Τα αυτοκίνητα ράλι επόμενης γενιάς αν και χάνουν πάνω από 100 ίππους, μειώνουν το κόστος για τις ομάδες και έχουν εντυπωσιακό σχεδιασμό.
Η ευελιξία είναι ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό των κανονισμών WRC27
», δήλωσε ο αναπληρωτής πρόεδρος της FIA για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό,
Οι νέες πρωτότυπες μηχανές Rally1 που έχουμε κυκλοφορήσει έχουν σχεδιαστεί με βάση αυτές τις προδιαγραφές, δείχνοντας πώς αυτή η ευελιξία μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη. Αναδεικνύουν, για πρώτη φορά, το εύρος των τεχνικών λύσεων και των πρωτότυπων μηχανών που μπορούν να αναπτυχθούν στο πλαίσιο, ενώ παράλληλα πληρούν τις απαιτήσεις του κορυφαίου πρωταθλήματος Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι οδεύει σε αχαρτογράφητα… εδάφη για το 2027, με μια σαρωτική αναθεώρηση των κανόνων που θα επαναπροσδιορίσει την εμφάνιση και την απόδοσή των αγωνιστικών της κατηγορίας Rally 1.
Αναμένεται να είναι λιγότερο ακριβά, λιγότερο ισχυρά και οπτικά πιο περιορισμένα όσον αφορά sτην αεροδυναμική τους επεξεργασία. Τρεις αρχικές μελέτες σχεδιασμού έχουν δημοσιευτεί και μας δίνουν μία πρώτη γεύση των αλλαγών. Είναι σαφές ότι οι σχεδιαστές της FIA εμπνεύστηκαν από μοντέλα δρόμου όπως τα Audi RS3 , Subaru WRX και Porsche Macan EV.
Δεν θα ήταν υπερβολή εάν γράφαμε ότι τα νέα αγωνιστικά μοιάζουν βγαλμένα από κάποιο γκαράζ του… GTA! Πίσω στον πραγματικό κόσμο, τώρα, τα νέα αγωνιστικά θα έχουν καινούργιο πλαίσιο ασφαλείας, ακόμη ισχυρότερα από εκείνο στα τρέχοντα αυτοκίνητα του πρωταθλήματος.
Τα αεροδυναμικά στοιχεία έχουν μειωθεί αισθητά. Σε σύγκριση με τα σημερινά αυτοκίνητα, τα πίσω φτερά σε αυτά τα πρωτότυπα σχέδια είναι σημαντικά μικρότερα και υπάρχει έντονη απουσία ακραίων χαρακτηριστικών κάθετης δύναμης σε άλλα σημεία του αμαξώματος.
Ένα από τα αυτοκίνητα, με προβολείς εμπνευσμένους από το RS3, έχει το σχήμα ενός κομψού sedan, ενώ το μοντέλο εμπνευσμένο από τη Macan μοιάζει περισσότερο με ένα χαμηλωμένο crossover με νότες από την πλήρως ηλεκτρική Taycan.
Όλα τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα : έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λίτρων, ο οποίος πλέον περιορίζεται σε περίπου 290 ίππους. Αυτή είναι μια μείωση άνω των 100 ίππων σε σύγκριση με τις σημερινές μηχανές Rally1.
Θα μοιράζονται επίσης ένα στάνταρ κιβώτιο πέντε ταχυτήτων και διάταξη τετρακίνησης, σε συνδυασμό με ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης θα μεταφερθούν από την τρέχουσα κατηγορία Rally2, δημιουργώντας μια πιο ενοποιημένη τεχνική βάση σε όλες τις κατηγορίες
Οι κανονισμοί δεν απαιτούν πλέον οι συμμετοχές στο Rally 1 να βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής. Αντίθετα, ορίζουν έναν όγκο αναφοράς που θέτει τα όρια για τα εξωτερικά πάνελ αμαξώματος. Αυτό ανοίγει πολύ μεγαλύτερη δημιουργική ελευθερία στους κατασκευαστές να πειραματιστούν με τις αναλογίες και το στυλ.
Ωστόσο μια από τις σημαντικότερες αλλαγές έχει να κάνει με το κόστος των νέων αγωνιστικών. Στις προδιαγραφές ασφάλτου, κάθε αυτοκίνητο θα έχει ανώτατο όριο τα 345.000 ευρώ, μείωση άνω του 50% σε σύγκριση με το κόστος των τρεχόντων αυτοκινήτων Rally 1. Για το 2027, αυτές οι ανασχεδιασμένες συμμετοχές θα ανταγωνιστούν παράλληλα με τα υπάρχοντα μοντέλα Rally2 στο κορυφαίο επίπεδο του WRC.
