Ο πρόεδρος της Toyota υποστηρίζει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι αυτοσκοπός και ότι υπάρχουν πολλές ακόμα λύσεις.

Ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota και υπέρμαχος της στρατηγικής πολλαπλών τεχνολογιών κίνησης, επανέρχεται στη δημόσια συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση, αμφισβητώντας το κατά πόσο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πράγματι η πιο «καθαρή» λύση.

Παρότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφονται σε αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, η Toyota εμμένει στην υβριδική τεχνολογία, ενισχύοντας παράλληλα το χαρτοφυλάκιό της με plug-in υβριδικά, κυψέλες υδρογόνου και συνθετικά καύσιμα.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Toyoda υπογράμμισε ότι ο στόχος της Toyota δεν είναι η προσκόλληση σε μια τεχνολογία, αλλά η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Επικαλέστηκε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία τα 27 εκατομμύρια υβριδικά που έχει πουλήσει η Toyota ισοδυναμούν περιβαλλοντικά με 9 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Όμως, αν αυτά τα 9 εκατομμύρια ηλεκτρικά είχαν παραχθεί και κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία -όπου η ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται κυρίως από θερμικά εργοστάσια- οι εκπομπές άνθρακα θα είχαν αυξηθεί.

Ο Toyoda προειδοποιεί επίσης ότι μια βίαιη στροφή προς την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο έως και 5,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ιαπωνία.

Ενώ η Toyota δέχεται κριτική για αργούς ρυθμούς στην ανάπτυξη ηλεκτρικών, ο πρόεδρός της υπενθυμίζει ότι η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στη βιωσιμότητα, όχι στη μόδα.