Μια θεαματική διαφήμιση της Toyota για το GR Yaris αποσύρθηκε από την αυστραλιανή τηλεόραση, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις.
Αντιμέτωπη με τους αυστηρούς κανόνες διαφημιστικής δεοντολογίας της Αυστραλίας βρέθηκε για ακόμη μία φορά η Toyota, μετά την απόφαση των ρυθμιστικών αρχών να αποσύρουν τηλεοπτικό σποτ για το GR Yaris. Το διαφημιστικό κρίθηκε ότι παραβιάζει τον κώδικα της Ομοσπονδιακής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανίας (FCAI), καθώς απεικονίζει οδηγική συμπεριφορά που, αν εκδηλωνόταν σε δημόσιους δρόμους, θα ήταν παράνομη.
Στο επίμαχο βίντεο, το GR Yaris πρωταγωνιστεί σε ένα σκηνοθετημένο, σχεδόν κινηματογραφικό σενάριο: ο οδηγός, με πλήρη αγωνιστικό εξοπλισμό, σταματά σε ένα φανταστικό drive-through στην αυστραλιανή ενδοχώρα και στη συνέχεια κινείται με έντονο ρυθμό σε χωμάτινες και βρεγμένες ασφάλτινες επιφάνειες. Άλματα, πλαγιολισθήσεις και στιγμές έντονης δυναμικής οδήγησης συνθέτουν το σκηνικό.
Αυτό ακριβώς το στοιχείο ήταν που προκάλεσε την αντίδραση των Αρχών. Μετά από σχετική καταγγελία, κρίθηκε ότι το περιεχόμενο της διαφήμισης ενθαρρύνει επικίνδυνη οδήγηση, ακόμη κι αν παρουσιάζεται μέσα από ένα στιλιζαρισμένο και μη ρεαλιστικό πλαίσιο.
Η Toyota αντέτεινε ότι το σποτ είναι εμπνευσμένο από τον κόσμο των ράλλυ και τη μακρά αγωνιστική παράδοση της Gazoo Racing, τονίζοντας πως τα γυρίσματα έγιναν από επαγγελματίες οδηγούς, σε ελεγχόμενο περιβάλλον και σε κλειστούς δρόμους. Παρά τα επιχειρήματα αυτά, οι ρυθμιστικές αρχές ζήτησαν την άμεση απόσυρση της διαφήμισης από την τηλεοπτική προβολή.
Σε επίσημη δήλωσή της, η Toyota Australia ανέφερε ότι αποδέχεται την απόφαση και έχει ήδη διακόψει την προβολή του συγκεκριμένου σποτ, προχωρώντας στις απαραίτητες αλλαγές.
Δεν είναι, πάντως, η πρώτη φορά που το GR Yaris έρχεται αντιμέτωπο με τους αυστραλιανούς κανονισμούς. Το 2021, άλλο διαφημιστικό του μοντέλου είχε επίσης απαγορευτεί, ακόμη και για στιγμιαίο σπινάρισμα τροχών. Το περιστατικό υπογραμμίζει πόσο λεπτή έχει γίνει η ισορροπία ανάμεσα στην προβολή των επιδόσεων και στη συμμόρφωση με τους ολοένα αυστηρότερους κανόνες διαφήμισης των σπορ αυτοκινήτων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Γιατί οι Γερμανοί προτιμούν τα plug-in υβριδικά;
Νέα Υόρκη: Απέδωσε το μέτρο πληρωμής για είσοδο στο κέντρο της
Ford και Renault ενώνουν δυνάμεις για να ανακόψουν την κινεζική επέλαση
