζουν πια αγανακτισμένοι.
Διαβάστε επίσης: Αντιμέτωπη και φέτος με τη λειψυδρία η Χαλκιδική – Πού οφείλεται το μαρτύριο της σταγόνας
Κάποιες από αυτές βρίσκονται στον δήμο Σιθωνίας όπου κατοικούν μόνιμα 12.000 πολίτες, αλλά το καλοκαίρι ο αριθμός εκτοξεύεται ακόμη και στις 400.000! Έλλειψη νερού, τόνοι από σκουπίδια, σοβαρές ζημιές σε βασικές υποδομές από ακραία καιρικά φαινόμενα, χρόνια προβλήματα, οικονομική ασφυξία, λάθη και φυσικά το περιβόητο σκάνδαλο με τις μίζες στην Πολεοδομία, το οποίο παρέλυσε τις τεχνικές υπηρεσίες του δήμου, αποτελούν τους (πολλούς) πονοκεφάλους της διοίκησης Μαλλίνη.
Αποκατάσταση ΧΑΔΑ Νικήτης και κυκλοφοριακή ανάσα στην περιοχή
Η πιο πρόσφατη εξέλιξη στην ανάπτυξη των υποδομών της Σιθωνίας αφορά στον Χώρο Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων (ΧΑΔΑ) της Νικήτης, όπου το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε τη σύμβαση αποκατάστασης. Το έργο προϋπολογισμού 1,2 εκατ. ευρώ σηματοδοτεί την οριστική αντιμετώπιση ενός χρόνιου περιβαλλοντικού προβλήματος, το οποίο ταλανίζει την περιοχή από το 2013. Σιγά-σιγά, λοιπόν, φαίνεται ότι περιοχές της Σιθωνίας θα πάψουν να θάβουν τα σκουπίδια τους και τα υπέρογκα πρόστιμα από την ΕΕ θα περιοριστούν. «Επιτέλους, θα ξεκινήσουμε», αναφέρει ο δήμαρχος και, όπως λέει, «θα ενισχυθεί η δημόσια υγεία και το φυσικό περιβάλλον, καθώς θα τερματιστεί επιτέλους μία χρόνια πηγή ρύπανσης».
Την ίδια ώρα, ένα από τα μεγαλύτερα αγκάθια για τον δήμο Σιθωνίας παραμένει το κυκλοφοριακό πρόβλημα στη Νικήτη -ένας οδικός εφιάλτης κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. «Ολοκληρώσαμε τη μελέτη, μια μελέτη-φάντασμα σε λόγια και χαρτιά, και καταθέσαμε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Απαντήσαμε στις ενστάσεις της ΔΥΠΕΧΩ και σύντομα θα υποβάλλουμε ένα ώριμο έργο ώστε να κατασκευαστούν οι τέσσερις κόμβοι οι οποίοι, σύμφωνα με τις συγκοινωνιακές μετρήσεις, θα μειώσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση έως και κατά 60%», δηλώνει ο δήμαρχος και το έργο αναμένεται να ξεκινήσει ακόμη και μέσα στο 2025. Σημειώνεται ότι οι νέοι δρόμοι θα διαθέτουν -επιτέλους- υποδομές για ΑμεΑ, αναπλάσεις στα πεζοδρόμια και κατασκευή πεζογεφυρών.
Νέος Μαρμαράς: Προβλήτα, λιμάνι και ανακαινισμένο σχολείο
Ο Νέος Μαρμαράς είναι ένα από τα πιο όμορφα μέρη της Σιθωνίας και κάθε χρόνο προσελκύει χιλιάδες τουρίστες, πολλοί εκ των οποίων υψηλού εισοδήματος. Ωστόσο, οι υποδομές της περιοχής βιώνουν τη δική τους κρίση μετά από τις σφοδρές κακοκαιρίες των προηγούμενων ετών και η αποκατάστασή τους αποτελεί στοίχημα για τη διοίκηση του κ. Μαλλίνη. Έτσι, η κεντρική προβλήτα η οποία είχε υποστεί σοβαρές ζημιές από την κακοκαιρία του 2022 (!) μπαίνει πια σε φάση αποκατάστασης μετά από μια μακρά διαδικασία, η οποία εντάθηκε από προσφυγές τρίτων, με τον δήμο Σιθωνίας να δικαιώνεται τελικά στο Εφετείο. «Το έργο της αποκατάστασης της προβλήτας θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο», λέει ο δήμαρχος, σημειώνοντας πως αυτό αποτελούσε και μια δική του δέσμευση.
Στο ίδιο παραθαλάσσιο μέτωπο, επανεντάχθηκε σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα το έργο του λιμανιού, που ταλαιπωρείται εδώ και χρόνια. «Λάθος χειρισμοί των προηγούμενων διοικήσεων μας οδήγησαν στο σήμερα όπου το έργο απεντάχθηκε από όλα τα χρηματοδοτικά προγράμματα λόγω των καθυστερήσεων υλοποίησης, αφού ο ανάδοχος δεν είχε πάρει ποτέ την προκαταβολή του. Έτσι, το λιμάνι του Μαρμαρά έγινε μία… καυτή πατάτα για εμάς. Πλέον, ο ανάδοχος πήρε την προκαταβολή και μετά από αρκετή δουλειά η μελέτη τροποποιήθηκε, αφού το έργο δεν ήταν πια βιώσιμο και οι τιμές υλοποίησής του αναθεωρήθηκαν προς τα επάνω. Τώρα θα πάμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο με τη νέα μελέτη, ώστε να ζητήσουμε 50% μεγαλύτερη χρηματοδότηση και να αρχίσει επιτέλους το έργο», τονίζει ο κ. Μαλλίνης.
Παράλληλα, νέα όψη αναμένεται να αποκτήσει το Δημοτικό Σχολείο Νέου Μαρμαρά με χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» και δωρεές της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, μέσω των «Κτιριακών Υποδομών Α.Ε.». Έτσι, σύμφωνα με τον δήμαρχο, στην αρχή της σχολικής χρονιάς αναμένεται να ανακατασκευαστούν οι τουαλέτες, η προσβασιμότητα για ΑμεΑ, θα εγκατασταθεί ηλεκτρικό ασανσέρ, θα επισκευαστούν οι φθορές στους τοίχους και θα αλλάξει η αυλή του σχολείου.
Νέο κλειστό γυμναστήριο στη Συκιά – Τα προβλήματα για την αποκατάσταση της γέφυρας
Στο κομμάτι του αθλητισμού, ο δήμος Σιθωνίας εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» με στόχο την ανέγερση κλειστού γυμναστηρίου στη Συκιά, μαζί με αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για το Δημοτικό Σχολείο. «Παρά τα αρχικά προβλήματα με το ιδιοκτησιακό καθεστώς, ο φάκελος οδεύει πλέον στο υπουργείο Αθλητισμού για έκδοση οικοδομικής άδειας ώστε να συνεχιστεί η διαδικασία», υπογραμμίζει ο κ. Μαλλίνης, ενώ τονίζει πως «χρειαζόμαστε άμεσα χρηματοδότηση για τη νέα γέφυρα στην Τορώνη, αφού η παλιά γκρεμίστηκε από τις κακοκαιρίες. Η γέφυρα Μπέιλι, μέσω της οποίας μετακινούνται οι κάτοικοι, δεν αποτελεί μόνιμη λύση και πρέπει να φτιάξουμε ξανά τη γκρεμισμένη γέφυρα».
