Ο επικεφαλής της Jaguar παραδέχεται ότι η ριζική στροφή της μάρκας δεν εξηγήθηκε σωστά, ενώ αποκαλύπτει λεπτομέρειες για το πρώτο ηλεκτρικό GT της νέας εποχής.
Η Jaguar ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα και, όπως παραδέχεται ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Rawdon Glover, το κοινό δεν ήταν απόλυτα προετοιμασμένο για το μέγεθος της αλλαγής. Με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της «νέας Jaguar» να πλησιάζει στην παραγωγή, ο Βρετανός μάνατζερ ρίχνει φως στη στρατηγική επανεκκίνησης της ιστορικής φίρμας.
Το νέο μοντέλο –ένα ηλεκτρικό GT άνω των 1.000 ίππων– βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο εξέλιξης. Ήδη έχουν κατασκευαστεί περίπου 150 πρωτότυπα, τα οποία χρησιμοποιούνται για δοκιμές αεροδυναμικής, ασφάλειας και οδικής συμπεριφοράς. Η επίσημη αποκάλυψη του αυτοκινήτου έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2026, με τις πρώτες παραδόσεις να ακολουθούν προς το τέλος της χρονιάς.
Σύμφωνα με τον Glover, το ζητούμενο δεν ήταν ένα ακραίο sportscar, αλλά ένα αυθεντικό Jaguar GT: άνετο σε υψηλές ταχύτητες, εκλεπτυσμένο, με άφθονη ισχύ σε απόθεμα και χαρακτήρα που παραμένει οδηγικά συναρπαστικός. «Ξαναδιαβάσαμε την ιστορία μας για να βρούμε τι έκανε τα μεγάλα Jaguar ξεχωριστά», σημειώνει χαρακτηριστικά στο Autocar.
Σε επίπεδο τιμολόγησης, η νέα Jaguar τοποθετείται σκόπιμα ανάμεσα στα premium και τα ultra-luxury μοντέλα. Η βασική τιμή αναμένεται γύρω στις 120.000 λίρες, ωστόσο οι κορυφαίες εκδόσεις με υψηλή ισχύ και εκτεταμένες επιλογές εξατομίκευσης μπορούν να ξεπεράσουν τις 150.000 λίρες.
Ιδιαίτερη σημασία δίνεται και στην εμπορική δομή. Η Jaguar θα περιορίσει δραστικά το δίκτυο αντιπροσώπων της, διατηρώντας περίπου το 20% των σημερινών σημείων πώλησης, ώστε να υποστηρίξει καλύτερα τον χαμηλότερο όγκο παραγωγής και το πιο αποκλειστικό προφίλ της μάρκας.
Όπως παραδέχεται ο ίδιος, το βασικό λάθος μέχρι σήμερα ήταν η επικοινωνία: «Δεν αφιερώσαμε αρκετό χρόνο για να εξηγήσουμε γιατί η Jaguar έπρεπε να αλλάξει. Όταν το εξηγείς καθαρά, ο κόσμος το καταλαβαίνει». Και αυτή ακριβώς η εξήγηση φαίνεται πως θα συνοδεύσει τη Jaguar στη νέα, αμιγώς ηλεκτρική της εποχή.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Oι Έλληνες αγοράζουν υβριδικά και γυρίζουν την πλάτη στο diesel
Oδηγούμε το νέο Zeekr 007GT στην Κίνα
5 κλασικές καλλονές με κινητήρες-έργα τέχνης
