Πρωθύστερο. Το Hyundai Inster Cross δείχνει πώς πρέπει να είναι ένα ηλεκτρικό όχημα πόλης. Μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και ένα αμυδρό χαμόγελο. Α! κι έναν ελαφρύ μώλωπα στον αγκώνα.
18 Δεκεμβρίου, 2025 8:00 Κείμενο: Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης, Φωτ.: Χρήστος Καραγιωργάκης.
Οι ημέρες συνύπαρξής μας με το Inster Cross επιβεβαίωσαν ό,τι γνωρίζουμε για τη Hyundai. Με την τροπή που έχουν πάρει τα δεδομένα στην ευρωπαϊκή και στην ελληνική αγορά, λόγω της αθρόας παρουσίας των κινεζικών εταιρειών και μοντέλων, έχουμε «ξεχάσει» τα χαρακτηριστικά των άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Ωστόσο, αυτοκίνητα όπως το αμιγώς ηλεκτρικό Inster Cross έρχονται να μας «ταρακουνήσουν» και μας επαναφέρουν στην αυτοκινητική τάξη. Με το ενδιαφέρον να έχει στραφεί στα κινεζικά μοντέλα -αναμενόμενο, γαρ- το αυτοκίνητο πόλης της Hyundai επαναφέρει την ισορροπία.
Είναι σαν να σου συνέβη κάτι απρόσμενο το οποίο σε επανέφερε στη «μεγάλη εικόνα» (sic). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αυτή (σημ.: εικόνα) έχει τη μορφή τού Inster Cross.
Γιατί Cross;Όπως καταλαβαίνουμε από την ονομασία -και όπως βλέπουμε στις φωτογραφίες- πρόκειται για την crossover έκδοση του Inster. Βεβαίως, αυτή δεν έχει ουσιαστικές διαφοροποιήσεις από την απλή οι οποίες να την κάνουν να ποικίλλει πραγματικά.
Για παράδειγμα, το ωφέλιμο ύψος του οχήματος από το έδαφος είναι ταυτόσημο και στις δύο εκδόσεις του μοντέλου και φτάνει τα 153 χλστμ. Τότε, γιατί να προτιμήσει κάποιος το Inster Cross;
Η απάντηση αφορά στα στοιχεία τού αμαξώματός και του εξοπλισμού του. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια εξοπλιστική εκδοχή -την κορυφαία από όσες προσφέρονται- και όχι για μια επιπλέον, αυτόνομη έκδοση του Inster.
Οι άνθρωποι της Hyundai φρόντισαν να το κάνουν να είναι πιο ελκυστικό αισθητικά. Έτσι, εξωτερικά, δείχνει ως ένα όχημα που ταιριάζει καλύτερα στην ιδέα και στην πραγματοποίηση μιας εκδρομής προς τη φύση, π.χ.
Συγκεκριμένα οι προφυλακτήρες του είναι διαφορετικοί, το κάνουν να δείχνει πιο δυναμικό και αυξάνουν το συνολικό μήκος τού Inster Cross κατά 20 χλστμ.(λόγω διαμόρφωσής τους) σε σχέση με αυτό του Inster.
Για παράδειγμα, στο τελευταίο ο εμπρός είναι εξάγωνος, ενώ στο Inster Cross παραλληλόγραμμος. Εκτείνεται ψηλότερα στη μάσκα και εφάπτεται στα ευμεγέθη, χαρακτηριστικά κυκλικά LED φώτα ημέρας.
Το ίδιο ισχύει και στο πίσω μέρος όπου η αλλαγή στο σχήμα τού εκεί προφυλακτήρα είναι ίδια. Επίσης, στο Inster Cross τα κυκλικά φώτα που υπάρχουν σε αυτόν τονίζονται περισσότερο, συγκριτικά.
Να σημειώσουμε ότι οι προφυλακτήρες του είναι διαμορφωμένοι στην άκρη τους με τέτοιο τρόπο που να παραπέμπουν σε (πλαστικές) προστατευτικές ποδιές.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του περιλαμβάνονται αποκλειστικής σχεδίασης αλουμινένιοι τροχοί 17 ιντσών (με ελαστικά διάστασης 205/45 R17), πλαστικά προστατευτικά στα μαρσπιέ και μπάρες οροφής.
