Να πούμε ότι οι μαθητές έφθασαν στο χώρο της εκδήλωσης 30 λεπτά πριν την άφιξη του υπουργού και εισήλθαν στον αύλιο χώρο του Κέντρου Υγείας από την αντίθετη πλευρά που ήταν παραταγμένοι οι διαμαρτυρόμενοι αγρότες και κάτοικοι της περιοχής. Εισήλθαν στο χώρο συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς και την διευθύντρια της σχολικής μονάδας.
Σε απόσταση 30 μέτρων από την είσοδο του ΚΥ ήταν παρατεταγμένες ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις των ΜΑΤ με πλήρη εξάρτηση (δακρυγόνα και πιστόλια ψεκασμού αερίων) προκειμένου να αντιμετωπίσουν τους διαμαρτυρόμενους εάν επιχειρούσαν να προχωρήσουν προς το χώρο της εκδήλωσης. Ο διαμαρτυρόμενοι που ήταν αγρότες με τα αμπελουργικά τους τρακτέρ και κάποιο άλλοι πολίτες δεν ξεπερνούσαν τα 40- 50 άτομα, ανάμεσά τους διέκρινα οικογένειες με παιδιά.
Όταν οι διαδηλωτές αντιλήφθηκαν ότι οι μαθητές του Μουσικού σχολείου ήρθαν να πουν τα κάλαντα στον υπουργό, άρχισαν να διαμαρτύρονται με σφοδρότητα και να αναφέρονται ονομαστικά στην διευθύντρια του σχολείου ότι δεν ενημέρωσε ότι τα παιδιά τους θα συμμετείχαν σε μια τέτοια φιέστα. Να πούμε ότι ορισμένοι αναγνώρισαν τα παιδιά τους και συγγενικά τους πρόσωπα τα οποία φώναζαν με τα μικρά τους ονόματα και τους καλούσαν να αποχωρήσουν από την εκδήλωση.
Την στιγμή εκείνη δύο τρείς μαθητές όταν αντιλήφθηκαν τι ακριβώς συμβαίνει άρχισαν να διαμαρτύρονται στην διευθύντρια του σχολείου λέγοντας ότι «δεν μπορούμε να συμμετέχουμε σε μια τέτοια εκδήλωση και θα αποχωρήσουμε». Αυτό όπως αντιλήφθηκα έγινα τουλάχιστον δύο φορές ενώ η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός απάντησε ότι «εμείς είμαστε εδώ για να κάνουμε τη δουλειά μας να πούμε τα τραγούδια που έχουμε προγραμματίσει και να αποχωρήσουμε, δεν είμαστε εδώ γιατί θέλουμε να εμπλακούμε ή εμπλεκόμαστε σε ζητήματα που έχουν να κάνουν με διεκδικήσεις». Όσο περνούσε η ώρα μεγάλωναν οι διαμαρτυρίες των συγκεντρωμένων για την παρουσία των παιδιών τους στην συγκριμένη εκδήλωση με αποτέλεσμα κάποιοι μαθητές να αρχίσουν να αποχωρούν από την εκδήλωση. Στην αρχή ήταν ένα με δυο παιδιά, αλλά στην συνέχεια ο αριθμός μεγάλωσε για να ακολουθήσει τελικά όλο το σχολείο.
Την ώρα της αποχώρησης των μαθητών υπήρξαν χειροκροτήματα και επευφημίες από τους συγκεντρωμένους στο πρόσωπο τους για την πράξη τους. Στο τέλος έμειναν μόνο οι εκπαιδευτικοί του σχολείου οι οποίοι μετά από μια σύντομη δήλωση τους στην υπεύθυνη του Κέντρου Υγείας αποχώρησαν και αυτοί από τον χώρο της εκδήλωσης.
Ρώτησα την συγκεκριμένη εκπαιδευτικό με ποιανού πρωτοβουλία η εντολή βρέθηκαν στο χώρο των εγκαινίων του Κέντρου Υγείας, δηλαδή εάν ήταν με πρωτοβουλία του σχολείου η της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μου απάντησε ότι με απόφαση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Εδώ όμως γεννούνται διάφορα ζητήματα που αφορούν την ευθύνη των εκπαιδευτικών του σχολείου και φυσικά των προϊσταμένων τους σε ζητήματα ασφαλείας των μαθητών τους.
Από την στιγμή που έφθασαν στο σημείο κι είδαν ότι η περιοχή αστυνομοκρατείται με δυνάμεις των ΜΑΤ παραταγμένες έτοιμες να κάνουν χρήση χημικών κι άλλων μέσων γιατί δεν πήραν τα παιδιά του σχολείου και να αποχωρήσουν;
Η απόσταση του αύλιου χώρου της εκδήλωσης με τους συγκεντρωμένους αγρότες και τους αστυνομικούς των ΜΑΤ δεν ήταν πάνω από 30 μέτρα. Γιατί επέμεναν να παραμείνουν στο σημείο ακόμη κι όταν ορισμένοι μαθητές τους- οι μεγαλύτεροι σε ηλικία -διαμαρτύρονταν και δήλωναν ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν σε μια τέτοια εκδήλωση και με αυτό το κλίμα;
Ο διευθυντής του σχολείου δεν είναι υποχρεωμένος να δεχθεί εντέλλεσθαι από την Δευτεροβάθμια εάν ο σύλλογος των καθηγητών έχει διαφορετική γνώμη. Για παράδειγμα τρείς ημέρες πριν την εκδήλωση υπήρχαν ανακοινώσεις σε όλα τα ΜΜΕ της περιοχής, όπως των αγροτών του Μπλόκου Φιλώτα και άλλων φορέων του Αμυνταίου, για συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το χώρο των εγκαινίων του Κέντρου Υγείας. Από αυτό και μόνο το γεγονός θα μπορούσαν να ακυρώσουν την συμμετοχή του σχολείου μπροστά στον κίνδυνο τα παιδιά να βρεθούν σε εστία επεισοδίων. Εν τω μεταξύ μιλάμε για ένα σχολείο που πολλά παιδιά είναι τέκνα αγροτών από τις γύρω περιοχές του Αμυνταίου όπου οι γονείς τους δίνουν τον δικό του αγώνα στα μπλόκα. Γιατί δεν έλαβαν υπόψιν αυτή την κατάσταση, ώστε να μην δοκιμάσουν την ψυχική αντοχή των μαθητών τους, δηλώνοντας ότι δεν μπορούν να συμμετέχουν σε μια τέτοια εκδήλωση;
Είναι σωστό τα παιδιά του Μουσικού η Καλλιτεχνικού σχολείου η οιανδήποτε σχολείου να συμμετέχουν ως διακοσμητικό ντεκόρ σε επισκέψεις κυβερνητικών στελεχών που για λόγους προβολής και δημοσιότητας της εικόνας τους διοργανώνονται και φροντίζονται με κάθε λεπτομέρεια από τους συνεργάτες τους;
Κι εάν τα σχολεία συμμετέχουν ως ντεκόρ σε επισκέψεις κυβερνητικών γιατί να μην συμμετέχουν και στις επισκέψεις του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης η των άλλων Κοινοβουλευτικών κομμάτων μιας και τα κόμματα είναι μέρος του πυλώνα της κοινοβουλευτικής μας δημοκρατίας;
Θεωρώ λοιπόν ότι εδώ πρέπει να μπει μια κόκκινη γραμμή. Τα σχολεία δεν μπορούν να χρησιμοποιούνται για καμία εκδήλωση κυβερνητικών ή άλλων πολιτικών αξιωματούχων οι οποίοι έρχονται να επισκεφθούν την περιοχή για χ η ψ λόγους. Είναι διαφορετικό εάν κάποιοι εξ αυτών επισκεφθούν τη σχολική μονάδα όπου στο πλαίσιο της φιλοξενίας οι μαθητές θα μπορούσαν να παρουσιάσουν μέρος της εργασίας η της δουλειάς τους.
Ας ελπίσουμε ότι οι απαντήσεις θα δοθούν όχι σε μας αλλά στους γονείς των παιδιών του σχολείου από όσους έχουν την ευθύνη για αυτήν την κατάσταση που δημιουργήθηκε.