Προαιρετικά, προσφέρεται βάση-καλάθι η οποία προσαρμόζεται σε αυτές και αυξάνει την ικανότητα μεταφοράς αποσκευών ή ογκωδών αντικειμένων.
Επίσης, ένα ακόμη στοιχείο που διαφοροποιεί το Inster Cross είναι το χρώμα αμαξώματος «Amazonas green matte».
Στο εσωτερικό του, διατίθεται υφασμάτινη επένδυση γκρι χρώματος η οποία συνδυάζεται με κίτρινες ραφές, ενώ στο ταμπλό του και την κονσόλα υπάρχουν κίτρινα στοιχεία τα οποία δίνουν έναν διαφορετικό τόνο στο εσωτερικό και διασπούν τη χρωματική μονοτονία.
Επιπλέον, στο Inster Cross, το πατρόν τής επένδυσης στα καθίσματα είναι ανάγλυφο καρό το οποίο, επίσης, αποτελεί στοιχείο ιδιοτυπίας της έκδοσης.
Δομικά στοιχείαΤο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα «Kappa 1» («K1») που έχει δημιουργήσει ο Όμιλος Hyundai για τα οχήματά του στις μικρές κατηγορίες. Αυτή έχει χρησιμοποιηθεί και στο Casper, ένα μοντέλο το οποίο διαθέτει βενζινοκινητήρα και προορίζεται κυρίως για την αγορά τής Νότιας Κορέας.
Το Inster -όπως και το Inster Cross- μπορούμε να πούμε ότι είναι η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Casper. Όμως, εάν μείνουμε μόνο σε αυτή την παραδοχή το αδικούμε.
Η πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί σε αυτό είναι μια επιμηκυσμένη εκδοχή της «K1» που υπάρχει στο Casper. Έτσι, το Inster Cross είναι κατά 250 χλστμ. μακρύτερο σε μήκος και το μεταξόνιό του κατά 180 χλστμ. πιο μακρύ, συγκριτικά. Το πλάτος και το ύψος του αμαξώματος είναι σχεδόν ίδια.
Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι το Inster Cross είναι ένα διαφορετικό όχημα σε ό,τι αφορά στον ωφέλιμο χώρο στο εσωτερικό του.
Η μπαταρία του, στη μεγαλύτερη εκδοχή της, έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 49 kWh και πραγματική περίπου 46 kWh. Είναι τύπου νικελίου κοβαλτίου μαγγανίου (NMC) και η μέση τυποποιημένη αυτονομία φτάνει τα 360 χλμ. (κατά «WLTP»), σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Hyundai.
Ο ενσωματωμένος στο όχημα φορτιστής είναι ισχύος 11 kW, ενώ μπορεί να φορτίσει σε παροχή σταθερού ρεύματος (DC) έως 120 kW, με μέγιστη πραγματική ισχύ 85,3 kW. Στην τελευταία περίπτωση, χρειάζεται μισή ώρα για το 10%-80%.
Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο. Στο πίσω μέρος υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας και αντιστρεπτική ράβδος.
Στο εσωτερικό τουΥπάρχει ένα… παράδοξο στο Inster Cross. Εξωτερικά, το αυτοκίνητο δεν γίνεται να το προσδιορίσεις ως ένα μοντέλο της mini κατηγορίας -καθώς είναι μεγαλύτερο των οχημάτων αυτής- αλλά ούτε και supermini, αφού είναι μικρότερο των αυτοκινήτων που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία.
Καταλήγεις να το χαρακτηρίσεις με τη γενικόλογη προσέγγιση «crossover» και το προσεγγίζεις για να εισέλθεις. Ανοίγεις την πόρτα και διαπιστώνεις ότι αυτό γίνεται σε γωνία η οποία είναι σχεδόν 90 μοίρες. Θετικό, αναμφισβήτητα.
Κάθεσαι στη θέση του οδηγού και κλείνεις την πόρτα. Αμέσως καταλαβαίνεις ότι το κάθισμα είναι σχετικά σφιχτό σε αίσθηση και το σώμα σου βολεύεται εύκολα σε αυτό. Ωστόσο, το έδρανο είναι επίπεδο και δεν στηρίζει καλά τους μηρούς.
Κοιτάς προς τα εμπρός και προς το πλάι και ξαφνικά… μπερδεύεσαι καθώς προς στιγμήν έχεις την αίσθηση ότι βρίσκεται μέσα σε ένα… SUV! Τα σχετικά ψηλά τοποθετημένα καθίσματα, το ευρύ ταμπλό και το μεγάλο ωφέλιμο ύψος, για τα δεδομένα του οχήματος, σε κάνει να αναρωτηθείς.
Πιάνεις το τιμόνι το οποίο έχει σχετικά παχιά στεφάνη και πίσω από αυτό βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων. Κατεβάζεις τα χέρια σου από αυτό και χτυπάς τον αγκώνα σου στο υποβραχιόνιο της πόρτας. «Έτυχε», σκέφτεσαι.
Κοιτάς προς τα δεξιά και βλέπεις κάτι που συναντάς για πρώτη φορά. Η δύο ποτηροθήκες είναι προσαρμοσμένες στο κάθισμα του οδηγού και όχι σταθερά στην κονσόλα, όπως συνήθως, η οποία δεν υπάρχει. Τα δύο εμπρός καθίσματα του Inster δημιουργούν ενιαία, επίπεδη επιφάνεια.
Η οθόνη αφής στο κέντρο είναι επίσης 10,25 ιντσών και προεξέχει του ταμπλό. Οι ενδείξεις της είναι ευανάγνωστες, το μενού του σχετικά εύχρηστο και υπάρχει η δυνατότητα ενσύρματης σύνδεσης κινητού τηλεφώνου για Android Auto και Apple CarPlay.
Κάτω από αυτή υπάρχουν οι κεντρικοί αεραγωγοί και υπό αυτών οι διακόπτες για το σύστημα κλιματισμού και ο χώρος για την τοποθέτηση smartphone με επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης.
Στο ταμπλό υπάρχει επίσης διαμορφωμένος ένας εγκάρσιος χώρος για την τοποθέτηση μικροαντικειμένων. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρό πλαστικό και ύφασμα τα οποία δείχνουν ανθεκτικά και σε χρωματισμούς που τονίζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το Inster Cross διατίθεται είτε ως πενταθέσιο είτε ως τετραθέσιο, με δύο θέσεις στο πίσω μέρος του. Ανεξαρτήτως της διαμόρφωσης το εκεί κάθισμα σύρεται εμπρός πίσω σε μια απόσταση έως 160 χλστμ.
Αυτό επιτρέπει τη μεταβολή τού ωφέλιμου μήκους είτε προς το συμφέρον των πίσω επιβατών είτε για την αύξηση του χώρου αποσκευών, αναλόγως των μεταφορικών αναγκών κάθε φορά.
Στην τετραθέσια διαμόρφωση υπάρχουν δύο καθίσματα τα οποία σύρονται ανεξάρτητα μεταξύ τους. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να διπλώσουν οι πλάτες τους για να αυξάνεται ο όγκος του πορτμπαγκάζ. Στο τετραθέσιο Inster Cross αυτός κυμαίνεται μεταξύ 238-1.069 λίτρα.
Urbi (et Orbi;)Δεξιά στην κολώνα του τιμονιού -και κάτω από τον διακόπτη των φλας- βρίσκεται αυτός για την επιλογή της φοράς κίνησης.
Στο τιμόνι υπάρχει ενσωματωμένος ο διακόπτης για την επιλογή κάποιου από τα τέσσερα προγράμματα του συστήματος «Drive Mode». Αυτά είναι τα «Eco», «Normal», «Sport» και «Snow», αντίστοιχα.
Επιλέγεις αυτό που θες κάθε φορά, ανασηκώνεις το (ενσωματωμένο στο κάθισμα οδηγού) υποβραχιόνιο και φοράς την ζώνη ασφαλείας. Κατά τη διάρκεια της κίνησης χτυπάς ξανά τον αγώνα σου στο υποβραχιόνιο της πόρτας του οδηγού. «Πάλι;» σκέφτεσαι.
Παρατηρείς καλύτερα και διαπιστώνεις ότι αυτό -όπως και το αντίστοιχο στην μεριά του συνοδηγού- προεκτείνονται προς το μέρος των εμπρός επιβατών, μειώνοντας το ωφέλιμο πλάτος
Αποφασίζεις να είσαι πιο προσεκτικός εφεξής, ωστόσο συνειδητοποιείς ότι το να χτυπάς το χέρι σου στο εσωτερικό της πόρτας θα συμβαίνει ενίοτε.
Παρά την εμφάνισή του, το Inster Cross είναι ένα όχημα πόλης και η κύρια χρήση του είναι για εντός αυτής.
Κινείται με ευκολία σε αστικό περιβάλλον αφού οι σχετικά μικρές διαστάσεις του και η απόδοση του σύγχρονου μόνιμου μαγνήτη ηλεκτροκινητήρα το κάνουν να είναι ευέλικτο.
Επίσης, το γεγονός ότι ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά και έχει καλή περιμετρική ορατότητα του επιτρέπουν να αντιλαμβάνεται έγκαιρα την κίνηση και τι επικρατεί στον περιβάλλων χώρο.
Το σύστημα «i–Pedal» λειτουργεί με ομαλό τρόπο και επιβραδύνει προοδευτικά το όχημα όταν ο οδηγός πάρει το πόδι του από το δεξί πεντάλ.
Η ανάρτησή του είναι σχετικά σφιχτή αλλά δεν σε κουράζει στις αστικές και περιαστικές διαδρομές που θα διανύσεις με το Inster Cross. Όταν βρεθείς σε ανοιχτό δρόμο καταλαβαίνεις ότι το πλαίσιό του είναι αρκετά στιβαρό. Επίσης συνειδητοποιείς ότι είναι και σχετικά βαρύ, καθώς ξεπερνά τα 1.350 κιλά.
Το τιμόνι του έχει ικανοποιητική αίσθηση για τέτοιο όχημα και το σύστημα διεύθυνσης έχει καλό κύκλο στροφής.
Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση ενέργειας, η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε κινούμενοι αποκλειστικά εντός πόλης ήταν 13,7 kWh/100 χλμ. Σε μικτή διαδρομή που περιελάμβανε και περιαστική περιοχή, η τιμή αυξήθηκε στις 16,4 kWh/100 χλμ.
Το Inster Cross μάς άρεσε στο σύνολό του. Οι άνθρωποι της Hyundai κατάφεραν ξανά να πιάσουν το κατασκευαστικό νόημα ενός καινούργιου μοντέλου, αυτή τη φορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης.
Χωρίς να είμαστε υπερβολικοί, δείχνει πώς πρέπει να είναι ένα τέτοιο όχημα. Να ξεχωρίζει σχεδιαστικά και να έχει τη δική του ταυτότητα, να είναι ευρύχωρο, πρακτικό, ευκολοδήγητο, με καλό επίπεδο εξοπλισμού και με καλή διαχείριση ενέργειας.
Πέραν αυτών, το Inster Cross διαθέτει πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού για την κατηγορία, διαθέτει συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού και έχει καλή οδική συμπεριφορά, ακόμη και όταν αυξάνεται η ταχύτητά του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Hyundai Inster Cross Long Range 115 PS 49 kWhΚινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτηΜέγιστη ισχύς: 115 PSΜέγιστη ροπή: 340 Nm/5.400 σ.α.λ.Χωρητικότητα μπαταρίας: 49 kWh (Ονομαστική), περίπου 46 kWh (Πραγματική)Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούςΚιβώτιο: Αυτόματο μίας σχέσηςΕπιτάχυνση 0-100 km/h: 10,6 secΤελική ταχύτητα: 150 km/hΜέση κατανάλωση εργοστασιακή/δοκιμής:15,1kWh/100 km/13,7-16,4 kWh/100 kmΑυτονομία εργοστασιακή: 360 km (τροχοί 15’’), 293 km (τροχοί 17’’) («WLTP»)Εκπομπές CO2: 0Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.845/1.610/1.575 mmΜεταξόνιο: 2.580 mmΒάρος: 1.358 kg (4θέσιο)Χώρος αποσκευών: 238-351-1.069 ltΤιμή: Από 30.290 ευρώ (Inster Cross) με έκπτωση λιανικής.
